Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Tjena alla COD nördar ,har ett problem som ger mig Pyskbryt 2.0 alltså jag brukar inte bli så men när inga fix jag känner till fungerar då försöker jag här.

Problemet förkommer att jag kan spela Warzone i 5-10min sedan crashar det till "Windows" utan error kod.

Det jag har provat är :

1. ta bort game Cache.
2. Sänkt grafiken
3. Installerat om spelet 4 gånger
4. skannat och reparerat spelet.
5. bytt Grafikdrivrutin från 445.75 till 442.74 = ingen skillnad.

Någon som har nått tips eller är det Infinity Ward som man ska ge finger till för det funkade prima på 1.16.2 Patchen efter det har det bara strulat...

//HardstyleLover12

Spontant känns det som att det kan vara värmeproblem. Har du kollat med hwinfo?:

https://www.hwinfo.com/files/hwi_624.exe

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

@Reefer:

Tjena! glömde o nämna sitter på

I5-4670K 3.4ghz
Asus 1660 TI 6GB
16GB DDR 1600Mhz
Asus PG278QE 2560x1440
Corsair RM750
Corsair H100i med 2st Noctua NF-12 fläktar

temperatur i spelet är ca 45-55c

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Tjena alla COD nördar ,har ett problem som ger mig Pyskbryt 2.0 alltså jag brukar inte bli så men när inga fix jag känner till fungerar då försöker jag här.

Problemet förkommer att jag kan spela Warzone i 5-10min sedan crashar det till "Windows" utan error kod.

Det jag har provat är :

1. ta bort game Cache.
2. Sänkt grafiken
3. Installerat om spelet 4 gånger
4. skannat och reparerat spelet.
5. bytt Grafikdrivrutin från 445.75 till 442.74 = ingen skillnad.

Någon som har nått tips eller är det Infinity Ward som man ska ge finger till för det funkade prima på 1.16.2 Patchen efter det har det bara strulat...

//HardstyleLover12

vad kör du för texture inställingar? hade problem med krasher när jag hade High, verkar vara en känd bugg.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Mött många fuskare de senaste dagarna

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

@Oneone:

Jag kör precis som du kör på High annars får man lite halvt pyskbryt att det ser dåligt ut, provat att sänka det och jag krascha vilket fall hur än jag gjorde.

Permalänk
Avstängd

@Hardy: Lås FPS till 50. Funkade för mig och en polare, hade samma problem Aldrig kraschat sen dess.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

@Lagerlöf:

Okej får testa det

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Mött många fuskare de senaste dagarna

Ibland undrar man verkligen. Jag sätter ett mag i ansiktet på min motspelare, inget händer. Han sätter ett enda hagelskott i huvudet på mig och jag dör direkt.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

Ibland undrar man verkligen. Jag sätter ett mag i ansiktet på min motspelare, inget händer. Han sätter ett enda hagelskott i huvudet på mig och jag dör direkt.

Lär bero på att motspelaren har hög ping, har råkat ut för det både i pubg & warzone

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Lär bero på att motspelaren har hög ping, har råkat ut för det både i pubg & warzone

Borde det inte vara tvärtom, att det är jag som har hög ping, för det har jag. Snittar på 90-100 ms vilket är sinnes, oavsett amerikansk eller europeisk server.
På WoT:s servrar har jag 20-30 ms men det kan man tydligen bara drömma om hos WZ.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

Kolla upp vad du har för NAT status också i spelet så allt är open. Sitter på ön med fiber ca 50 ping, ibland under. Innan med 8mbit adsl ca 70-80

Permalänk
Medlem

Ganska rejält irriterande med kassa texturer/skuggor vid och runt vapnet, tydligen ganska vanligt om man sitter på Vega56/64 / radeon VII. I princip ospelbart med iron sight. Ingen fix verkar existera heller, och inget uttalande från utvecklarna heller.

Permalänk
Medlem

Jag har kört Warzone sen det kom (knappt nån mp alls sen dess) och det är riktigt kul när man kör ihop med polare. Jag kör på PS4 då datorn är helt och hållet för flygsim (DCS). Nu har jag dock senaste veckan kört med mus/tangentbord och konsolen kopplad till datorskärmen. Då jag är ovan att köra med gnagare gick det inte alls bra på en gång men rätt snabbt kommer man ju in i det så nu går det faktiskt riktigt bra (med mina mått mätt ).
Tanken har nu slagit mig att jag borde kunna installera WZ (f2p-versionen) på datorn och sen länka mitt activision-konto och således ha alla uppgraderingar jag låst upp via PS4. Fördelen då är att jag skulle kunna köpa vilken gaming-mus som helst då inte alla verkar funka rakt av på PS4 istället för att måsta prova mig fram och göra återköp stup i kvarten (tack Elgiganten för att det är så enkelt att köpa hem och prova och sen lämna tillbaka).
MEN, efter att ha läst den här tråden om hur mycket problem det verkar vara att köra COD på PC så kanske jag skippar det. Iofs kanske jag inte ens har plats på SSD:n då flyget tar upp bra många hundra gig. Vi får se

Visa signatur

| Strix Z490-H | i5 10600K | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | 32GB 3000MHz DDR4 | 256 Gb SDD Samsung 840 Pro + 480Gb SDD Kingston + 500 Gb HDD | Acer Predator Z1 2560*1440p | TM Warthog HOTAS | 2x MFD Cougar | Buddyfox A10 UFC | TrackIR 5 | Win10 Pro 64-Bit Swedish |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Kolla upp vad du har för NAT status också i spelet så allt är open. Sitter på ön med fiber ca 50 ping, ibland under. Innan med 8mbit adsl ca 70-80

Har haft fiber i nästan 10 år och kör alltid med kabel direkt från uttaget till datorn när jag spelar. Tror att min operatör, bb2, är problemet.
NAT anges som restricted och det är alltså hos operatören.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

Gjorde slag i saken och installerade WZ på datorn, länkade mitt ps4-konto med battlenet och voila, tillgång till alla updates jag redan låst upp

(sorry för alla dubbel-mellanslag. Mitt tangentbord dubbeltrycker väldigt ofta, hhar inte kommit underfund med varför)

Visa signatur

| Strix Z490-H | i5 10600K | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | 32GB 3000MHz DDR4 | 256 Gb SDD Samsung 840 Pro + 480Gb SDD Kingston + 500 Gb HDD | Acer Predator Z1 2560*1440p | TM Warthog HOTAS | 2x MFD Cougar | Buddyfox A10 UFC | TrackIR 5 | Win10 Pro 64-Bit Swedish |

Permalänk

slutar funkar efter 5 min

@Rasmus117: har du löst de ? fick du de att funka ?

Permalänk

mitt warzone slutar funkar efter 5 min och jag har testat allt typ.. någon som vet hur man gör för att få de att funka ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benson89344:

@Rasmus117: har du löst de ? fick du de att funka ?

Mitt löste sig efter en patch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benson89344:

mitt warzone slutar funkar efter 5 min och jag har testat allt typ.. någon som vet hur man gör för att få de att funka ??

Du är inte direkt ensam om det!.

För mig funkar det kanske var annan (stor uppdatering från Activision/Infinity Ward)

och ibland kanske 1-5 matcher och ibland 30 utan problem

Men sedan kommer det en liten uppdatering på ca 150mb och det stängs ner till desktop.

Vilka komponenter har du? något äldre för det var en på CODs forum som hade skrivit någon riktigt bra orsak.

Hitta den för 4dagar sedan på engelska dock :

In my case, the problem seems to be with the patches.

It was working fine a few weeks ago and then started crashing to desktop again after a patch. Then, the game was patched last weekend (Friday?) and it no longer CTD.

Then, the game was patched again yesterday and now I can’t play again.

The current problem is the same as in every other case: I parachute in and then, after a few minutes, I crash to desktop with no error message or anything.

Sometimes, depending on the patch, the CTD does not always occur. Currently, it occurs every time.

Perhaps there are a multitude of causes of this CTD, but I suspect that the problem lies in the patches rather than the myriad of fixes one can find in forums and the web in general.

Min första gissning var att personer som sitter på lite äldre hårdvara har mest problem vi säger en "Haswell processor typ 4670K och ett 1060 6GB , och att processor i säg går upp i 100% och tillslut så ger det med sig och där av det stängs ner? .

För min polare har något bättre dator typ 6700K ,1080 grafikkort och stängs aldrig ner ,så då per automatik att man tänker måste vara processor som är för klen?

Någon som vet någon som sitter på betydligt bättre prylar och det kraschar för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Du är inte direkt ensam om det!.

För mig funkar det kanske var annan (stor uppdatering från Activision/Infinity Ward)

och ibland kanske 1-5 matcher och ibland 30 utan problem

Men sedan kommer det en liten uppdatering på ca 150mb och det stängs ner till desktop.

Vilka komponenter har du? något äldre för det var en på CODs forum som hade skrivit någon riktigt bra orsak.

Hitta den för 4dagar sedan på engelska dock :

In my case, the problem seems to be with the patches.

It was working fine a few weeks ago and then started crashing to desktop again after a patch. Then, the game was patched last weekend (Friday?) and it no longer CTD.

Then, the game was patched again yesterday and now I can’t play again.

The current problem is the same as in every other case: I parachute in and then, after a few minutes, I crash to desktop with no error message or anything.

Sometimes, depending on the patch, the CTD does not always occur. Currently, it occurs every time.

Perhaps there are a multitude of causes of this CTD, but I suspect that the problem lies in the patches rather than the myriad of fixes one can find in forums and the web in general.

Min första gissning var att personer som sitter på lite äldre hårdvara har mest problem vi säger en "Haswell processor typ 4670K och ett 1060 6GB , och att processor i säg går upp i 100% och tillslut så ger det med sig och där av det stängs ner? .

För min polare har något bättre dator typ 6700K ,1080 grafikkort och stängs aldrig ner ,så då per automatik att man tänker måste vara processor som är för klen?

Någon som vet någon som sitter på betydligt bättre prylar och det kraschar för?

Har ni kikat i Loggboken/Event Viewer? Borde finnas info om varför det kraschar i loggboken.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

Har ni kikat i Loggboken/Event Viewer? Borde finnas info om varför det kraschar i loggboken.

Mjo det har jag kollat men fick inte så mkt ut av den info:n tyvärr ,om jag nämner det här så kanske du eller någon annan som vet?.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hardy:

Mjo det har jag kollat men fick inte så mkt ut av den info:n tyvärr ,om jag nämner det här så kanske du eller någon annan som vet?.

Har du testat låsa FPS? Börja med 50 (jag kör 65 nu).

Har löst konstanta krascher för mig och 2 polare.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Ganska rejält irriterande med kassa texturer/skuggor vid och runt vapnet, tydligen ganska vanligt om man sitter på Vega56/64 / radeon VII. I princip ospelbart med iron sight. Ingen fix verkar existera heller, och inget uttalande från utvecklarna heller.

Hm, har du testat att avaktivera Depth of field samt slå av film grain plus world motion blur och weapon blur? Filmic strength på max däremot!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Har du testat låsa FPS? Börja med 50 (jag kör 65 nu).

Har löst konstanta krascher för mig och 2 polare.

Nix det har jag inte gjort anledningen är att det nog inte är fallet i säg ,vad jag har sett på andra forum.

Min polare har
I7-6700K
1080 grafikkort
16GB 2666mhz

hans spel stängs aldrig ner ,det är bara för mig som har sämre specs på datorn som är :

I5-4670K
1660 Ti
16GB 1600mhz

Och min processor går upp i 100% konstant ,medans min polares går upp i ca 70-75%

Så då kanske första tanke är att min processor är för klen och att till slut så brister det o nått stängs ner?.

Det konstiga är tidigare har det funkat att spela ca 15 matcher utan problem ,sedan har Activision skicka ut en liten uppdatering så efter det stängs det ner konstant även innan matchen har startat, och efter Activision har skickat ut en större uppdatering har det funkar prima igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hardy:

Nix det har jag inte gjort anledningen är att det nog inte är fallet i säg ,vad jag har sett på andra forum.

Min polare har
I7-6700K
1080 grafikkort
16GB 2666mhz

hans spel stängs aldrig ner ,det är bara för mig som har sämre specs på datorn som är :

I5-4670K
1660 Ti
16GB 1600mhz

Och min processor går upp i 100% konstant ,medans min polares går upp i ca 70-75%

Så då kanske första tanke är att min processor är för klen och att till slut så brister det o nått stängs ner?.

Det konstiga är tidigare har det funkat att spela ca 15 matcher utan problem ,sedan har Activision skicka ut en liten uppdatering så efter det stängs det ner konstant även innan matchen har startat, och efter Activision har skickat ut en större uppdatering har det funkar prima igen.

Testa låsa FPS:en då Lättare att utesluta saker.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Nix det har jag inte gjort anledningen är att det nog inte är fallet i säg ,vad jag har sett på andra forum.

Min polare har
I7-6700K
1080 grafikkort
16GB 2666mhz

hans spel stängs aldrig ner ,det är bara för mig som har sämre specs på datorn som är :

I5-4670K
1660 Ti
16GB 1600mhz

Och min processor går upp i 100% konstant ,medans min polares går upp i ca 70-75%

Så då kanske första tanke är att min processor är för klen och att till slut så brister det o nått stängs ner?.

Det konstiga är tidigare har det funkat att spela ca 15 matcher utan problem ,sedan har Activision skicka ut en liten uppdatering så efter det stängs det ner konstant även innan matchen har startat, och efter Activision har skickat ut en större uppdatering har det funkar prima igen.

Det är inte något overlay som spökar då? typ Nvidia eller EVGA Precision

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

Det är inte något overlay som spökar då? typ Nvidia eller EVGA Precision

Du tänker på Nvidia Gerforce experince overlay? dvs " ingame overlay så är det avaktiverat.

Har så minimalt med program på enbart Teamspeak ,spelet och battlenet.

Men att antivirusprogrammet är på ,men kanske nog inte det som är felet att spelet stängs ner till "desktop".

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hardy:

Tjena alla COD nördar ,har ett problem som ger mig Pyskbryt 2.0 alltså jag brukar inte bli så men när inga fix jag känner till fungerar då försöker jag här.

Problemet förkommer att jag kan spela Warzone i 5-10min sedan crashar det till "Windows" utan error kod.

Det jag har provat är :

1. ta bort game Cache.
2. Sänkt grafiken
3. Installerat om spelet 4 gånger
4. skannat och reparerat spelet.
5. bytt Grafikdrivrutin från 445.75 till 442.74 = ingen skillnad.

Någon som har nått tips eller är det Infinity Ward som man ska ge finger till för det funkade prima på 1.16.2 Patchen efter det har det bara strulat...

//HardstyleLover12

Har samma problem.
Enkel workaround som fungerat 100% för mig är att:
1. starta spelet
2. gå till warzone lobbyn
3. låt spelet stå 10 min

Aldrig kraschat om jag väntar 10 min i lobbyn innan jag börjar spela.
Lite frustrerande att behöva köra "uppvärmning", men det fungerar iaf

Permalänk
Medlem

Asså folk som fuskar i sådana här spel borde inte bannas. Man borde ha ett företag som letar upp dessa personer och dänger skiten ur dom...

Sen är det ganska töligt att mitt i ett game, det är 15 Pers kvar så blir man disconnectad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Har samma problem.
Enkel workaround som fungerat 100% för mig är att:
1. starta spelet
2. gå till warzone lobbyn
3. låt spelet stå 10 min

Aldrig kraschat om jag väntar 10 min i lobbyn innan jag börjar spela.
Lite frustrerande att behöva köra "uppvärmning", men det fungerar iaf

Har provat det där i 10min,20min,30min ,till och med i en timme.

Men ibland funkar det ,och ibland inte, när Activision har ändrat något och gjort en större uppdatering då funka det där tipset inte alls.

Men vid en tidigare uppdatering som har vart lite mindre då har jag kunnat vänta i 30min tills det har funkat ca 10matcher.

Så är konstigt att det är så pass olika ,Själv tycker jag spelet är i Alpha stadie med tanke på så pass mycket fel man ser på Activision community forum, de skulle inte ha lanserat spelet så ofärdigt utan fixat det vidare lite mer.