Permalänk
Medlem

Logitech G915

Verkar inte finnas någon tråd om detta tangentbord.
Är det någon här på Sweclockers som har införskaffat sig ett G915 som kan dela med sig lite synpunkter?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Svarar mig själv:
Köpte taktil varianten av tangentbordet efter att ha velat mellan clicky & taktil.

Bra känsla i tangenterna & låter mindre än ett G613. Bra tryck i färgerna. Utrymmet mellan G-tangenterna till dom övriga tangenterna är lite trängre mot ett G613.

Hög kvalité på tangentbordet över lag & jag gillar low profile konceptet. Men är inte värt dom pengarna, mer runt 1500:- tycker jag är rimligt.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa ett då jag såg teasers men inte för den kostnaden. Då är jag nöjd med mitt G613

Permalänk
Medlem

Köpte ett G513 bara nån vecka innan G915 lanserades... Varför är sladdar så tjocka och otympliga nu för tiden?

Hade nog slagit till på ett annars då det har i stort sett allt jag önskar mig i ett tangentbord.

Skrivet av upf:

Hög kvalité på tangentbordet över lag & jag gillar low profile konceptet. Men är inte värt dom pengarna, mer runt 1500:- tycker jag är rimligt.

Hur känns det "mellan" tangenterna? Mitt problem med lågprofil på t.ex en laptop är att man kan råka trycka på flera då skarven är mindre tydlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rezol:

Hur känns det "mellan" tangenterna? Mitt problem med lågprofil på t.ex en laptop är att man kan råka trycka på flera då skarven är mindre tydlig.

Skarven känns tydligare på den här än på laptops, så risken känns obefintlig.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Precis fått hem ett Tactile och ett Clicky. Efter test och funderande behåller jag Clicky.

(+) Tactile
* För gaming och/eller behov av ett diskret "tyst i rummet" tangentbord
* Hade bra känsla. Jag sökte mestadels ett "skrivtangentbord" och i jämförelsen gillande jag Clicky's distinkthet. Kommer precis från ett Corsair Gaming Strafe RGB - Cherry MX Silent som jag tycker ligger rätt nära Tactile varianten i båda känsla och ljudnivå.

(+) Clicky
* För webbande/casual use. Troligen snäppet mindre lämpat än Tactile för gaming. Om du inte har behov av "tyst i rummet"
* Distinkt, halvhögt klickande, nördigt tillfredsställande

(+) Ljus
* Bra avskärmning av ljuset. Är där det ska vara dvs koncentrerat under tangenterna och har väldigt lite side-bleed
* Bra tryck i ljuset, ställbart i totalt fem lägen inklusive av. Kör själv på läge 4
* Finns balla ljuseffekter i GHub och config möjligheterna är goda
* Färgmässigt top-notch

(+) Trådlöst
* Verkar fungera felfritt

(+) Materialmässigt
* Fantastiskt, grym kvalitetskänsla

(-) Pris
* Trots toppbetyg på alla punkter ligger priset väl högt. Tror 1500-1700:- hade varit mer rätt. Med nuvarande pris kommer troligen försäljningen ligga lågt ett bra tag framöver. Bet mig själv i läppen innan jag tryckte på köpknappen och då har jag ändå haft flera premium, dyra tangentbord tidigare.

Summering:
Om du funderar på att gå över till trådlös setup (igen), är det troligen rätt tid nu. I mitt fall har stoppklossen varit att jag inte hittat ett bra trådlöst alternativ med RGB, mekaniska switchar och med vettig batteritid. Har under en längre tid sneglat på Drevo, Anne Pro, Ducky, Corsair's K63 och nu senast K57 osv där den ena har något bra men saknar något annat osv. G915 har "allt" men kostar därefter.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem

Om de kunde släppa en vanlig enkel trådad variant *edit* av denna lågprofilsbräda *edit*, utan macroknappar till vänster och utan belysning, för säg tusenlappen så skulle det börja bli intressant

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W: Corsair'et som jag ska sälja är vettigt utan G-knappar och RGBn går att stänga av.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Om de kunde släppa en vanlig enkel trådad variant, utan macroknappar till vänster och utan belysning, för säg tusenlappen så skulle det börja bli intressant

G413? Kostar 999 i deras egen butik och har enfärgad belysning. Räknar med att det går släcka, men det kan vara skönt att veta att det finns ifall du skulle hamna i en situation där du faktiskt vill använda belysningen. Den gråa varianten har rött sken och den vita är mer stilren med vit belysning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rezol:

G413? Kostar 999 i deras egen butik och har enfärgad belysning. Räknar med att det går släcka, men det kan vara skönt att veta att det finns ifall du skulle hamna i en situation där du faktiskt vill använda belysningen. Den gråa varianten har rött sken och den vita är mer stilren med vit belysning.

"Vanliga" mekaniska tangentbord finns det ju ungefär hur många som helst (och jag äger en Ducky G2pro med PBT tangenter redan)

Det jag blivit lite sugen på är att försöka hitta en riktigt bra lågprofilsbräda, och därför är ju de här nya varianterna är lite intressanta...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det jag blivit lite sugen på är att försöka hitta en riktigt bra lågprofilsbräda, och därför är ju de här nya varianterna är lite intressanta...

Oj, glömde bort vilka tangentbord vi pratade om här 🤦‍♂️
Hoppas utbudet ökar under det kommande året nu då ifall tillverkarna märker att intresset finns!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Roger W: Kanske vore Cooler Master SK6xx något för dig då.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obsidian:

@Roger W: Kanske vore Cooler Master SK6xx något för dig då.

Jag var lite nyfiken på dem, men de har fått för mycket kritik i de recensioner jag läst att jag gett upp dem.
Tangenterna är tydligen för platta och otympliga, så det blir oskönt att skriva på dem verkar vara största problemet. (Sen verkar switcharna lite tveksamma också, men det håller jag lite öppet)
Plus att jag får betala för RGB jag inte behöver... Men det är rätt snyggt

Hoppas springa på dem (och G915) i någon butik nånstans så man kan pilla på dem!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W: Jag var inne på Cooler Master-svängen med och kom fram till ungefär samma sak. Tangenterna såg för platta ut för att jag skulle gilla dem och switcharna är nog "sådär". G915 är helt amazing. Det enda är väl att det tar lite tid att vänja sig vid att det finns en extra G-knappsrad till vänster, så man missar lite fortfarande. Tar väl lite tid att vänja sig. För övrigt är jag grymt nöjd. Tog 30 min så hade man "glömt" att det kostade skjortan

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obsidian:

@Roger W: Jag var inne på Cooler Master-svängen med och kom fram till ungefär samma sak. Tangenterna såg för platta ut för att jag skulle gilla dem och switcharna är nog "sådär". G915 är helt amazing. Det enda är väl att det tar lite tid att vänja sig vid att det finns en extra G-knappsrad till vänster, så man missar lite fortfarande. Tar väl lite tid att vänja sig. För övrigt är jag grymt nöjd. Tog 30 min så hade man "glömt" att det kostade skjortan

Tack för feedback
Men:
- priset är uppåt väggarna och går inte att rättfärdiga. Visst, det är logitech, så det lär komma typ sporadiska typ 50% reor om man är tålmodig.
- jag har verkligen ingen nytta av varken RGB eller trådlöshet. (eller makroknappar - se nedan)
- jag har haft tangentbord förut med makroknapprad till vänster - MS Sidewinder X4 om jag minns rätt - och det var verkligen skitirriterande. (så jag vet precis vad du menar ovan )
- är de här tangentborden egentligen speciellt mycket bättre än tex Tesoro Gram Spectrum som släpptes för tre år sen? Switcharna lär väl vara väldigt nära relaterade? (såg att blåa går att få tag på för 690kr just nu: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3681209 )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Bästa tangentbordet jag haft. Äntligen ett bord som slagit gamla G15 (v1) från min top-1 plats. Kvalitetsmässigt känns det som en ny nivå för min del.
Men som alla påpekat - priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så, nu när tangentbordet varit ute ett tag och några hunnit skaffa det, vad tycker ni om det? Har det själv sen drygt en månad och är fortfarande inte helt övertygad, mkt är bra men avsaknaden av handledsstöd samt att tangenterna är lite "vobbliga" stör mig lite. Märker t.ex. att jag fortfarande kommer åt G5 tangenten rätt ofta med handflatan. Men det skriver iaf inte dubbelt som mitt G613 gjorde

(Kan tillägga att jag har Tactile versionen)

Permalänk
Medlem

Hmm behövs verkligen handledsstöd när brädan är så låg?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm behövs verkligen handledsstöd när brädan är så låg?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är nog en högst personlig åsikt men för egen del upplever jag att så är fallet. Brädan plus tangenternas höjd är större än vad jag är van med mellan handledsstödet och normala tangenter.

Permalänk

Är väl sådär imponerad över kvalaitén och priset. Tangentbordet är lite böjt på mitten så det var inget vidare. Tydligen ska det vara ganska vanligt enligt ÅF.

Gillar att skriva på tangentbordet har nog hittat hem vad det gäller brytare med lågprofil.

Programvaran är väl lite buggig ibland, vill ha fast enfärgat läge men ibland så ballar den ur och man får alla regnbågens färger. Får tyvärr starta om datorn för att få ett fast ljus.

Hittar jag något vettigt tangentbord med BT eller trådat med liknande brytare så blir det ett sådant.

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt för stunden bytt tillbaka till mitt G613, främst då för att jag upplever tangenterna som allt wobbligare på mitt G915 och diskuterar nu med Inet om det ska skickas i retur eller inte. Tangenterna på G915 är rätt hala, och i kombination med att dom då wobblar så märker jag att jag glider av tangenterna rätt ofta och måste kompensera för detta, och det leder till ett antal skrivfel. Total känns det helt enkelt lite som ett budgettangentbord trots att det är det rakt motsatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser_01:

Är väl sådär imponerad över kvalaitén och priset. Tangentbordet är lite böjt på mitten så det var inget vidare. Tydligen ska det vara ganska vanligt enligt ÅF.

Gillar att skriva på tangentbordet har nog hittat hem vad det gäller brytare med lågprofil.

Programvaran är väl lite buggig ibland, vill ha fast enfärgat läge men ibland så ballar den ur och man får alla regnbågens färger. Får tyvärr starta om datorn för att få ett fast ljus.

Hittar jag något vettigt tangentbord med BT eller trådat med liknande brytare så blir det ett sådant.

Havit HV-KB395L och HV-KB390L använder båda samma brytare (en blåfärgad version av den vita switchen) som dessa från Logitech. Såg precis att även MSI Vigor GK50 använder samma Kailh Choc White-brytare, dock med ett väldigt tydligt gamer-utseende och inte lika low profile baserat på bilderna.

Det jag dock inte vet är om det är någon annan än Logitech som säljer varianter med de röda och bruna varianterna av brytarna dock med nordisk layout.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obsidian:

@Roger W: Jag var inne på Cooler Master-svängen med och kom fram till ungefär samma sak. Tangenterna såg för platta ut för att jag skulle gilla dem och switcharna är nog "sådär". G915 är helt amazing. Det enda är väl att det tar lite tid att vänja sig vid att det finns en extra G-knappsrad till vänster, så man missar lite fortfarande. Tar väl lite tid att vänja sig. För övrigt är jag grymt nöjd. Tog 30 min så hade man "glömt" att det kostade skjortan

Vad var fördelen med G-knappsraden? För en som är noob.

En annan fråga, är det någon här som har hört om det kommer komma i år ett tangentbord som är lik G915 fast är mer mot storleken som corsair k63 fast med betydligt bättre batteritid, rent av att det har ett eller två Åsa-batteri i sig ?

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Vad var fördelen med G-knappsraden? För en som är noob.

En annan fråga, är det någon här som har hört om det kommer komma i år ett tangentbord som är lik G915 fast är mer mot storleken som corsair k63 fast med betydligt bättre batteritid, rent av att det har ett eller två Åsa-batteri i sig ?

Raden med G-knappar på sidan är knappar du kan binda makron till. I övrigt fyller de ingen funktion.

Jag har inte sett något annat trådlöst tangentbord med dessa brytare (Kailh Choc/PG1350) och nordisk layout, varken kommande eller redan existerande modeller men jag kan ju ha missat någon. Stänger du av backlight på G915 stiger batteritiden betydligt till 135 dagar.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Raden med G-knappar på sidan är knappar du kan binda makron till. I övrigt fyller de ingen funktion.

Jag har inte sett något annat trådlöst tangentbord med dessa brytare (Kailh Choc/PG1350) och nordisk layout, varken kommande eller redan existerande modeller men jag kan ju ha missat någon. Stänger du av backlight på G915 stiger batteritiden betydligt till 135 dagar.

Makron, är det fördel till spel som skrivbordet?

Tråkigt att det inte har kommit ut något. Sitter med mitt Corsair k63 vilket jsg är nöjd med, tyvärr så räcker den bara i 70 nånting timmar. Har inget emot av att tangentbord har ett vanligt batteri i sig.
G9145 det intressant ut men hade helst velat ha ett som är utan numlock samt g-knappar.

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Makron, är det fördel till spel som skrivbordet?

Tråkigt att det inte har kommit ut något. Sitter med mitt Corsair k63 vilket jsg är nöjd med, tyvärr så räcker den bara i 70 nånting timmar. Har inget emot av att tangentbord har ett vanligt batteri i sig.
G915 det intressant ut men hade helst velat ha ett som är utan numlock samt g-knappar.

Ärligt talat vet jag inte varför man ens bemödar sig med att inkludera makro-knappar längre. För de flesta tar de bara upp extra plats och vissa spel kan banna spelare som använder dem om det ger en klar fördel.

Det är inte speciellt miljövänligt att använda vanliga engångsbatterier i ett tangentbord så det är bra att de är uppladdningsbara. De går också att göra platta så att man kan få in större batterier i ett tunt tangentbord.

Det är väl inte omöjligt att vi får se en sådan modell längre fram, förutsatt att G815 och G915 säljer någorlunda väl. Om du inte behöver en trådlös variant finns det ju TKL-tangentbord med samma brytare och nordisk layout som jag nämnt innan men ännu inget som uppfyller alla dina tre krav.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Ärligt talat vet jag inte varför man ens bemödar sig med att inkludera makro-knappar längre. För de flesta tar de bara upp extra plats och vissa spel kan banna spelare som använder dem om det ger en klar fördel.

Det är inte speciellt miljövänligt att använda vanliga engångsbatterier i ett tangentbord så det är bra att de är uppladdningsbara. De går också att göra platta så att man kan få in större batterier i ett tunt tangentbord.

Det är väl inte omöjligt att vi får se en sådan modell längre fram, förutsatt att G815 och G915 säljer någorlunda väl. Om du inte behöver en trådlös variant finns det ju TKL-tangentbord med samma brytare och nordisk layout som jag nämnt innan men ännu inget som uppfyller alla dina tre krav.

Det var valida argument. Jag har då ingen användning av det, delvis för att jag är helt enkelt för dålig samt att dom spel jag spelar inte har behov av makro.

Bra tips! Har inte använt uppladdningsbara batterier med laddare sen 2008 till min mp3-spelare, lite nostalgisk blir man. När du säger platta batterier, är det något man köper eller plattar man till dom själv? Gillar idén!

Får väl hoppas och längta att det kommer något sådant från Logitech eller Corsair! Som sagt jag gillar Corsair's k63 med dess storlek och mekaniska tangenter.
Jag får avvakta helt enkelt.

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Det var valida argument. Jag har då ingen användning av det, delvis för att jag är helt enkelt för dålig samt att dom spel jag spelar inte har behov av makro.

Bra tips! Har inte använt uppladdningsbara batterier med laddare sen 2008 till min mp3-spelare, lite nostalgisk blir man. När du säger platta batterier, är det något man köper eller plattar man till dom själv? Gillar idén!

Får väl hoppas och längta att det kommer något sådant från Logitech eller Corsair! Som sagt jag gillar Corsair's k63 med dess storlek och mekaniska tangenter.
Jag får avvakta helt enkelt.

Jag tror att de delvis inkluderade extra funktioner för att motivera det höga priset.

Rörande batterierna syftade jag på de inbyggda laddningsbara batterierna i tangentbordet, inte på löstagbara sådana. Det finns dock lithium-baserade laddningsbara AA- och AAA-batterier också. De inbyggda batterierna i Logitech-tangentbordet är sannolikt platt, precis som batterierna i mobiltelefoner.

Det finns många mekaniska TKL-tangentbord, bara inte med alla de krav du har om du samtidigt vill ha mekaniska lågprofil-brytare.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Jag tror att de delvis inkluderade extra funktioner för att motivera det höga priset.

Rörande batterierna syftade jag på de inbyggda laddningsbara batterierna i tangentbordet, inte på löstagbara sådana. Det finns dock lithium-baserade laddningsbara AA- och AAA-batterier också. De inbyggda batterierna i Logitech-tangentbordet är sannolikt platt, precis som batterierna i mobiltelefoner.

Det finns många mekaniska TKL-tangentbord, bara inte med alla de krav du har om du samtidigt vill ha mekaniska lågprofil-brytare.

Stor sannolikhet att det är så.

Aha då missförstod jag!

Jo det var en hel del krav från min sida. Dock måste det inte vara lågprofil på tangentbordet!

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Stor sannolikhet att det är så.

Aha då missförstod jag!

Jo det var en hel del krav från min sida. Dock måste det inte vara lågprofil på tangentbordet!

Om du inte är ute efter lågprofilsbrytare är nog denna tråd fel ställe att diskutera det. Det bästa är nog att skapa en ny tråd där du frågar om förslag på tangentbord som matchar dina krav. Detta tangentbord är nog främst intressant för folk som vill ha just mekaniska lågprofilsbrytare.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q