Bioware jobbar på ny titel i företagets "största spelserier"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sdaniel1:

Minns inte ens vilka det var som du nämner. Men jag kan nästan höra Legion, Joker eller EDI om jag bara tänker efter lite.

Fast det är ju inte för att dom har bättre röster, utan för att du spelat dessa mer.

Permalänk
Skrivet av sdaniel1:

Minns inte ens vilka det var som du nämner. Men jag kan nästan höra Legion, Joker eller EDI om jag bara tänker efter lite.

Fan om jag inte minns Lexi då kanske, var det inte hon som skulle vara lite lik Liara T'Soni. en asari doctor.

Japp Lexi är doktorn med den brittiska dialekten, Vetra är den kvinnliga Turian, Suvi pratar med skotsk brytning, Jaal är angara, Peebees röst är också välgjord.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Fast det är ju inte för att dom har bättre röster, utan för att du spelat dessa mer.

inte pga av själva rösten nej, men pga av manuset, inlevelsen i rösten och hur den passar karraktären som för historien i rätt riktning.

Andromed så summerar HappySatan den ganska bra:

(3.) Röstskådespelet. Herregud, jag har hört manodepressiva sexslavar med mer liv i rösten. Varenda dialog låter som om en tröttkörd Siri läser innantill.

(5.) Storyn snuddar stundtals vid något intressant. Var kommer det enorma målet av mörk materia (eller är det mör energi?) ifrån? Vad hände med den uråldriga rasen vars ruiner man hittar överallt? Vilka är badguysen och vad vill de? Tyvärr känns det som om någon dragit en jättelik EA-formad kam genom manus och noggrant sållat bort allt som sticker ut.

Om jag ska vara ärlig så minns jag inte ens vem man stred mot.. Vem som var Badguy..

Med tanke på all potential som fanns, uppbyggd fanbase, även om såklart höga förväntningar. så blev det kaka imo.

Striderna var roliga men tror det var nog det enda som tilltalade mig, den lite mer direkta action som var till skillnad för tidigare mekanik vid strider.

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Hoppas verkligen på Neverwinter Nights, så att man får en ny chans till ett D&D-RPG med real time with pause.

Många klagar på kampanjen i 1:an, jag tycker storyn var lika bra/dålig som i de flesta spel. Såsom det utspelade sig så tycker jag väl enda dåliga var att det kändes återanvänt med en centralhubb + fyra håll att gå. Men i övrigt var det väl bra. Det som jag tycker är spelets nackdel kanske ligger i reglerna eller hur de implementerades, nämligen att det var oerhört långsamt att levla, att summons/medhjälpare åt upp den livsviktiga xp:n, att varje klass kunde bli en duglig meleefighter och att man därmed knappt orkade använda sina spells etc. Jag hoppas på det högst osannolika med ett NWN 3 med D&D 2e

Oavsett hur spelserier utvecklat sig så är väl välkända sådana som innehåller ett par bra titlar prestigefyllda? Om än inte fullt ut totalälskade och totalrespekterade.

Jag gillade verkligen storyn i första NWN och skaffade alla expansioner när det begav sig.
Uppföljaren däremot kom jag inte igenom alls tyvärr.

Skulle vara kul med en uppföljare i den här serien, då skulle jag nog återvända till NWN igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

ME Andromeda var i min mening inte så hemskt men som med många andra spel idag så släpptes det innan det var klart.

ME:A var för tidigt släppt och hade kunnat få mer kärlek av utvecklarna, men spelet har i all ärlighet fått en hel del obefogad (Och befogad) kritik. Jag tyckte spelet var helt godkänt.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Skrivet av HoboCop:

ME:A var för tidigt släppt och hade kunnat få mer kärlek av utvecklarna, men spelet har i all ärlighet fått en hel del obefogad (Och befogad) kritik. Jag tyckte spelet var helt godkänt.

8,5 eller 9/10 för mig

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

8,5 eller 9/10 för mig

Vad tyckte ni om Commander Shepard trilogin?

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Peterrrrr:

8,5 eller 9/10 för mig

6/10 skulle jag säga.
Tycker att allt helt enkelt är lite sämre än tidigare spelen, bortsett från grafiken.

Släpper dom en remaster/remake av trilogin i UE4 så skulle jag komma i byxorna som en 12-åring.

Skrivet av sdaniel1:

Vad tyckte ni om Commander Shepard trilogin?

Tycker inte ettan har åldrats nåt bra, annars ligger trilogin inom min top 10 över bästa spel.

Permalänk
Skrivet av sdaniel1:

Vad tyckte ni om Commander Shepard trilogin?

10/10 på alla spel.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem

Blev så sugen att lira ME1 nu (jävla tråd) om man får tid över så jag installerade ME1
inkl lite mods, för att piffa upp det samt lite tweaks i .ini filerna.

Nexusmods:
Reshade
4k high res textures scaled 1440p
ME1 Recalibrated
Graphics Overhaul MEUITM
A Lot Of Textures (ALOT) for ME1
Fast elevators
ME1Controller

Man kan inte tro att spelet är över 10 år gammalt efter lite mods och tweaks!

Hoppas dem ger Mass effect universe chansen igen,(var lite oklart som jag förstod det vilket serie det gällde?)
inget illa om kotor eller DA men ME123 var ju klart det bästa som kommit från den studion

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

"Vilken spelserie i Biowares katalog hoppas du mest på att företaget återvänder till?"

Mass Effect!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/