Modern Warfare fryslagg

Permalänk
Medlem

Modern Warfare fryslagg

Hej,

Är det någon som har nått fungerande tips på hur man ska få bukt på alla dessa fryslagg.
Är optimistisk för varje patch och uppdatering som spelet får men det är fan lika illa fortfarande
Självklart har jag drivrutiner och sånt uppdaterat och har koll på maskinen överlag, Modern Warfare är det enda spelet som beter sig som skit (fortfarande)
Lirar med en 9700K, 32gb ram och 2080 Super

Permalänk

Det verkar vara lite av ett lotteri med detta spel då vi är ca 10 gubbar från TS som börjat med detta, alla har olika konfigurationer och för vissa fungerar det klockrent förutom några grafikbuggar till och från medans andra inte kan spela en minut utan att det kraschar

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

förstår inte att de inte kan fixa till detta spel än idag ... riktigt illa.

Permalänk

Har du testat formatera lagringsytrummen och installera om windows?

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

har testat det mesta, spelar ingen roll vad jag gör .... fryser till och från när jag spelar i alla fall ..

Permalänk
Medlem

Är ditt windows verkligen 100% uppdaterat?

En polare har haft stora problem i BF5 så inte helt relaterat men iaf. Efter senaste patchen buggar ljud ur och massa annat konstigt. Fick reparera spelet titt som tätt osv.

Han påstod att allt var uppdaterat, senaste drivrutinerna och han har installerat om dem flera ggr osv. Men till slut visade det sig att han inte hade uppdaterat Windows helt trots allt. Var uppdateringar som låg och skvalpade av någon anledning, detta trots att han hade automatiska uppdateringar aktiva.

Kanske inte är problemet här för dig, men nämner det iaf. Vi kliade oss i huvudet och fattade inte vad hans problem var och det visade sig att hans Windows var inte så uppdaterat som han trodde och det löste problemet när han uppdaterat.

Modern warfare fungerade dock fint för honom dock men jag nämner det i alla fall.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

ja det är uppdaterat

Permalänk

Jag testade att ställa in nya inställningar i Nvidias kontrollpanel så det inte var standardinställningar. Det fungerar för mig nu flytande. Däremot kan jag inte köra Wallpaper engine samtidigt då kraschar den ut helt. Kan vara värt att kolla där. Samt köra sfc /scannow för att kontrollera .net. Min var korrupt som gjorde att jag kickades ut.

Visa signatur

Intel Core i7 9700K - Corsair Hydro H100i PRO RGB
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - HyperX 32GB 3200MHz CL16
RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC
Corsair Force MP510B 960GB + BarraCuda Desktop 3TB
Corsair Carbide 275R Svart