Får ej pengar tillbaks av webhallen pga saknad förpackning
Jag köpte en gaming stol från webhallen i början av året. Betalade också en snubbe för att montera den.
Några veckor efter att jag börjat använda stolen får jag långsamt ryggvärkar av att sitta i den. Lite mindre än två månader senare märker jag att ryggdelen är sned. Efter undersökning visar det sig att mekanismen som man sätter fast ryggdelen i inte sitter rakt, utan lutar snett inått. Så med hjälp av samma snubbe som monterade stolen, tar jag ner stolen till webhallen, för att få pengarna tillbaks eller alternativt en ny stol.
Nästan fyra veckor senare, får jag beskedet att de inte kommer ge mig pengarna tillbaks, pga att "jag inte har förpackningen kvar". Detta känns särskilt bisarrt, då det inte ens verkar vara möjligt att paketera stolen i lådan igen efter att den monterats, eftersom att vissa delar typ "låses ihop" när man monterat ihop dem. Samtidigt känns det rätt skumt att förvänta sig att någon ska behålla en jättestor möbel förpackning i flera månader.
Kan jag göra någonting åt saken eller är det bara att bita i det sura äpplet?? Om någon har råd att ge så uppskattas det enormt. Det hela känns extra konstigt, eftersom jag hade pratat med någon webhallen kundservice person via mail tidigare som hade sagt helt andra saker. Han sade att det kunde bli "avdrag på återbetalningen" om lådan saknades, inte att återbetalning skulle nekas helt.
Jag är samtidigt lite chockad av alltsammans då jag bara haft bra erfarenheter av Webhallen innan detta.