När man har faktiskt genomlevt feminizm memes irl, och gör ett metaskämt om det hela

Permalänk

När man har faktiskt genomlevt feminizm memes irl, och gör ett metaskämt om det hela

[English version follows second below]

Fack, här går ingenting...
Detta är humor lite mer sublim, inte direkt uppenbar, både riktigt rolig och orolig på samma gång. Läs igenom ansökan nedan, försök förstå perspektivet och få bakgrundshistorien.

En av de många referenserna:
https://academicrightswatch.se/?p=3413 Lundalärare pressad efter studentprotest: föreläste om biologiska könsskillnader

Så drygt en vecka sedan skickade jag detta (se nedan), som en ansökan till en post (styrelseledamot), till Sveriges Lunds Universitets Naturvetenskapliga Studentkår (missade båda deadlinesen med någon dag tyvärr, mea culpa, så kommer att se).
https://www.lundsnaturvetarkar.se/election-2020/

När jag läste att medlemmar i samma tätt sammanknutna grupp kommer att granska, intervjua och godkänna/avslå sökande, skrattade jag baken av mig, samtidigt som jag gav en tår på insidan. Om du följer internationella nyheter på senare tid...

Jag är mycket medveten om konstighetheten, ovanligheten, och det finnas en risk med mitt beteende, är bara utanför lådan här, försöker något annorlunda förväntandes ett annorunda resultat. Detta är en historia, som jag kunde tyst behållt för mig själv, men jag tror på "sharing is caring"! Om jag kan genomgå att säga detta, så kan jag säga de andra viktiga sakerna, och det finns ett antal saker som relevant behöver sägas.
Var fri säga till mig och om mig vadsomhelst (helst sanning), behöver inte oroas av någon korrekthet eller "såra mina sköra känslor", skratta, gråt, grilla, gör skämt, om de är nåt bra skrattar jag gladeligen åt dem själv!

Oroa ej, detta är bara en första bit, av ett större pussel att följa, i slutändan ser jag ett lyckligt slut för alla parter. Också möjligt: ​​allt går åt skit/helvete...

Den faktiska ansökan (översatt till Svenska):

Jag står för sanning, rättvisa, människors likabehandling och likhet inför lagen, mänskliga rättigheter, vetenskap och reson, kunskap (inkluderande), frihet, logik, fri tanke, fritt tal, heder och samvete, ärlighet, empati och medlidande, etik och moral, filosofi, fri humor och konst (gärna med snille och smak), maskulinitet och femininitet som evolutionära och biologiska, uthärdande, självförtroende, mental styrka, sunt förnuft, rimlighet, öppen källkod, öppenhet, visselblåsning, lika möjligheter, enande

Jag är emot slaveri (inklusive andra medvetanden än människor), självcensur liksom censur, tystande av åsikter, orättvisor, politisk korrekthet, tyranni och förtryck, lögner och falskhet, korruption, själviskhet, hat, utgöra sig till ett offer när det är undvikligt, hemlighetsmakeri, ekokammare, påtvingad likhet i utfall, isärdelning

Jag står och tar ansvar för allt jag säger/sagt och gör/gjort! Jag gör inget jag inte kan stå för!
Om vetenskap kan visa att det finns biologiska skillnader, då ska det kunna pratas om på en föreläsning, ideologi ska inte kunna tysta sanning och vetenskap!

Jag tycker att om man inte har onda avsikter eller skadar någon, så kan man få göra lite som man vill.
Jag respekterar kvinnor djupt, liksom alla människor som likvärdiga individer. Jag är för "feminism som religion", men jag är emot "kyrkan av extremistisk feminizm & sjw", vita män är inte dåliga patriarkat!
Som en av de allra högsta LUNA representanterna sade 2019HT: ~"vi alla här känner varandra väl", vilket kan vara lite av ett problem att en sluten grupp verkar i samförstånd när de ska representera alla Naturvetare.

Inom Naturvetarkåren LUNA vill jag verka för att införa i kårens verksamhet ett rättssäkert domstolssystem, där man är oskyldig tills bevisad annorlunda, där hemliga anklagelser, hemliga rättegångar, domar utan möjlighet till försvar eller replik, och ryktesspridning till andra styrelser inte hör hemma!
Detta skapar självcensur hos ALLA och leder till ett stängt oöppet samhälle, tysthetskultur, hemlig anmälningskultur, vilket inte hör hemma i den fria världen!
Självklart ska man som utsatt tryggt kunna vända sig anonymt och känna sig tagen på allvar, men målet ska vara att diplomatiskt mediera och få båda de vuxna parterna sammarbetsvilliga att lösa konflikten sinsemellan, försöka skapa ett samförstånd och fred, där rättvisan finns åt båda håll.

OBS! - Jag kommer inte att begränsa min personlighet, tal eller åsikter bara för att jag representerar Naturvetarkåren, gillas jag inte, är det bara att hemligt anmäla bort mig!
Politiskt självmord detta är? Jag är ingen j*vla politiker, jag är en vetenskapsman, fysiker, som är logisk och är Fritänkare, en Freeman!
Det här är hälften skämt, hälften trollande, hälften på blodigt allvar!
/V

[English version]

When you've actually lived feminizm memes irl, and making a metajoke about it all

Fack, here goes nothing...
This is a bit more sublime of humours, not overtly obvious, both really funny and unfunny at t same time. Read through t application below, try to understand t perspective and get t backstory.

One of t many references (hard to find a good article in english):
https://newspunch.com/professor-who-said-men-women-are-biolog...
https://academicrightswatch.com/?p=2871 Sweden gets own Jordan B. Peterson: Professor refuses to comply with medical school demanding “correct” gender terminology in teaching
Here's a good article in Swedish:
https://academicrightswatch.se/?p=3413 Lundalärare pressad efter studentprotest: föreläste om biologiska könsskillnader

So I a week ago sent this (see below), as an application for a position (board member), to Sweden Lund University Natural Sciences Students' Union, (missed both deadlines by a day or two unfortunately, mea culpa, so will see).
https://www.lundsnaturvetarkar.se/election-2020/

When I read that members of t same tightly knit group will be reviewing, interviewing and approving/disapproving applicants, I laughed my ass off, at t same time as shedding a tear on t inside. If you follow international news in recent times...

I'm very well aware of t strangenessness, unusualness and there being a risk with my behaviour, just being outside of t box here, trying something different for expecting a different outcome. It's a story, that I could keep quiet to myself, however I believe in "sharing is caring"! If I can go through with saying this, then I can say t other important things, and there are some things relevantly needed to be said.
Feel free telling to me and about me anything (preferably truth), no need to worry about any correctness or "hurting my little feelings", laugh, cry, roast, make jokes, if they're any good I'll gladly laugh at them myself!

Not to worry, this is just a first piece, of a larger puzzle to follow, in t end I envision a happy ending for all parties. Also possible: it all goes to shit/hell...

T literal application:

I stand for truth, justice, equal human treatment and equality in front of t law, human rights, science and reason, knowledge (inclusive), freedom, logic, free thought, free speech, honor and conscience, honesty, empathy and compassion, ethics and morality, philosophy, free humor and art (gärna med snille och smak), masculinity and femininity as evolutionary and biological, enduring, confidence, mental strength, common sense, reasonableness, open source, openness, whistleblowing, equality of opportunity, unity

I am against slavery (including consciousnesses other than humans), self-censorship as well as censorship, silencing of opinions, injustice, political correctness, tyranny and oppression, lies and falsehood, corruption, selfishness, hatred, avoidable victimization, secrecy, echo chambers, forced equality of outcome, hypocrisy, division

I stand behind and take responsibility for everything I say/said and do/done! I do not, that which I cannot stand behind!
If science can show that there are biological differences, then it should be allowed to be talked about in a lecture, ideology should not be able to silence truth and science!

I think that if you have no bad intentions nor are hurting anyone, then you can do a little as you want.
I respect women deeply, likewise all humans as equal individuals. I'm for "feminism as religion", but I'm against "the church of extremist feminizm & sjw", white men are not bad patriarchy!
As one of the very top LUNA representatives, 2019HT said: ~"we all here know each other well", which can be a bit of a problem for a closed group to be acting in unison when representing all the Natural Scientists.

Within LUNA, I want to work towards introducing into the union's enterprise a court system of legal certainty, where you are innocent until proven otherwise, where secret accusations, secret trials, sentences without the possibility of defense or reply, and rumors spread to other boards do not belong!
This creates self-censorship with EVERYONE and leads to a closed un-open society, silence culture, secret reporting culture, which does not belong in the free world!
Of course, as a person in need, one should safely feel able to confide anonymously and feel being taken seriously, but the goal should be to diplomatically mediate and get both adult parties cooperative in resolving the conflict inbetween themselves, trying to create a consensus, understanding and peace, where justice exists in both directions.

NOTE! - I will not limit my personality, speech or opinions just because I represent the Natural Sciences Union, am I not liked, just secretly report me away!
Political suicide this is? I'm not a f-ing politician, I am a scientist, physicist, who is logical and is a Freethinker, a Freeman!
This is half joke, half trolling, half bloody serious!
/V

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk
Medlem

Vad i hela friden läste jag precis...

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Måste vara årets trådstart

Permalänk
Medlem

Hmm, jag känner mig oförklarligt inspirerad till att smutta Whisky och filosofera - that's my takeaway from this.

Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂

Permalänk
Medlem

Ingen aning vad meningen var/är med denna tråd, men extremister är idioter oavsett hur "korrekt" deras idiologi är....

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Extremt oklar tråd samt obefintligt diskussionsvärde, se §3.4.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...