När riskokare blev nationell (nörd)angelägenhet

Permalänk
Medlem

Blev en liten panda mini från yum asia för mig... funderat på att köpa en riskokare i 100 år och nu blev det äntligen av!

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Efter att ha browsat runt ordentligt bland kokare tillgängliga i sverige hittade jag även den här, från Xiaomi: https://www.mistore.se/sv/smarta-hem/lifestyle/mi-induction-h...
Någon kommentar kring den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vb:

Någon av er som testat Kumo från Yum Asia? Eller bara läst om den?
Tror att storleken är lagom för mig (2 vuxna, 2 små barn), och tycker Zojirushi är lite för dyr.

Inte provat modellen men kan kommentera att storleken räcker utmärkt för 2 vuxna + 2 små barn med möjlighet till flera matlådor vid behov. Har själv 5,5 koppars Zojurushi till sån familj.

Permalänk
Medlem

Jag har en billig Tefal Classic 2, som fungerar okej till 5 portioner fast när försöka maxa den så blir en stor del bränt. Brukar göra ett 20tal portioner så får dela upp i två omgångar.
Så undvik en sådan. haha. Ska läsa genom tråden efter bättre tips passande min volym och följa kommande inlägg.

Permalänk
Medlem

Hemma kör vi med:
https://www.tupperware.se/produkter/8370/StorEasyRice
Häller bara upp ris(icas jasmine ris) och slår över vatten med ögonmått in i micron 30 minuter och får perfekt ris varje gång

Permalänk
Medlem

Då är frågan om man bör skaffa en konkurrents variant för ca 1-2000kr eller om man ska gå på en Zojirushi NS-YSQ10 för ca 4000kr ink frakt. Den modellen som är Made in Japan och inte made in china då dvs. Finns på Yumasia. Några tankar på vad som kan vara bra alternativ. Den är ju otroligt dyr men har fått väldigt bra betyg också.
Jag är inte en person som gillar att köpa X bara för att byta till Y ett tag senare. Jag vill ha Y eller liknande direkt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Ni som har riskokare, hur gör ni när ni vill få lite smak på riset? Okryddat ris är ju så jäkla tråkigt. Jag fräser gärna riset i olja och örter/kryddor innan jag kokar det, något som gör någonting liknande med riskokare? Aldrig använt en, men de verkar ju onekligen praktiska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lozz:

Ni som har riskokare, hur gör ni när ni vill få lite smak på riset? Okryddat ris är ju så jäkla tråkigt. Jag fräser gärna riset i olja och örter/kryddor innan jag kokar det, något som gör någonting liknande med riskokare? Aldrig använt en, men de verkar ju onekligen praktiska.

Jag köper ett bra ris. Vill jag ha mer smak så använder jag ふりかけ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Jag köper ett bra ris. Vill jag ha mer smak så använder jag ふりかけ.

Ok, så ingenting med andra ord? Bara köra vidare med kastrull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Då är frågan om man bör skaffa en konkurrents variant för ca 1-2000kr eller om man ska gå på en Zojirushi NS-YSQ10 för ca 4000kr ink frakt. Den modellen som är Made in Japan och inte made in china då dvs. Finns på Yumasia. Några tankar på vad som kan vara bra alternativ. Den är ju otroligt dyr men har fått väldigt bra betyg också.
Jag är inte en person som gillar att köpa X bara för att byta till Y ett tag senare. Jag vill ha Y eller liknande direkt.

Jag har Zojirushi’n och är väldigt nöjd. Bra resultat och lätt att rengöra. Värt att notera att den pyser ånga snett bakåt i slutet av programmet - så man får tänka något på placeringen.

Det sagt, det är ingen avancerad teknik det handlar om - så jag är övertygad att man kan få liknande resultat från yum-asias egna modeller (som också fått fina betyg vad jag vet). Deras dyrare har ju också modernare induktionsteknik som även zojirushi använder i Japan.
Sen får man räkna med att betala ganska mycket extra för Zojirushin pga importen och vinstmarginalen - man får inte 4000kr riskokare om man säger så.

Permalänk
Medlem

Blev en Kumo från YumAsia. Var rädd att det skulle ta lång tid att få den såhär i corona-tider, men gick på mindre än en vecka! Har dock inte testat den ännu eftersom det är en present.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lozz:

Ok, så ingenting med andra ord? Bara köra vidare med kastrull.

Använder riskokare men tvättar bara riset innan. Inte ens salt i vattnet. Vet vissa kockar på mitt jobb som kör vegeta i vattnet, fruktansvärt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Jag har Zojirushi’n och är väldigt nöjd. Bra resultat och lätt att rengöra. Värt att notera att den pyser ånga snett bakåt i slutet av programmet - så man får tänka något på placeringen.

Det sagt, det är ingen avancerad teknik det handlar om - så jag är övertygad att man kan få liknande resultat från yum-asias egna modeller (som också fått fina betyg vad jag vet). Deras dyrare har ju också modernare induktionsteknik som även zojirushi använder i Japan.
Sen får man räkna med att betala ganska mycket extra för Zojirushin pga importen och vinstmarginalen - man får inte 4000kr riskokare om man säger så.

Haha nä, jag räknar med att 40% är importkostnader nästan. Men så är det när man ska ha något utanför EU oavsett, importen är dyr.
Får kika vidare, ska bli riktigt kul att faktiskt få köpa en riskokare. Min före detta roomate hade en från korea hans mamma hade köpt där och han prisade ju den totalt. Nu har jag fått diagnosen IBS och då bör jag undvika pasta som jag så mycket ätit i mina dagar och nästan uteslutet har haft på menyn hemma. Ris blev därmed ett bra val då det fungerar till mycket, potatis såklart som andraval.
Ska kika på de dyra från yum-asia också. Tack. Tar alla tips jag kan. #nybliven risätare till mer än stroganoffen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

@Lozz: Det ger inte jättemycket smak men kanske kan vara kul för dig att prova. Koka kyckling med salt, använd spaden för att koka riset. Du har nu oljigt ris med kyckling Låter kanske inte så spännande men den är en av mina favoriträtter för dess enkelhet. Ett recept hittar du här: https://www.eatingthaifood.com/chicken-rice-khao-man-gai-reci... Klarar du att göra såsen till den blir det gudomligt.

Har precis hittat denna tråd men vad brukar ni köra för ris? Brukar köra såndär 20kgs säck Thai jasmineris från asiatiska affärer. Jasmineris hos vanliga butiker (ICA, Coop) som säljs i mindre säckar är värsta scammen och smakar som att dom har blandat fulris i det för att fylla ut. I min favvo asiataffär så har dom klibbris/sticky rice också. Ångkokas på lite annat sätt, behöver väl lite annan hårdvara men det blir en annan upplevelse. Något att prova om man har tröttnat på vanligt. Sticky rice äter man oftast med händerna. Formar till små bollar, doppar i sås eller plockar upp med en bit kött. Går också att göra snacks av det genom att linda in i bananlöv med söta frukter osv, men är inte så insatt på det.

Permalänk
Skrivet av SweatyLlama:

@Lozz: Det ger inte jättemycket smak men kanske kan vara kul för dig att prova. Koka kyckling med salt, använd spaden för att koka riset. Du har nu oljigt ris med kyckling Låter kanske inte så spännande men den är en av mina favoriträtter för dess enkelhet. Ett recept hittar du här: https://www.eatingthaifood.com/chicken-rice-khao-man-gai-reci... Klarar du att göra såsen till den blir det gudomligt.

Har precis hittat denna tråd men vad brukar ni köra för ris? Brukar köra såndär 20kgs säck Thai jasmineris från asiatiska affärer. Jasmineris hos vanliga butiker (ICA, Coop) som säljs i mindre säckar är värsta scammen och smakar som att dom har blandat fulris i det för att fylla ut. I min favvo asiataffär så har dom klibbris/sticky rice också. Ångkokas på lite annat sätt, behöver väl lite annan hårdvara men det blir en annan upplevelse. Något att prova om man har tröttnat på vanligt. Sticky rice äter man oftast med händerna. Formar till små bollar, doppar i sås eller plockar upp med en bit kött. Går också att göra snacks av det genom att linda in i bananlöv med söta frukter osv, men är inte så insatt på det.

Jag undrar om jag inte kan göra sticky rice med min riskokare. Det är ris som gärna ska ligga i blöt över några timmar va?

Permalänk
Medlem

Uppföljning på Kumon vi köpte i våras:

Vi har totalt hunnit igenom ca 5-10kg ris sen i våras i kokaren. Har bara kört med basmatiris, antingen rent eller med lite grönsaker + kryddor i. Fungerar fint och blir gott ris, med stabilt resultat varje gång. Beroende på hur mycket vatten man tar kan man få lite krispigare i botten ifall man gillar det. Då vi är två vuxna (o två småbarn som inte äter så mycket), så är det oftast 2-3 portioner vi kokar, så det känns som om den är lagom stor för oss (finns ju gott om marginal uppåt om det behövs mer ris).

Den är inte lika snabb som om man kokar ris på samma sätt som pasta (vilket var metoden jag använde innan), men det vägs upp mot att man enkelt kan ställa den i förväg. Ofta ställer vi in den efter frukost till att bli klar lagom till lunch. Att vi då inte behöver tänka på riset när vi lagar resten av maten vilket är superpraktiskt, speciellt när man har småbarn som gör det svårt att multi-taska i köket.

Ett par negativa saker har jag tänkt på. Är småsaker, men:

  • Det blir endast ett vanligt beep när den är klar. Hade hellre haft en liten japansk trudelutt.

  • Handdisk för att innerskålen ska behålla sin keramiska non-stick. Det går väldigt lätt att diska ur den när vi bara gjort ris, borsta runt med vatten så är den ren på någon/några minuter, men hade ändå föredragit om det fungerat i diskmaskinen.

  • Det sitter en liten bägare som ska samla upp vatten som ångat bort. Tyvärr verkar mekanismen inte fungera alls, så istället lägger sig allt ång-vatten längs med en gummilist så man får torka bort det med papper/trasa istället om man vill att det ska bli torrt.

Överlag är vi mycket nöjda med den (speciellt min fru som fick den i present).

Permalänk
Medlem

Tips på riskokare max 500kr som är prisvärd? Tänkte att det skulle finnas någon bra rea på BF men har inte hittat någon klockren kandidat än..

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Inaktiv

Zojirushi NS-YSQ10 verkar inte gå att köpa längre. Vilken modell från Zojirushi rekommenderar ni att man ska köpa nu istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon265474:

Zojirushi NS-YSQ10 verkar inte gå att köpa längre. Vilken modell från Zojirushi rekommenderar ni att man ska köpa nu istället?

TSQ10 är billigare och gör det mesta precis lika bra, men saknar några lägen. Jämför själv t.ex. här:
https://www.yumasia.co.uk/rice-cooker-comparison

Annars har just Yumasia även NS-YSQ10, och än är de halft med i EU.

Permalänk
Medlem

Så har det blivit 2021. Vilken riskokare föreslår ni för ~2000kr och till den som värmer Icas Jasminris?

Permalänk
Skrivet av faber:

Så har det blivit 2021. Vilken riskokare föreslår ni för ~2000kr och till den som värmer Icas Jasminris?

Hej!

För det första hade jag rekommenderat lite finare ris. Detta är mitt vardagsris. Något dyrare än ICAs men du kommer tacka mig. Ännu mer fancy är kortkornigt japanskt ris, till exempel. Fruktansvärt gott, speciellt till fiskrätter. Blir dessutom mycket billigare om du köper en större påse, typ. Lovar dig, du kommer att märka och uppskatta skillnaden på ICA Basics ris och lite dyrare ris.

När det kommer till riskokare beror det först och främst på hur många du ska koka till. Jag utgår från att du ska koka till 1-3 personer och jag tänker tipsa om en lite billigare och en lite dyrare.
Den lite billigare råkar dessutom vara den jag själv använt under ca 3 års tid nu, en Yum Asia pandakokare. För mig fungerar den helt perfekt. Den har en kort ingångströskel då jag inte alls var nöjd med risets torrhet efter kokningen med måtten. Istället för att koka 1 kopp ris med 1 kopp vatten kör jag 1.25x vatten, så 1 kopp ris till 1.25 kopp vatten, osv. Jag tycker det fungerar utmärkt och riset blir riktigt riktigt gott. Den är även relativt liten och enkel att plocka undan efter användning. För priset anser jag att denna definitivt är värt pengarna. Det är definitivt ingen Zojirushi, men den är fortfarande på en helt annan nivå än sådana däran räliga tefalkokare från Kjell och Company, tvi! Som en första riskokare är Pandan en perfekt kokare, speciellt då den är ganska billig, men som sagt, det är inte en Zojirushi.

Den andra riskokaren jag vill tipsa om har jag aldrig provat, men jag planerar att köpa den själv när jag är klar med studierna. Zojirushis TSQ-10 skall vara en ypperlig riskokare. Den tar 5.5 koppar (2.5 mer än Pandans), så den är definitivt något större. Det finns egentligen inte så mycket att säga om den, då den ska fungera precis som man förväntar sig. Den skall också vara något av en investering och Zojirushis produkter har ett rykte av att ALDRIG gå sönder.

Rent generellt om alla riskokare är det viktigt att du håller ordning på den. Tömmer du fukthållarna och diskar av delarna efter användning kommer din kokare att ha en längre hållbarhet, kom ihåg det! Det är viktigt, för när du börjar äta ångkokat ris från en riskokare kommer du inte förstå hur fan du klarade dig utan en innan.

Om du har fler frågor så fråga på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterTipp:

Hej!

För det första hade jag rekommenderat lite finare ris. Detta är mitt vardagsris. Något dyrare än ICAs men du kommer tacka mig. Ännu mer fancy är kortkornigt japanskt ris, till exempel. Fruktansvärt gott, speciellt till fiskrätter. Blir dessutom mycket billigare om du köper en större påse, typ. Lovar dig, du kommer att märka och uppskatta skillnaden på ICA Basics ris och lite dyrare ris.

När det kommer till riskokare beror det först och främst på hur många du ska koka till. Jag utgår från att du ska koka till 1-3 personer och jag tänker tipsa om en lite billigare och en lite dyrare.
Den lite billigare råkar dessutom vara den jag själv använt under ca 3 års tid nu, en Yum Asia pandakokare. För mig fungerar den helt perfekt. Den har en kort ingångströskel då jag inte alls var nöjd med risets torrhet efter kokningen med måtten. Istället för att koka 1 kopp ris med 1 kopp vatten kör jag 1.25x vatten, så 1 kopp ris till 1.25 kopp vatten, osv. Jag tycker det fungerar utmärkt och riset blir riktigt riktigt gott. Den är även relativt liten och enkel att plocka undan efter användning. För priset anser jag att denna definitivt är värt pengarna. Det är definitivt ingen Zojirushi, men den är fortfarande på en helt annan nivå än sådana däran räliga tefalkokare från Kjell och Company, tvi! Som en första riskokare är Pandan en perfekt kokare, speciellt då den är ganska billig, men som sagt, det är inte en Zojirushi.

Den andra riskokaren jag vill tipsa om har jag aldrig provat, men jag planerar att köpa den själv när jag är klar med studierna. Zojirushis TSQ-10 skall vara en ypperlig riskokare. Den tar 5.5 koppar (2.5 mer än Pandans), så den är definitivt något större. Det finns egentligen inte så mycket att säga om den, då den ska fungera precis som man förväntar sig. Den skall också vara något av en investering och Zojirushis produkter har ett rykte av att ALDRIG gå sönder.

Rent generellt om alla riskokare är det viktigt att du håller ordning på den. Tömmer du fukthållarna och diskar av delarna efter användning kommer din kokare att ha en längre hållbarhet, kom ihåg det! Det är viktigt, för när du börjar äta ångkokat ris från en riskokare kommer du inte förstå hur fan du klarade dig utan en innan.

Om du har fler frågor så fråga på!

Tack. Jag brukar göra 12-15 portioner åt gången ~2kg, fast med min 500kr riskokare så krävs det två omgångar för att det inte ska bli urkasst. Vilket jag är öppen för att göra i fortsättningen också men är nyfiken ifall du ändrar ditt tips.

Tveksam om min nuvarande har en fukthållare(?) jag tar "kastrullen" och kör i diskmaskinen ihop med locket och "skeden". Nu släpper den svarta färgen/teflonet så jag blir svart om händerna vilket jag anar är osunt, haha. Men jag tar åt mig uppmaningen att vårda enheten.

Ditt Royal-umbrella-thai-jasmine ris, är det något som finns i matbutiken eller något du alltid beställer från alternativa ställen?

Permalänk
Skrivet av faber:

Tack. Jag brukar göra 12-15 portioner åt gången ~2kg, fast med min 500kr riskokare så krävs det två omgångar för att det inte ska bli urkasst. Vilket jag är öppen för att göra i fortsättningen också men är nyfiken ifall du ändrar ditt tips.

Tveksam om min nuvarande har en fukthållare(?) jag tar "kastrullen" och kör i diskmaskinen ihop med locket och "skeden". Nu släpper den svarta färgen/teflonet så jag blir svart om händerna vilket jag anar är osunt, haha. Men jag tar åt mig uppmaningen att vårda enheten.

Ditt Royal-umbrella-thai-jasmine ris, är det något som finns i matbutiken eller något du alltid beställer från alternativa ställen?

Oja jävlar vilken storkokare. Ja, ska du koka till så många hade jag rekommenderat en kokare som klarar minst 7-10 koppar åt gången. Jag tror man kan köra teflon i diskmaskinen, men jag hade inte gjort det.

Yum-Asia har en riskokare som kallas Sakura, som jag tror är en större version av Pandan (eller det är nog Pandan som är en liten version av Sakuran). Den är ganska populär och har bra recensioner, och om den håller samma kvalitet som Pandan så är den nog ett säkert köp. Den klarar 8 koppar, vilket Yum-Asia beräknar räcker till ca 8 personer, men jag vetejtusan. När jag lagar till mig själv räcker 0.5-0.75 koppar ris långt, så jag tror du kan laga runt 12-13 portioner med den. Men för giudz skuld, kör inte skålen i diskmaskinen. Yum-Asias egna kokare, t.ex. Sakuran och Pandan har INTE teflonskålar, så om man är en sån person som är rädd för Teflon är deras egna kokare nog att föredra framför Zojirushis som bara har teflon. Det betyder däremot inte att man borde köra skålarna i diskmaskinen. Om skålarnas beläggning förstörs kommer du alltid oavsett vad att bränna fast riset, och då blir det inte bra.

Även Zojirushi har 10-kopparskokare. Denna ser bra ut: https://www.yumasia.co.uk/zojirushi-en/zojirushi-ns-tsq18-ric.... Dock är den ganska dyr på runt 260 pund, men det är bra grejer. Tror ingen kommer klaga på riset med den.

Jag bor i Maoelmöe. Här finns flera kinesiska och asiatiska matbutiker. De säljer alltid olika säckar med ris, ofta till ett bättre pris än på internet, speciellt eftersom man slipper fraktavgifter. Om du lagar så mycket åt gången hade jag definitivt 100% siktat på att köpa 10kgs säckar. Det blir omständligt att få hem utan bil, men om du lagar så mycket åt gången kommer det bli dyrt annars tror jag.

TLDR: Kör inte skålarna i diskmaskinen. Kolla upp lite recensioner av Yum-Asias Panda och Zojirushis TSQ-18. Zojirushi har någon 10-koppsvariant till, men jag vet inte helt skillnaden på dem, och de blir bara dyrare. Jag rekommenderar dig att googla, men tumregeln är att du alltid blir nöjd med en Zojirushi. Se bara till att du köper en maskin som klarar av 10 koppar. Vad gällande Sakuran tror jag den är prisvärd, Matgeek har en positiv review av den på sin kanal.

Permalänk
Medlem

@faber
Håller helt med @MisterTipp om att kolla asiatiska matbutiker för bra Jasminris till rimligt pris. Vill du ha basmatiris istället så är det oriental-matbutikerna som gäller. Där går det alltid att hitta utmärkt indiskt eller pakistanskt basmatiris i 5 eller 10 kg påsar till bra pris.
Båda två butikstyperna har således ris som är både bättre och billigare än de vanliga matbutikerna med sina micro-förpackningar av, som bäst, medelmåttigt ris.

Permalänk
Medlem

Jag har kört Yum asia Panda i ett år nu(?) och är mycket nöjd. Ett litet fel men som irriterar mig ofta är att det inte går att veta hur lång tid det är kvar innan riset är färdigt! Jag hade velat ha en timer som räknar ned, så enkelt men så användbart.
Displayen indikerar bara att den är igång (orm som snurrar eller hur man ska beskriva det). När riset är färdigt piper den och räknar upp hur många minuter riset stått på värmning. Har aldrig märkt någon nackdel eller kvalitetförsämring på riset för att den stått på värmning men är man hungrig är det trevligt att kunna tajma resten av maten så allt är klart samtidigt och så fort som möjligt.

Droppbehållaren fungerar inte alls speciellt bra för min del. Hälften rinner utanför och det mesta förångas. Dessutom sitter den osynligt på baksidan vilket inte är helt praktiskt, ingen dealbreaker men det kunde gjorts smidigare.

"1 cup" blir lagom till en middag och en matlåda till mig. Pandan är perfekt storlek för min användning.

Permalänk
Medlem

Köpte en Yum Asia Bamboo med induktionsvärme 2019. Den kan allt och lite till och gör ett ypperligt perfekt ris varje gång. Tror inte att någon dyrare Zojirushi skulle göra det bättre - dom har inga modeller med induktion som är CE-märkta heller tyvärr. Den kan även göra kakor, ångkoka eller göra persisk Tadigh om man vill det. Köper stora säckar japanskt ris i en asiatisk affär i stan. Det blir helt underbart gott. Den och mina Globalknivar, samt min Instant Pot är bland de bästa köpen jag gjort till köket.

Numera levererar Yum Asia från Nederländerna så det är inga issues med tull eller moms heller efter Brexit. Funderar på om jag ska ge bort en Xiami-riskokare eller en Panda till föräldrarna så det finns gott ris där med.

Visa signatur

HP48-GX, Arm-kärnor, i7, Ryzen 9, M2, Z80, 68000, Party tricks

Permalänk
Medlem

Hej alla!
Är sugen på att köpa en riskokare.
Kollar på antingen Kumo eller Pandan.

Kumo är lite större och är dessutom billigare. Dock nämns det knappt nått om Kumo i denna tråd, men massvis om Pandan.
Någon som kan berätta lite och jämföra de två?
Utifrån infon på yum asia så ser de nästan identiska ut sett till funktioner osv. Därav lutar det starkt åt Kumo då den är billigare(lite snyggare också ).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror inte Yum Asia säljer skräp om man säger så. Kolla på designen och storleken och hugg det som passar! Bortsett från Yumami så har jag en känsla av att funktioner för GABA eller Tadigh är lite mer special och inte det man använder mest. Någon som är av persisk härkomst tycker säkert att Tadigh är ett måste - det är snaskigt...

Om man kan vänta så kör Yum Asia bra kampanjpris på Black Friday.

Visa signatur

HP48-GX, Arm-kärnor, i7, Ryzen 9, M2, Z80, 68000, Party tricks

Permalänk
Skrivet av Lozz:

Ni som har riskokare, hur gör ni när ni vill få lite smak på riset? Okryddat ris är ju så jäkla tråkigt. Jag fräser gärna riset i olja och örter/kryddor innan jag kokar det, något som gör någonting liknande med riskokare? Aldrig använt en, men de verkar ju onekligen praktiska.

Jag brukar koka riset i hönsbuljong och smör/olja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulfuß:

Tror inte Yum Asia säljer skräp om man säger så. Kolla på designen och storleken och hugg det som passar! Bortsett från Yumami så har jag en känsla av att funktioner för GABA eller Tadigh är lite mer special och inte det man använder mest. Någon som är av persisk härkomst tycker säkert att Tadigh är ett måste - det är snaskigt...

Om man kan vänta så kör Yum Asia bra kampanjpris på Black Friday.

Alright, ja det låter ju onekligen som att den ska vara minst lika bra. Så får bli ett köp!

Visa signatur