Permalänk
Medlem

Väntar på några paket...

1. Bon Jovi - 7800° Fahrenheit (CD) (begagnad)
Def Leppard - Adrenalize (CD) (begagnad)

2. Whitesnake - Live... In the Heart Of The City (2CD)

3. Aerosmith - Rocks Donington 2014 (DVD+2CD?)

4. Hobbit - The Motion Picture Trilogy - Extended Edition (9 Blu-Ray)

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Väntar på en Samsung S20 Plus och en Marshall Stockwell II-högtalare som ingick när man förbokade.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte kompletterar sovrummet med en bra mediaspelare. Väntar in detta från Komplett.

Nvidia Shield TV Pro

16 GB, Dolby Vision, Atmos, AI uppskalning, 2x USB 3.0, Tegra X1+ Processor

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

Noctua NA-FC1 Fläktkontroller
Noctua NF-F12 iPPC-3000 120mm PWM
ULPA OF712UL Vakuumfilter
PLA filamentrulle 1.75 mm

OT
Jag väntar på att en köpare ska hämta ut ett paket jag skickat. Gått 12 dagar nu. Fraktbolaget säger att paketet kommer att returneras till köparen efter 14 dagar mot en fraktkostnad.
Vem tar denna kostnad om jag väljer redan nu att skita i ev. retur? Fraktbolaget får väl paketet om jag inte svarar på returförfrågan?

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem

Väntar på ett uppgraderingspaket till systersonen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Musikälskare

Blev lite förbokning av 4K Star Wars

Star Wars: The Skywalker Saga Box Set - Limited Edition (4K Ultra HD + Blu-ray) (27 disc)

Star Wars: Rogue One - A Star Wars Story (4K Ultra HD + Blu-ray)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Väntar på denna skönhet!
https://www.hembiobutiken.se/produkter/projektorer/lcd/286610...
Uppgraderar från en epson 6600, skjuter mot en 95" reactduk.
Beställde igår innan 14, pratade med dom i telefon från hembiobutiken efteråt, dom skickade iväg den direkt, dom va nästan lika lyriska som jag, för alla 3 som va där har denna hemma, och är grymt nöjda, och det kommer jag med bli, för sett den live på mässa. Han jag pratade med kom med en massa tips inför installationen, bildläge, hur man ändrade tonemaping vid HDR etc:)
Skickas med postnord, fick direkt ett trackingnummer, men står fortfarande bara registrerat nu på morgonen... hade hoppats få hem den innan helgen... skickas från hembiobutiken från Sundbyberg tydligen, bor längs västkusten... tror ni det finns nån chans att få den i helgen då?`:O

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Väntar på denna skönhet!
https://www.hembiobutiken.se/produkter/projektorer/lcd/286610...
Uppgraderar från en epson 6600, skjuter mot en 95" reactduk.
Beställde igår innan 14, pratade med dom i telefon från hembiobutiken efteråt, dom skickade iväg den direkt, dom va nästan lika lyriska som jag, för alla 3 som va där har denna hemma, och är grymt nöjda, och det kommer jag med bli, för sett den live på mässa. Han jag pratade med kom med en massa tips inför installationen, bildläge, hur man ändrade tonemaping vid HDR etc:)
Skickas med postnord, fick direkt ett trackingnummer, men står fortfarande bara registrerat nu på morgonen... hade hoppats få hem den innan helgen... skickas från hembiobutiken från Sundbyberg tydligen, bor längs västkusten... tror ni det finns nån chans att få den i helgen då?`:O

Härligt! Hoppas du blir nöjd! Och att den kommer idag!

Jag själv väntar på två burkar Tryckluft från Netonnet. Postnord har inte lyckats leverera dessa på 3 dagar, trots att det stått "under leverans" (Hallsberg BT) i två dagar. Noteras ska att den alltså har varit i staden 1½ mil ifrån mig i två dagar. Ibland undrar man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Härligt! Hoppas du blir nöjd! Och att den kommer idag!

Jag själv väntar på två burkar Tryckluft från Netonnet. Postnord har inte lyckats leverera dessa på 3 dagar, trots att det stått "under leverans" (Hallsberg BT) i två dagar. Noteras ska att den alltså har varit i staden 1½ mil ifrån mig i två dagar. Ibland undrar man.

Ajdå... det bådar inte gott, då kan jag nog räkna med att få efter helgen tro ... tänkte skulle se star wars e2 med grabben på nya projjen, vi går genom alla dom nu, då han blivit intresserad av dom filmerna, han kommer nog tycka 4,5, och 6 kommer vara slowmotion i fighterna, men annan som är uppväxt med dom, tycker dom är dom bästa filmerna i serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Väntar på denna skönhet!
https://www.hembiobutiken.se/produkter/projektorer/lcd/286610...
Uppgraderar från en epson 6600, skjuter mot en 95" reactduk.
Beställde igår innan 14, pratade med dom i telefon från hembiobutiken efteråt, dom skickade iväg den direkt, dom va nästan lika lyriska som jag, för alla 3 som va där har denna hemma, och är grymt nöjda, och det kommer jag med bli, för sett den live på mässa. Han jag pratade med kom med en massa tips inför installationen, bildläge, hur man ändrade tonemaping vid HDR etc:)
Skickas med postnord, fick direkt ett trackingnummer, men står fortfarande bara registrerat nu på morgonen... hade hoppats få hem den innan helgen... skickas från hembiobutiken från Sundbyberg tydligen, bor längs västkusten... tror ni det finns nån chans att få den i helgen då?`:O

Kommer inte dyka upp något idag tyvärr. Det hade krävts att det igår att stått något om att den ankommit någon central. Verkar tyvärr som att de på hemmabiobutiken inte orkade lämpa av den hos posten eller att posten redan hade varit där igår och hämtat upp den dagens paket när de var klara med packningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Kommer inte dyka upp något idag tyvärr. Det hade krävts att det igår att stått något om att den ankommit någon central. Verkar tyvärr som att de på hemmabiobutiken inte orkade lämpa av den hos posten eller att posten redan hade varit där igår och hämtat upp den dagens paket när de var klara med packningen.

Tror du det, fick kollinumret igår vid 15.
Och han sa han pratade med en kollega att skynda sig på, då va kl ca 13.20, medans jag pratade med honom, hade lite frågor om annat också...
Sitter ju inte utan bildvisare, utan har ju nuvarande projektorn, och lilla sketTVn, en q7a 55" från 2018, men ni vet ju, när man beställt nåt, vill man helst saken INNAN man beställt! hahaha

Permalänk

Väntar på en begagnad HTC vive VR headset för HL Alyx

Permalänk
Medlem

Mitt är nog det mest ointressanta paketet i tråden för teknikglada människor. Jag väntar på ett paket med en bok om palliativ vård.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Mitt är nog det mest ointressanta paketet i tråden för teknikglada människor. Jag väntar på ett paket med en bok om palliativ vård.

Dock det viktigaste paket jag läst om här i tråden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Tror du det, fick kollinumret igår vid 15.
Och han sa han pratade med en kollega att skynda sig på, då va kl ca 13.20, medans jag pratade med honom, hade lite frågor om annat också...
Sitter ju inte utan bildvisare, utan har ju nuvarande projektorn, och lilla sketTVn, en q7a 55" från 2018, men ni vet ju, när man beställt nåt, vill man helst saken INNAN man beställt! hahaha

Kolli ID skapas när de anmäler till postnord att de ska skicka ett paket. Det krävs som sagt var att det kommer en notis att postnord har mottagit paketet innan det kan hända något. DU kan kolla själv hur det fungerar om du någon gång använder skicka lätt som postnord har. När du skapar ditt paket där som ska skickas så genereras Kolli ID, sedan kan du vänta 2 veckor innan du överlämnar paketet till postnord/ombud och under hela tiden så kommer det stå som registrerat. Först när ombud/postnord tar emot paketet som kommer det stå något annat. Nu kan det ju blivit något fel hos posten men inte så troligt att det ändå kommer transporteras om de inte har registrerat att de har mottagit paketet. Som i mitt paket som jag ska få idag:

2020-03-26 13:51 PostNord har fått elektronisk information om din leverans som nu är hos avsändaren eller på väg till PostNords terminal. Spårningsinformationen uppdateras när leveransen har ankommit terminal.

2020-03-26 17:39 (Segeltorp) Försändelsen är på väg

2020-03-27 00:06 (Torsvik) Försändelsen är på väg

2020-03-27 07:17 (Falköping) Försändelsen har ankommit distributionsterminal

Trodde alla hade koll på det här redan? Är ju bara att kolla i appen hur det har sett ut vid tidigare tillfällen man fått paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Kolli ID skapas när de anmäler till postnord att de ska skicka ett paket. Det krävs som sagt var att det kommer en notis att postnord har mottagit paketet innan det kan hända något. DU kan kolla själv hur det fungerar om du någon gång använder skicka lätt som postnord har. När du skapar ditt paket där som ska skickas så genereras Kolli ID, sedan kan du vänta 2 veckor innan du överlämnar paketet till postnord/ombud och under hela tiden så kommer det stå som registrerat. Först när ombud/postnord tar emot paketet som kommer det stå något annat. Nu kan det ju blivit något fel hos posten men inte så troligt att det ändå kommer transporteras om de inte har registrerat att de har mottagit paketet. Som i mitt paket som jag ska få idag:

2020-03-26 13:51 PostNord har fått elektronisk information om din leverans som nu är hos avsändaren eller på väg till PostNords terminal. Spårningsinformationen uppdateras när leveransen har ankommit terminal.

2020-03-26 17:39 (Segeltorp) Försändelsen är på väg

2020-03-27 00:06 (Torsvik) Försändelsen är på väg

2020-03-27 07:17 (Falköping) Försändelsen har ankommit distributionsterminal

Trodde alla hade koll på det här redan? Är ju bara att kolla i appen hur det har sett ut vid tidigare tillfällen man fått paket.

Alla kanske inte beställer paket så ofta Har inte appen, kollar bara trackin ID på datorn ibland.
men när jag köpte skärmen jag har nu, fick jag ett mess att den gick att hämta helt plötsligt, dagen efter, men kommer inte ihåg om det va postnord...
Men som sagt, egentligen ingen brådska, har ju nuvarande projektorn, med en ny lampa i som gått ca 50h... ska nog sälja den sen, den är absolut inte dålig, bättre bild än samsung TVn vi har, en q7a.

Permalänk
Medlem

@Swennis: Samma information står på datorn. Bara att i appen är det lättare för där står dina gamla paket med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Dock det viktigaste paket jag läst om här i tråden!

Visst är det intressant, men det hänger nog lite på att man har intresse av ämnet ifråga

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

@Louwsy Shroom:

Ja, jobbar du inom vård, eller nån anhörig som är lidande/döende?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

@iBurningMan:

Ja, jobbar du inom vård, eller nån anhörig som är lidande/döende?

jobbar inom vård och omsorg, så det är ett ämne som är aktuellt till och från. Det är tyvärr en tråkig del av livet man inte kommer undan

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

Jag väntar på en massa delar så jag kan bygga mitt första custum mekaniska tangentbord. Hoppades på att få bygga det I helgen, men...

Permalänk
Avstängd

Ett Trix lok (H0 modell).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Väntar på ett paket från Banggood´s UK varuhus, med ett nytt moderkort och tillbehör till min Creality CR10 3D Skrivare. Skickades den 18:e från UK och har fortfarande inte kommit fram :/. I Brist på delar så har jag återupplivat min Anet A8 vilket var min första skrivare och en hunger att uppgradera denna ytterligare har vaknat så nu sitter man på beställnings knappen på en ny ram bland annat.

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

jobbar inom vård och omsorg, så det är ett ämne som är aktuellt till och från. Det är tyvärr en tråkig del av livet man inte kommer undan

Tummen upp till dig!
Från en person med obotlig Cancer, och som en dag i framtiden kommer få uppleva palliativ vård.

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk
Medlem

Behövde en stegräknare så jag kommer igång med lite träning då magen börjar blir lite väl rund. Så fick bli en Tenlso EKG Fitness Tracker från Amazon.de Den hade en del trevliga funktioner som tex termometer mm. Såg även hyfsat ok ut och hade ett ok batteri. Får se funkar bra eller hamnar i lådan med alla andra grejer jag trodde skulle användas men som sedan bara samlar damm

https://www.amazon.de/dp/B0865LN1YQ/ref=pe_3044161_189395811_TE_SCE_3p_dp_1

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Väntar på lite bilvårdsprodukter från Autodude.
Kommer förhoppningsvis idag

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Väntar på en skiva köpt på ebay från Storbritannien.

John Mellencamp - Words And Music: John Mellencamps Greatest Hits (2CD)

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Beställde precis Stars Without Number Hardcover + alla supplement som gick att få i fysiskt tryck från DriveThroughRPG.

Så mycket skönare och enklare att sitta med fysiska böcker än pdfer...

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Väntar på ett Sapphire Radeon RX 580 PULSE från Jimms.fi
Blir iaf. en liten uppgradering från mitt flåsande Asus GTX1060 Turbo.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Väntar på en Razer Viper mus som jag nyss beställde från jimms. Dyr men förhoppningsvis bra.

https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/153974/8886419332534/razer-8886419332534

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p