Apple avslöjar länge omtalade Iphone SE

Permalänk
Melding Plague

Apple avslöjar länge omtalade Iphone SE

Det som tidigare kallats både Iphone SE 2 och Iphone 9 blir istället kort och gott Iphone SE av 2020 års tappning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Tjoho! Mer mindre telefoner till folket!

Permalänk
Medlem

Bra!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Min gamla Iphone SE börjar gå på knäna...

Permalänk

Imponerande om den får samma kraftfulla processor som i iPhone 11!

Permalänk
Medlem

Jaaa jättebra, döp era produkter till samma som föregångaren. -_-

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kanske blir det en sådan, föredrar egentligen android men tröttnar på att dessa alltid kommer med en massa förinstallerat skit som gör att man måste spendera en massa tid på att ställa in telefonen rätt. Och bland de som inte har detta är antingen prestandan otillräcklig eller så är de stora som en surfplatta. Fattar inte vad som är så svårt med att göra en enkel mindre telefon med bra prestanda, okej batteritid och bra kamera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon100733:

Tjoho! Mer mindre telefoner till folket!

Den är ju typ lika stor som en vanlig iphone 11 pro. Bara att skärmytan är mindre.
Edit ändrat från 11 till 11 pro.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det här kan bli en kandidat till att återigen hoppa över till Äppelsidan.

Permalänk
Medlem

Yes. Den här har jag väntat på. Det blir nog "go to" luren för svennebanan kan jag tänka mig. Perfekt till päronen och till mig själv.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Viking
Skrivet av jOnÄTÄn:

Den är ju typ lika stor som en vanlig iphone 11. Bara att skärmytan är mindre.

Nej, den är lika stor som en 8:a, alltså mycket mindre än en 11. Kanske en 11 Pro, men inte en vanlig 11.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Så ingen liten lur i Iphone 5-storlek?

Permalänk
Inaktiv

@jOnÄTÄn: Nja det får vi se. Jag jämför dessutom även flaggskeppsmobiler med Android. Inte bara Apple-lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Nej, den är lika stor som en 8:a, alltså mycket mindre än en 11. Kanske en 11 Pro, men inte en vanlig 11.

Okej hade inte koll på att 11 och 11 pro skiljde sig när det kommer till storlek. I vilket fall skulle jag inte kalla den liten/smidig, det är den gamla se som har 5ans format däremot.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Jaaa jättebra, döp era produkter till samma som föregångaren. -_-

Antar att de vill ha något mer som liknar datorerna. De kör ju samma på Air och Pro där de får årsmodell i namnet. Så länge som både Apple och butiker är tydliga med vilken modell som avses så ser jag inget större problem med det.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Låter inte helt otroligt att jag köper en sådan om jag köper en ny iphone!

Permalänk
Medlem

Förstår att SweC inte är några Apple-fans men varför envisas ni med att skriva Iphone istället för det korrekta iPhone i artiklarna? Är ju en skitsak egentligen men ändå inte jättejobbigt att göra rätt... För andra företag och produkter är ni mer noggranna, t.ex. skriver ni 3DMark och inte 3dmark, i7 och inte I7 osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNubcake:

Förstår att SweC inte är några Apple-fans men varför envisas ni med att skriva Iphone istället för det korrekta iPhone i artiklarna? Är ju en skitsak egentligen men ändå inte jättejobbigt att göra rätt... För andra företag och produkter är ni mer noggranna, t.ex. skriver ni 3DMark och inte 3dmark, i7 och inte I7 osv.

Har för mig jag läst något svar från sweclockers för några år sedan om just detta. Fanns någon tanke bakom men jag minns inte vad den var.
I vilket fall så skriver de inte alltid som företaget vill. Tror inte jag sett de skriva nVIDIA GEFORCE någon gång ex.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Musikälskare

Detta kommer bli stort tror jag, vet det inte gillas att man skriver positiva saker om apple på SweC men men

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNubcake:

Förstår att SweC inte är några Apple-fans men varför envisas ni med att skriva Iphone istället för det korrekta iPhone i artiklarna?

Handlar om etablerade svenska skrivregler, inte mer än så. Vi skriver normalt sett namn med inledande versal bokstav, resten gemena. Undantaget är förkortningar där bokstäverna uttalas enskilt. Jämför Saab (Svenska Aeroplanaktiebolaget) med NCC (Nordic Construction Company).

Permalänk
Medlem

Oavsett vad de kallar den, så kommer det att vara en lätt uppdaterad iPhone 8 till lägre pris. Inget fel i det, men inte så spännande heller. Det kommer att väl att bli A13 istället för A11 och antagligen kameran från iPhone 11, fast sannolikt bara med en lins.

Tips för övrigt att Apple nästan alltid lanserar ny hårdvara på tisdagar, någon gång på onsdagar. Fredagar vet jag inte om det har hänt nånsin.

Skrivet av MrNubcake:

Förstår att SweC inte är några Apple-fans men varför envisas ni med att skriva Iphone istället för det korrekta iPhone i artiklarna? Är ju en skitsak egentligen men ändå inte jättejobbigt att göra rätt... För andra företag och produkter är ni mer noggranna, t.ex. skriver ni 3DMark och inte 3dmark, i7 och inte I7 osv.

Det finns svenska skrivregler om det där. I princip alla tidningar följer dem. Poängen är att om det ser ut som ett ord så skall det skrivas som ett ord med första bokstaven stor och resten små. Undantaget är initialförkortningar som skrivs med alla bokstäver stora. Detta sista är min privata ”Pet peeve” - nästan alla svenska tidningar skriver operativsystemet till iPhone som Ios, vilket är fel hur man än gör. Antingen skriver man som Apple, iOS, eller så följer man skrivreglerna och skriver IOS eftersom det är en förkortning för iPhone Operating System. Ios är bara fel.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Lillbrosan som måste ha en "hemknapp" kommer älska detta. Han kör en SE nu så blir en fin uppdatering för honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Handlar om etablerade svenska skrivregler, inte mer än så. Vi skriver normalt sett namn med inledande versal bokstav, resten gemena. Undantaget är förkortningar där bokstäverna uttalas enskilt. Jämför Saab (Svenska Aeroplanaktiebolaget) med NCC (Nordic Construction Company).

Varför skriver de 3DMark och inte 3Dmark då? Och då är ju I7 det "rätta" sättet att skriva i7?

Permalänk
Medlem

Ja tar gärna en kompaktare telefon fast den får inte ha för stora bezels. Kunde inte låta bli att köpa mi note 10 när den var på rea även om den är egentligen för stor men priset var för bra. Hoppas att de behåller hörlursuttaget på nya SE.

Permalänk
Medlem

För stor. Min iphone SE får hålla några år som musikmobil till tills det släpps en liten Android vilket kanske aldrig blir av då de bara blir större och större. Min OP6 är på gränsen.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

För stor. Min iphone SE får hålla några år som musikmobil till tills det släpps en liten Android vilket kanske aldrig blir av då de bara blir större och större. Min OP6 är på gränsen.

Ser ut att vara lika stor som iphone 6-7-8 och det är väl 4.7tum?
Jag själv tycker att det är för litet och mina gamla iphone 4s/5s och 6 finns kvar i lådorna och har idag en 7plus men även den upplever jag som för liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Handlar om etablerade svenska skrivregler, inte mer än så. Vi skriver normalt sett namn med inledande versal bokstav, resten gemena. Undantaget är förkortningar där bokstäverna uttalas enskilt. Jämför Saab (Svenska Aeroplanaktiebolaget) med NCC (Nordic Construction Company).

Makes no sense eftersom SweClockers själva skriver SweClockers och inte Sweclockers.

Permalänk
Inaktiv

Kan bli en riktig storsäljare. De flesta har kommit över smartphone-hypen för flera år sedan och tröttnat rejält på telefoner för 10k+. Många vill bara ha en bra telefon de vet kommer fungera bra under många år 🙂

Permalänk
Avstängd

Har en SE på jobbet och den är väl ok bortsett från att jag efter ett drygt år fortfarande inte begriper iOS riktigt. Är mycket som är småirriterande. Markera text t ex (med feta fingrar), eller ändra i text, det går mycket snabbare att bara sudda allt och börja om. Och att alla inställningar finns på samma ställe istället för i appen. Att jag efter helgen (lämnar den på jobbet) kommer tillbaks till 10% batteritid och att jag inte hinner gå de 10 metrarna från omklädningsrummet till närmsta laddare innan den dör när jag öppnar Mail. Att den vid minusgrader går från 25% batteri till stendöd på de 50 metrarna från bilen till inomhus när jag försöker kolla ett meddelande. /raljeri

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Har en SE på jobbet och den är väl ok bortsett från att jag efter ett drygt år fortfarande inte begriper iOS riktigt. Är mycket som är småirriterande. Markera text t ex (med feta fingrar), eller ändra i text, det går mycket snabbare att bara sudda allt och börja om. Och att alla inställningar finns på samma ställe istället för i appen. Att jag efter helgen (lämnar den på jobbet) kommer tillbaks till 10% batteritid och att jag inte hinner gå de 10 metrarna från omklädningsrummet till närmsta laddare innan den dör när jag öppnar Mail. Att den vid minusgrader går från 25% batteri till stendöd på de 50 metrarna från bilen till inomhus när jag försöker kolla ett meddelande. /raljeri

Om du lämnar telefonen på över helgen ska den vara inkopplad i laddare, då dras driftströmmen från laddaren och inte batteriet vilket också förlänger livstiden på batteriet trots alla myter om motsatsen.