Permalänk
Medlem

Köpa ny 24" Spelskärm

Hejsan allesammans! Har lite planer på att införskaffa en ny spelskärm och skulle behöva lite tips & råd.
Då köp av Burk blev succé efter mycket goda råd från Sweclockers legender tänkte jag att det vore dumt att fatta några förhastade beslut på egen hand.

Jag sitter idag med en 24" Acer XF240H med TN-Panel som förvisso ger 144hz med Displayport kabel samt är Freesync Kompatibel men just det här med TN-Panel är för mig hemskt då jag har suttit med IPS panel tidigare.

Det jag söker idag är väl något liknande till storlek men då något lite mer kostsamt som har bäst panel för gaming, om det nu finns något sådant. Med Radeon Grafik så förmodar jag att det är en Freesync kompatibel skärm jag söker?

Pris alla fall kan väl ligga från 0 och ända upp emot 5.000 SEK.
Behöver absolut inget monster till skärm utan gärna något mer i medelklass som är prisvärt!

Datorn's Specifikationer

Tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv

Varför inte större?

Permalänk
Skrivet av Mackemos:

Hejsan allesammans! Har lite planer på att införskaffa en ny spelskärm och skulle behöva lite tips & råd.
Då köp av Burk blev succé efter mycket goda råd från Sweclockers legender tänkte jag att det vore dumt att fatta några förhastade beslut på egen hand.

Jag sitter idag med en 24" Acer XF240H med TN-Panel som förvisso ger 144hz med Displayport kabel samt är Freesync Kompatibel men just det här med TN-Panel är för mig hemskt då jag har suttit med IPS panel tidigare.

Det jag söker idag är väl något liknande till storlek men då något lite mer kostsamt som har bäst panel för gaming, om det nu finns något sådant. Med Radeon Grafik så förmodar jag att det är en Freesync kompatibel skärm jag söker?

Pris alla fall kan väl ligga från 0 och ända upp emot 5.000 SEK.
Behöver absolut inget monster till skärm utan gärna något mer i medelklass som är prisvärt!

Datorn's Specifikationer
http://www.bilddump.se/bilder/20200409084722-85.228.17.93.jpg

Tack på förhand!

Acer Nitro VG271P (bmiipx) Jag kör på denna! Riktigt trevlig skärm om man ska köra 1080p. Jag har haft både större VA med 1440p upplösning och IPS 1440p skärmar innan denna. Gillarn!

Permalänk
Medlem

AOC 24G2U är väldigt mycket skärm för pengarna (144hz, IPS): https://www.inet.se/produkt/2215703/aoc-24-24g2u-ips-144-hz

Själv är jag sugen på denna (240hz IPS): https://www.inet.se/produkt/2216488/asus-25-tuf-gaming-vg259q...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Varför inte större?

För att jag sitter så pass nära datorn att om jag har större ser jag inte kanterna ändå =P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mackemos:

För att jag sitter så pass nära datorn att om jag har större ser jag inte kanterna ändå =P

Låter inte bra för ögonen att sitta så nära 😅

Permalänk
Medlem

Måste beställa en skärm nu så jag hinner få den imorgon!! Är sugen på den där ASUS 25" TUF Gaming VG259QM IPS 280 Hz

Fan ska jag slå till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Låter inte bra för ögonen att sitta så nära 😅

Bara en gammal skröna det där från tidigt 90 tal.

Permalänk
Medlem

Det är röd dag imorgon så räkna inte med leverans förrän på tisdag om du inte köper i butik.

Skulle satsa på en 27 tums 1440p 144Hz IPS och flytta bak skärmen lite, väl värt det.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Helvete jag är bra dum ibland.. Det är ju lånfredag redan imorgon.. Får kika vad som finns på elgiganten i stan istället då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Det är röd dag imorgon så räkna inte med leverans förrän på tisdag om du inte köper i butik.

Skulle satsa på en 27 tums 1440p 144Hz IPS och flytta bak skärmen lite, väl värt det.

Jag har skärmen mot väggen så kommer inte längre ifrån, har även långa gorilla armar men tycker ändå att en 24" känns stort nog.
Sitter säkert 75cm från skärmen som det är nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Låter inte bra för ögonen att sitta så nära 😅

Stackars folk då som kör VR headsets

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem

Glömde nämna att skärmen måste ha en sittplats för min maskot

Då passar Denna väldigt bra och den finns att hämta på stört i butik så det är ju helt klockrent!

Vad tror ni om den skärmen ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mackemos:

Bara en gammal skröna det där från tidigt 90 tal.

Eller så beror det på att det är skillnad på dagens skärmar och hur det var då

Skrivet av Mackemos:

Jag har skärmen mot väggen så kommer inte längre ifrån, har även långa gorilla armar men tycker ändå att en 24" känns stort nog.
Sitter säkert 75cm från skärmen som det är nu.

75 cm? Jag tror jag sitter närmare, absolut inte längre ifrån iaf, och har 32"

Permalänk
Medlem

Det blev Denna Skärma!

Med prisgaranti fick jag ner den till 2.900 SEK