Kan inte klicka på högra sidan av skärmen

Permalänk
Hedersmedlem

Kan inte klicka på högra sidan av skärmen

Jag har fått lite problem i windows och jag vet inte riktigt hur jag ska komma vidare.

Ett område på högra sidan skärmen verkar inte registrera vänsterklick.
Har markerat med blått på bilden nedan vilket område det är som ger problem.
Högerklick fungerar men ger inte vanliga windowsmenyn utan istället visas en liten ruta med "Copy Ctrl + C".

Eller ja, det går att klicka vanligt i windows notification tab om man fäller fram denna men har jag en webläsare eller ett windowsfönster i detta område så kan jag inte klicka på länkar, stänga eller minimera fönstren.
Jag upptäckte det när jag skulle stänga lite flikar i webläsaren tidigare i veckan.

Jag har en misstanke om att det är någon form av overlay från nå program som ställer till det. Exempelvis Windows game bar, men jag vet inte riktigt och inte heller hur jag ska kunna komma åt problemet.

Någon annan som känner igen problemet?
Kanske har bra svar på vad det kan vara?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem

Found it!

Problemet var lite svårt att googla på. Klickproblem i windows kan ha så många olika orsaker ;).
Så det var bara att sätta sig och döda processer en i taget för att få reda på vilken mjukvara som stal ytan.

Visade sig vara programmet slack som inte beter sig som det ska. Av någon anledning norpar slack i nuläget en del av klickutrymmet på höger sida skärmen på min ultrawideskärm. Så fort jag dödar slackprocesserna så börjar det funka normalt igen.
Får skicka in buggrapport till dem

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Tusen tack!

Löste även detta problemet:
https://i.ibb.co/cJZ2LTg/emptywindow.jpg

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A