Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Har gett upp, aldrig fått skiten att funka, har alla mina filmer och serier på en NAS men de går inte att lägga till den, kan enbart lägga till kataloger som finns på interna disken.

Funkade jätte bra för mig? Du får lägga till de olika diskarna du har i nasen.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.3Ghz | ASUS P8P68 | 8GB Ram DDR3 1600 MHz| HD6950 2GB @ HD6970 | SSD INTEL 530 180GB |

Permalänk
Medlem

Någon som vet om tube-modellen (eftersom pro inte går att få tag på) klarar 4k HDR över SMB med Kodi eller liknande? Såg att någon uteslutit Plex och det kan jag leva med, men undrar om det går över huvud taget.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zHne:

Funkade jätte bra för mig? Du får lägga till de olika diskarna du har i nasen.

Vilket inte går, går ej att lägga till eller att hitta så jag skiter fullständigt i Plex, MX Player Pro gör ett bra jobb och de duger gott för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Vilket inte går, går ej att lägga till eller att hitta så jag skiter fullständigt i Plex, MX Player Pro gör ett bra jobb och de duger gott för mig.

Funkar skitbra i Kodi.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.3Ghz | ASUS P8P68 | 8GB Ram DDR3 1600 MHz| HD6950 2GB @ HD6970 | SSD INTEL 530 180GB |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zHne:

Funkar skitbra i Kodi.

Ja där funkar de utmärkt men jag tycker de räcker med att bläddra i MX Player.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Jag kan svara på mig själv och säga att 2019 tube modellen inte klarar av att spela upp 4k hdr via plex, i alla fall inte de testfiler jag använde. ~80 Mbps 4k video med dolby atmos och hdr. Håll er borta från den! Blir att skicka tillbaka till inet.

Jag hade läst om detta problem men att det hade blivit fixat i senaste versionen av plex appen, det stämmer inte. I alla fall inte i mitt fall.

plex appen på shield är ett skämt, lägg in kodi och plex addonet ska du se att de mesta funkar

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

plex appen på shield är ett skämt, lägg in kodi och plex addonet ska du se att de mesta funkar

Problemet jag haft med plex och kodi är att prerolls inte verkar fungera då? Jag har aldrig fått det att funka i alla fall. Varken på pc eller shield.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Problemet jag haft med plex och kodi är att prerolls inte verkar fungera då? Jag har aldrig fått det att funka i alla fall. Varken på pc eller shield.

Tyvärr har jag ingen lösning då jag har aldrig förstått grejjen med prerolls

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

Tyvärr har jag ingen lösning då jag har aldrig förstått grejjen med prerolls

Brukar köra ett av flera dolby/thx demos innan filmer. Det ger en annan känsla tycker jag

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Någon som vet om tube-modellen (eftersom pro inte går att få tag på) klarar 4k HDR över SMB med Kodi eller liknande? Såg att någon uteslutit Plex och det kan jag leva med, men undrar om det går över huvud taget.

Tycker mig ha läst att det skall vara problem med det (i alla fall 4K Remux) när det gäller billigare varianten, men någon kan säkert svara med bestämdhet.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Tycker mig ha läst att det skall vara problem med det (i alla fall 4K Remux) när det gäller billigare varianten, men någon kan säkert svara med bestämdhet.

Det är ju synd. Oavsett så kom jag dock fram till att jag lika gärna kunde köra Apple TV 4K, vilken t.o.m. blev billigare än shielden. Hade gärna tagit en pro-modell istället för att få tillgång till USB och möjlighet till mer flexibel användning, men så blev det.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather