Microsoft försenar surfplattan Surface Neo bortom år 2020

Permalänk
Melding Plague

Microsoft försenar surfplattan Surface Neo bortom år 2020

Microsofts plan för produkter med operativsystemet Windows 10X skjuts på framtiden, men telefonen Surface Duo ska vara opåverkad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dom måste fimpa de där tjocka kanterna runt skärmarna, ser ut som design från 2016 (Sony Xperia Z3 tablet).
År 2021 är ett år där bezels inte existerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av corb06:

Dom måste fimpa de där tjocka kanterna runt skärmarna, ser ut som design från 2016 (Sony Xperia Z3 tablet).
År 2021 är ett år där bezels inte existerar

Är det inte jobbigt med en pekplatta där man måste hålla i skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av corb06:

Dom måste fimpa de där tjocka kanterna runt skärmarna, ser ut som design från 2016 (Sony Xperia Z3 tablet).
År 2021 är ett år där bezels inte existerar

Det blir jobbigt att hålla om det finns bara skärm och inget ram.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

@Cooling23: Iom att den är böjbar så lär man väl för det mesta hålla den som kvinnan i bilden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

@Cooling23: Iom att den är böjbar så lär man väl för det mesta hålla den som kvinnan i bilden?

Kanske om man har sugkoppar på händerna att man kommer hålla den så några längre stunder. På en tablet föredrar jag helt klart att man kan hålla ett grepp med tummen någonstans på framsidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av corb06:

Dom måste fimpa de där tjocka kanterna runt skärmarna, ser ut som design från 2016 (Sony Xperia Z3 tablet).
År 2021 är ett år där bezels inte existerar

Jag håller med.

Skrivet av aholman:

Är det inte jobbigt med en pekplatta där man måste hålla i skärmen?

Skrivet av Cooling23:

Det blir jobbigt att hålla om det finns bara skärm och inget ram.

Man kan väl stänga av touchen vid kanterna bara? På så sätt kan man hålla där utan feltryck men samtidigt få en större skärmyta.

Visa signatur

Dator 1: Thermaltake Core P5 | Asus z97-Pro Gamer | i7 4770K | A-Data 16GB 1600MHz | Evga 980 Ti Classified | Samsung 840 EVO 250 GB | Seagate 2 TB | Evga Supernova G2 750W | Custom Waterloop
Dator 2: NZXT H230 | Asus Z87-A | i5 4690k | CM 212 EVO | Corsair 8GB 1600MHz | Gigabyte 1660 Ti | Samsung 850 EVO 250 GB | Be Quiet Pure Power 630W

Permalänk
Medlem

@Chibariku: Tänker mer att det kan bli knepigt att hålla den på ena sidan, och sedan trycka på den andra skärmen om plattan inte är helt utfälld. Det är ju inte en gigantisk platta trotsallt. Men vi får väl se hur de känns i praktiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin153:

Man kan väl stänga av touchen vid kanterna bara? På så sätt kan man hålla där utan feltryck men samtidigt få en större skärmyta.

Då måste man anpassa mjukvaran till det. Passar inte till fullskärms-program som spel.

De surfplattor som jag tycker hade bäst grepp var Lenovo Yoga Tab med ett cylindriskt batteri längs ena långsidan. Det kändes så mer naturligt att hålla än i en skarp kant. Dessutom har de integrerade ställ.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Snusfri

Tråkigt, är väldigt sugen på en sådan samt mobilen.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Jag är mer intresserad av Surface Book 3, när den nu dyker upp.

Permalänk
Medlem

Känns som en extremt nischad produkt och MS mjukvarustöd för sina egna nichade produkter är som bäst dåligt.
Hade jag hellre lagt pengarna på en Ipad Pro istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin153:

Jag håller med.

Man kan väl stänga av touchen vid kanterna bara? På så sätt kan man hålla där utan feltryck men samtidigt få en större skärmyta.

Detta problem är väl redan löst sedan typ ipad mini som kom ut 2012 eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Detta problem är väl redan löst sedan typ ipad mini som kom ut 2012 eller liknande?

Är det möjligt att det är pga av alla magneter som förmodligen sitter längs med kanterna för att hålla fast tangentbordet?

Permalänk
Medlem

Hellre ett den försenas och lanseras utan diverse buggar och andra eventuella barnsjukdomar.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Hellre ett den försenas och lanseras utan diverse buggar och andra eventuella barnsjukdomar.

Får du ju vara realistisk annars hade MS fortfarande inte släppt Windows XP.
Problemet är väll att du inte kan sälja förra generationens hårdvara till samma ockerpris, inte på konsumentmarknaden iallafall utan ett äpple på baksidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Får du ju vara realistisk annars hade MS fortfarande inte släppt Windows XP.
Problemet är väll att du inte kan sälja förra generationens hårdvara till samma ockerpris, inte på konsumentmarknaden iallafall utan ett äpple på baksidan.

Jo, är ju sant. Ingen produkt kan ju egentligen garanteras vara helt problemfri vid lansering, dyker alltid upp nåt.
Är ju tyvärr sånt som man får räkna med, syftade här mer på att om dom inte anser tekniken färdig så är det bättre att vänta med lansering istället för att stressa fram en ofärdig produkt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Den med dubbla skärmar borde väl vara bra som läsplatta för epub böcker.
Skulle kunna tänka mig en sådan beroende på priset.

Permalänk
Medlem

Edit: tråden dog, är jag enda som tycker att den digital bokläsare som fungerar
likadant som en printad bok altså 'två sidor i taget' skulle vara en bra pryl ?

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem