Söker delar till komplett dator

Permalänk
Medlem

Söker delar till komplett dator

Söker nu delar att bygga två lite billigare datorer med.
Vet inte riktigt exakt vad jag är ute efter men har du något som uppfyller nedanstående krav så skicka gärna ett pm.

i7 processor, från 4th gen och upp.
Passande moderkort.
Från 16gb ram.
Gpu med 980ti prestanda.
600w eller mer nätagg.

Köper gärna paket.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

@Keydie: Jag skulle även kika in på Ryzen serien. Grym prestanda och brukar kunna fås för en billig peng (detta då även begagnad intel går för riktigt galna priser)

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

@Keydie: Jag skulle även kika in på Ryzen serien. Grym prestanda och brukar kunna fås för en billig peng (detta då även begagnad intel går för riktigt galna priser)

Är inte alls insatt i Ryzen tyvärr. Vilken rekommenderar du för en ren gamingburk, tänkte ca 2000:- beg som max.
Och stabilt chipp på mobo? 1000:- beg som max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keydie:

Är inte alls insatt i Ryzen tyvärr. Vilken rekommenderar du för en ren gamingburk, tänkte ca 2000:- beg som max.
Och stabilt chipp på mobo? 1000:- beg som max.

Oj, för en sådan slant hade jag bara rakt av köpt en ryzen 5 3600.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5139853

Du kan ofta hitta de för en billigare slant som netonnet fyndvara för ca 1700kr.

Alternativt kan ni kika efter begagnade ryzen 1600/1700/1800/2600/2700 (kan vara x variant) då dessa kan fås för 800-1400 kr beroende på variant.

Moderkortsmässigt - Om ryzen 3000 såsom 3600, så rekommenderar jag MSI b450 MAX. b450 max för de är garanterade att stödja 3000 ryzen, medans andra b450 kanske kan behöva uppdatering av bios. Beroende på formfaktor ni skall använda så finns det flera varianter att välja emellan. https://www.prisjakt.nu/search?search=b450&sort=lowest_price%...

Iaf, r5 3600 rekommenderar jag starkt. Oerhört bra all-around CPU med 6 kärnor, 12 trådar som klarar av galet mycket.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Avstängd

Hej! Jag har ett BeQuiet 630w 80+ Bronze, Purepower Model BQT L8CM-630W
https://www.kitguru.net/components/power-supplies/zardon/be-q...
Jag har inget kvitto såklart, och varför jag öht köpte nytt PSU var då mitt rx5700xt helt enkelt krävde 2st 8 pin, och jag hittar inte påsen med extra kablar till detta agget. Det finns alltså bara dom vanliga 24pin+8pin till mobo, 8pin + 6 pin till gpu (1 kabel som delar sig till två kontakter), samt 2 sata och 1 molex kontakt på den tredje kabeln (jag kan lägga med en molex ->sata om det är utav behov)
230v Strömkabel får såklart följa med också.

Använts ganska nätt om man säger, främst ett gtx 960 som sedan blev till ett 1060, och nu med mitt nya kort krävdes det 2st 8pin till kortet (rx5700xt) så fick köpa nytt pga slarvet med kablage...

Eftersom det förmodligen är från ca 2012 någon gång tänkte jag mig 200kr+frakt, vet inte vad som är rimligt men är väl det lägsta jag känner är lönt att säljas för, annars får jag spara det till nåt mindre bygge..