Hack när jag byter låt [Spotify/Mac]

Permalänk

Hack när jag byter låt [Spotify/Mac]

Ibland när jag byter låt på Spotify hackar det till, som en hög kort brusning. Otroligt irriterande! Vad kan detta bero på?

Systeminställningar > Ljud > "Låt mig höra när volymen ändras" är inte i kryssad.

Vad ska jag göra?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av coconutconfetti:

Ibland när jag byter låt på Spotify hackar det till, som en hög kort brusning. Otroligt irriterande! Vad kan detta bero på?

Systeminställningar > Ljud > "Låt mig höra när volymen ändras" är inte i kryssad.

Vad ska jag göra?

Vad är det för inställning du nämner, det man vill är ju attt ljudnivån ändras...

Jag vet att ljudutgången ibland mutas om man byter samplingsfrekvens och det kan ge upphov till ett klick/kortvarig störning på vissa dacar, win jobbar ju normalt med 48kHz medans musiken troligen är 44kHz och det gör att dacen behöver synka om om datorn omedelbart skiftar samplingsfrekvens på digitalsignalen.
Det kan gå att ställa in nått typ att låta datorn arbeta med 44kHz ljud eller omsampla alla ljud till nått annt gemensamt så att man inte byter frekvens eller så kan man ha en tröghet i skiftet på ett par sekunder så att dacen inte hinner muta elerl klicka.
Det kan ju också vara nått fel i Spotify som kanske fixas om du ominstallerar klienten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Vad är det för inställning du nämner, det man vill är ju attt ljudnivån ändras...

Jag vet att ljudutgången ibland mutas om man byter samplingsfrekvens och det kan ge upphov till ett klick/kortvarig störning på vissa dacar, win jobbar ju normalt med 48kHz medans musiken troligen är 44kHz och det gör att dacen behöver synka om om datorn omedelbart skiftar samplingsfrekvens på digitalsignalen.
Det kan gå att ställa in nått typ att låta datorn arbeta med 44kHz ljud eller omsampla alla ljud till nått annt gemensamt så att man inte byter frekvens eller så kan man ha en tröghet i skiftet på ett par sekunder så att dacen inte hinner muta elerl klicka.
Det kan ju också vara nått fel i Spotify som kanske fixas om du ominstallerar klienten.

Jag provade att installera om Spotify, men det är samma problem.

Jag är inte speciellt bra på datorer så förstod tyvärr inget av det andra du sa.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av coconutconfetti:

Jag provade att installera om Spotify, men det är samma problem.

Jag är inte speciellt bra på datorer så förstod tyvärr inget av det andra du sa.

Prova att låsa win till 44 Khz i ljudinställningarna eller 48 och lyssna vad som händer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@mrqaffe: Jag har Mac, vart går jag in då?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av coconutconfetti:

@mrqaffe: Jag har Mac, vart går jag in då?

Då har jag ingen aning om hur det funkar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderat*

Observera att vi, av rättviseskäl, inte tillåter bumpning. Jag passade även på att flytta tråden till Apple Mac

Skrivet av coconutconfetti:
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Då har jag ingen aning om hur det funkar.

Tack ändå!

Permalänk

Kan det hjälpa att uppgradera till senaste operativsystem mån tro?

Men tror inte jag kan göra det i min dator. Kommer inte ihåg när jag köpte min dator, men tror det var efter 2013.
http://www.bilddump.se/bilder/20200415134127-85.188.73.131.pn...
http://www.bilddump.se/bilder/20200415134049-85.188.73.131.pn...
http://www.bilddump.se/bilder/20200415134112-85.188.73.131.pn...