Veckans fråga: Jobbar du hemma?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av RiviMaggot:

GPS i halsbanden med geofencing. Går man utanför området eller är mer än 100 meter från gruppen så får man el-stöt delux. 🤣

Fanns väl någon film på 90-talet där de använde den typen i ett fängelse fast de var värre än en elstöt då hela huvudet sprängdes av.

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

Jag har VAB det senaste tre veckorna då två barn turades om att ha vattkoppor. Hoppade in och jobbade lite extra på helgerna för att dryga ut det låga bidraget man får.
Svårt att jobba hemifrån som lokförare. (Har frågat men fick ett blankt nej!)

Gigabyte X470 Gaming 7 - Ryzen 7 2700 - 32GB Corsair 3000Mhz RGB - EVGA GTX 980 SC - Seasonic 850W Platinum - Samsung 970 EVO 1TB - Asus pb298q
Define R3 Compact - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2002

Tillbaka till kontoret för en vecka, efter tre veckor hemifrån innan man ska arbeta hemifrån igen.
Måste säga att det känns skönt att komma till kontoret igen. Att få tillbaka lite rutin i livet, det är för svårt att få till det hemma. Känns för avslappnat för min del att vara hemma så länge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingfors
Registrerad
Jan 2013

Ett försök har gjorts.

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
M-Skåne
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av tBiorrith:

Svårt att jobba hemifrån som lokförare. (Har frågat men fick ett blankt nej!)

Har din arbetsgivare inte hört talas om självstyrande fordon... du behöver ju knappt en ratt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Purgatory
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Homdax:

Har din arbetsgivare inte hört talas om självstyrande fordon... du behöver ju knappt en ratt?

Train Simulator 2020

Ryzen 2700X, Msi B450 Tomahawk, Vega 64, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, hemmasnickrad vattenkylning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2007

Jag har kommit till jobbet hela tiden, även fast jag kan jobba hemifrån.

Dator: ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W | Asus XB271HU 1440p 165Hz G-sync |

Ljud: Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC - Sennheiser HD600

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knivsta
Registrerad
Nov 2002
Skrivet av Stefflo:

Fanns väl någon film på 90-talet där de använde den typen i ett fängelse fast de var värre än en elstöt då hela huvudet sprängdes av.

Var den filmen jag tänkte på när jag skrev det 😂

EDIT: Filmen heter Wedlock från 1991 med Rutger Hauer.

LinkedIn | Min hemsida | Github profil
Dator: Lenovo Thinkpad T490 | Mobil: IPhone 6S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av RiviMaggot:

Stämmer, har för mig att den var rätt bra också.

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av RiviMaggot:

The Running Man med Arnold är annan film med samma system för att hålla fångarna på plats.

Dator: Louqe|3900xt|2080ti|64GB|2TB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knutby
Registrerad
Mar 2007

Jobbar som busschaufför. Frågade chefen om jag kunde jobba hemifrån men var tydligen en svår ekvation. 🤣

Intel Core i9-9900K @5ghz + HT Custom loop
Asus ROG Strix RTX2080 8GB 1870/15190
Asus ROG Maximus XI Hero (WI-FI)
Corsair Vengeance RGB Pro 3200mhz 32GB
Asus ROG Strix XG32VQ, NZXT H700, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storhetsvansinne
Registrerad
Dec 2017

Jag har jobbat hemifrån de senaste fyra åren så för min del förändras ingenting. It's the end of the world as we know it (and I feel fine) med andra ord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Knotvillage:

Jobbar som busschaufför. Frågade chefen om jag kunde jobba hemifrån men var tydligen en svår ekvation. 🤣

Ah folk sitter ju hemma med ratt och kör buss på en simulator.. Det är väl bara för chefen att installera trådlös styrning på bussen och köpa en G29 till dig så kan du ratta bussen hemifrån, tycker jag

Ryzen 1700x @ Corsair 32gb 2666mhz @ 512gb M2 pcie/1Tb && Fuzedrive @ Asus 1070 @ asus mg278 @fractal r5
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 8tb+ ZFS server
c2d e4400 @ 4gb patriot @ 128gb ssd @ pfsense router

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knutby
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av sleepyoh:

Ah folk sitter ju hemma med ratt och kör buss på en simulator.. Det är väl bara för chefen att installera trådlös styrning på bussen och köpa en G29 till dig så kan du ratta bussen hemifrån, tycker jag

Jag ska vidarebefordra detta. Kör till Arlanda så det är ganska lugnt med folk. Alla anställda på Swedavia jobbar bara 40%.

Intel Core i9-9900K @5ghz + HT Custom loop
Asus ROG Strix RTX2080 8GB 1870/15190
Asus ROG Maximus XI Hero (WI-FI)
Corsair Vengeance RGB Pro 3200mhz 32GB
Asus ROG Strix XG32VQ, NZXT H700, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av Mindfighter:

The Running Man med Arnold är annan film med samma system för att hålla fångarna på plats.

Finns ju även face-off där fångarna har boots på sig med magneter som fastnar i golvet när dom gör nåt dumt

Ps4 Pro, Wii U, Switch, Pc

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jul 2001

Sitter hemma sen i november, Sjukskriven pga pågående cellgiftsbehandling.
Hade jag jobbat så hade jag inte jobbat hemifrån då mitt jobb kräver att jag är på plats.

Game : FD Design S, i7 6700K@stock, Asus Maximus Hero VIII, Asus RTX2070 Strix, 16GB HyperX 2400, 970 EVO 500GB,2x 850 Pro 500GB
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2005

Anestesisjuksköterska så jobba hemifrån går ej.

Fractal Design Meshify C | Asus Z370-A | i7 8700K@4.8ghz | Noctua NH-D15 | Corsair DDR4 3000 16GB | Corsair RM750X 750W v2 | Red Devil 5700 XT | OCZ 240GB SSD | BENQ ZOWIE XL2546 | Corsair K70 Rapidfire RGB | Zowie FK2 | Zowie G-SR-SE | Dxracer Formula | AKG K712 Pro | Sennheiser HD6xx | Schiit Audio Asgard 2 | Schiit Audio Modi2U

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Aug 2012

Är korttidspermitterad från jobbet till och med den 20 april, som det ser ut nu, och är därför "ledig" med 92,5 procent av lönen.

Det börjar bli lite svårt att fylla ut tiden nu, det blir väldigt många, långa promenader.

Plus att jag gett mig satan på att jag ska lära mig Fusion 360 för att kunna skriva ut roliga grejer i min nya 3D-printer, och än så länge är det faktiskt rätt roligt. Givande.

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av 3Dfx Rampage:

jobb där man kan jobba hemifrån är inget som jag kallar jobb. Det är fuskjobb som utgör inget större samhällsnytta....blir lite less på er kontorsråttor som klagar hur tråkigt ni har det...ungefär som politiker, landstingtjänstemän och annan "kreativ" arbetskraft....usch...

@3Dfx Rampage: Du sitter alltså på ett forum på Sweclockers, som löpande publicerar nyheter om nya tekniska framsteg, och sen klagar du på att vi ingenjörer med kontorsjobb inte tillför nån samhällsnytta... shit alltså. Hur tror du samhället hade sett ut utan ingenjörer???

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av instream:

@3Dfx Rampage: Du sitter alltså på ett forum på Sweclockers, som löpande publicerar nyheter om nya tekniska framsteg, och sen klagar du på att vi ingenjörer med kontorsjobb inte tillför nån samhällsnytta... shit alltså. Hur tror du samhället hade sett ut utan ingenjörer???

Dessutom har han "3Dfx Rampage" som nickname... sigh.

Hoppas det blir mer "jobba hemifrån" även i framtiden när Corona försvunnit. Det är ju underbart att jobba hemifrån.

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2018

Yrkesofficer, svårjobbat hemifrån. Blir bara gaming hemma om jag ens skulle låtsasjobba hemifrån. Noll disciplin med gamingburken tillgänglig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
snöbyn
Registrerad
Okt 2008

Ja en annan jobbar inom Vården.. Och det var inte ok att jobba hemifrån... Trist.. flesta ska inte träffa folk hålla sig inne.. en annan ska ta hand om covid-19 smittade personer..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av StaffSergeant:

Yrkesofficer, svårjobbat hemifrån. Blir bara gaming hemma om jag ens skulle låtsasjobba hemifrån. Noll disciplin med gamingburken tillgänglig.

Yrkesofficer med noll disciplin?! Funderat på att byta karriär?

Dator: Louqe|3900xt|2080ti|64GB|2TB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knivsta
Registrerad
Nov 2002
Skrivet av 3Dfx Rampage:

jobb där man kan jobba hemifrån är inget som jag kallar jobb. Det är fuskjobb som utgör inget större samhällsnytta....blir lite less på er kontorsråttor som klagar hur tråkigt ni har det...ungefär som politiker, landstingtjänstemän och annan "kreativ" arbetskraft....usch...

Hahaha. Är du dum på riktigt eller bara på låtsas?

LinkedIn | Min hemsida | Github profil
Dator: Lenovo Thinkpad T490 | Mobil: IPhone 6S

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2018
Skrivet av Mindfighter:

Yrkesofficer med noll disciplin?! Funderat på att byta karriär?

Njea, disciplinen är generellt god, men hemma blir det bara gaming och är således ingen lämplig miljö för arbete, mest det jag ville påskina.
För övrigt är jag glad över att inte ha ett traditionellt kontorsjobb, hade dött av skärmtidsöverdos och naturbrist.
Glad påsk!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

Jobbar hemma ett par dagar i veckan, känns som att man får mer gjort hemma konstigt nog. Färre kollegor som kommer med frågor!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
snöbyn
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av 3Dfx Rampage:

Så bra skrivet.. Sen alla som gnäller att dom måste vara hemma, Varsågod bara kom till vården och jobba om ni har såå förbaskat tråkigt hemma,, VI skulle vara jävligt glada om vi fick vara hemma.. Men vi får inte, för vi har ett jobb som måste göras.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av zogez:

Så bra skrivet.. Sen alla som gnäller att dom måste vara hemma, Varsågod bara kom till vården och jobba om ni har såå förbaskat tråkigt hemma,, VI skulle vara jävligt glada om vi fick vara hemma.. Men vi får inte, för vi har ett jobb som måste göras.

1. Att man ens kan uttrycka sig så som 3dfxrampage gör
2. Att någon sedan håller med
3. Ni är medvetna om att alla människor fyller olika funktioner i ett samhälle? Eller är ni bättre än alla andra människor?

Vidrig syn på folk...

Ps4 Pro, Wii U, Switch, Pc