Tips på enkla multiplayer spel mot coronatristess sökes

Permalänk
Medlem

Tips på enkla multiplayer spel mot coronatristess sökes

Tjena,

Jag söker förslag på enkel spel som man kan spela med/mot nån vän online, helst browser (PC) och app baserade, typ så att man kan spela på PC, telefon och padda. Helst inte nåt FPS skjuta, och helst inte alfapet eller sånt där språkkunskaper är viktiga.

Lite luddig "kravspec", men typ nåt man kan spela en stund samtidigt som man chattar eller nåt.

Förslag mottages tacksamt

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

@Hurtigbullen: world of warships tror jag är ett spel som passar

Permalänk
Medlem

Sök på Scribblio - skissa och gissa via webb, fått många goa skratt när man spelat det

Edit: kräver viss språkkunskap men man kan välja språk (svenska finns)

Permalänk
Medlem

Dota Underlords finns ju.
Kan man köra på både telefonen och datorn. Snabbt att hoppa in i.

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Tjena,

Jag söker förslag på enkel spel som man kan spela med/mot nån vän online, helst browser (PC) och app baserade, typ så att man kan spela på PC, telefon och padda. Helst inte nåt FPS skjuta, och helst inte alfapet eller sånt där språkkunskaper är viktiga.

Lite luddig "kravspec", men typ nåt man kan spela en stund samtidigt som man chattar eller nåt.

Förslag mottages tacksamt

hearthstones nya battleground är riktigt roligt!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"