Komma in i samsung utan mail.

Permalänk

Komma in i samsung utan mail.

Hej!

Jag har fått en telefon av min chef som har varit en jobbtelefon. Den är återställd men kan inte komma in i den utan den mail som den först registrerades på. Någon som vet hur jag "rensar" den helt och kan logga in på den med min mail?

Den ligger bara och tuggar när jag försöker få in ett nytt firmware, så jag antar att jag gör fel. Någon som kan hjälpa?

Glömde tillägga att det är en Samsung Galaxy J5

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Sadjester:

Hej!

Jag har fått en telefon av min chef som har varit en jobbtelefon. Den är återställd men kan inte komma in i den utan den mail som den först registrerades på. Någon som vet hur jag "rensar" den helt och kan logga in på den med min mail?

Den ligger bara och tuggar när jag försöker få in ett nytt firmware, så jag antar att jag gör fel. Någon som kan hjälpa?

Glömde tillägga att det är en Samsung Galaxy J5

https://i.imgur.com/u0kafu9.jpg

Men vad händer om du gör en fabriksåterställning och inte försöker byta firmware ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@mrqaffe: Den har blivit fabriksåterställd och när jag startar den nu så är jag tvungen att logga in på samma mail som den först blev inloggad med. Går inte att komma förbi det med min mail. Så kommer bara till inloggningsskärmen sen är det stopp.

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk

@mrqaffe: Kommer hit.

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadjester:

Inte mycket du kan göra utan att få tag på den person som använt Google kontot innan.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@Sadjester:
Har du låst upp Bootloadern på telefonen?
Annars kan du bara glömma att du kan lägga in någon annan FW på den.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

@Sadjester:
Har du låst upp Bootloadern på telefonen?
Annars kan du bara glömma att du kan lägga in någon annan FW på den.

Är helt lost när det kommer till mobiltelefoner så nope har inte gjort det för jag har ingen aning om hur man gör

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadjester:

Är helt lost när det kommer till mobiltelefoner så nope har inte gjort det för jag har ingen aning om hur man gör

Du kan läsa hur man gör det här:
How to Unlock Bootloader on Samsung Galaxy J5 2017

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Det här är ett gissel för många företag när medarbetare lägger in googlekonton men inte tar bort dom innan enheten återlämnas.
<edit: ja alltså det är ju upp till företaget att ha en bra rutin så detta inte missas>

Har företaget kvitto på på mobilen eller kan bevisa ägandeskap på annat sätt och det finns en Samsungbutik i närheten så kan dom låsa upp den. Vi har använt oss av det flera gånger på mitt jobb. Jag vet dock inte vad dom tar betalt för att göra det.

Sen tröttnade vi och gick över på Samsung Knox så nu när en mobil fabriksåterställs är det bara att logga in som ny användare utan problem. Det har sparat oss många besök till Samsungbutiken
Nu är det vi som måste komma ihåg att ta bort enheten ur systemet innan den säljs till någon anställd bara men det går att göra online.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a