Call of Duty: Warzone passerar 50 miljoner spelare på en månad

Permalänk
Melding Plague

Call of Duty: Warzone passerar 50 miljoner spelare på en månad

Battle royale-genren går fortsatt starkt och under påskhelgen nådde Call of Duty: Warzone en rejäl milstolpe.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bäst av alla BR enligt mig. Ljuden är brutalt bra, och dom har lyckats med känslan av att man verkligen skjuter någon. Dessutom flyter det otroligt smidigt.

Permalänk
Testpilot

Warzone - Det är ett helt okej spel och är i toppklass när det kommer till BR-genren om man verkligen ska kolla lite mer objektivt på saken.

Men tyvärr är det något som inte direkt klickar lika bra där som i APEX för egen del, tror jag helt enkelt uppskattar det snabba flytet med slides o.s.v. i APEX. Sedan hjälper det inte att det känns som att det är en roof-camper som vinner matchen varje gång man kommer top 5 i Warzone heller (någon som fixat en helikopter och bara sätter sig på ett tak tills spelet är slut praktiskt taget).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Bäst BR, helt klart, men det känns som att spelet är gjort av en indiestudio.

Förhoppningsvis så snor DICE customization-systemet (bl.a.) åt sitt nästa Battlefield och visar vart skåpet ska stå.

Ljudet t.ex. (lokalisation) är nog det värsta jag någonsin hört i en multiplayer shooter.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Bäst BR, helt klart, men det känns som att spelet är gjort av en indiestudio.

Förhoppningsvis så snor DICE customization-systemet (bl.a.) åt sitt nästa Battlefield och visar vart skåpet ska stå.

Ljudet t.ex. (lokalisation) är nog det värsta jag någonsin hört i en multiplayer shooter.

+1 på det med ljudet.

Jag hör fan inte vart sakerna kommer ifrån. Letar man loot boxes så är det väldigt svårt (för mig iaf) att veta vart dom är (höger, vänster, våningen upp eller ner).

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Bäst BR, helt klart, men det känns som att spelet är gjort av en indiestudio.

Förhoppningsvis så snor DICE customization-systemet (bl.a.) åt sitt nästa Battlefield och visar vart skåpet ska stå.

Ljudet t.ex. (lokalisation) är nog det värsta jag någonsin hört i en multiplayer shooter.

Håller med ang ljudet. Det är största anledningen till att spelet ligger lite på is. Hoppas dom löser det framöver. Som det är idag är det mer eller mindre ospelbart i mitt tycke.

Permalänk
Inaktiv

Riktigt bra men jag spelar helst med controller och CODs controller inställningar är fortfarande usla. Ge oss åtminstone möjlighet att ta av aim acceleration och möjlighet att justera joystick deadzone.

Permalänk

Nä var inget för mig. Men jag gillar inte BR heller..
dock så var "vanliga" call of duty rätt kul!

Permalänk

Fastnade inte för det alls, för mycke konsolkänsla på rörelsena på gubben, och känslan i fordonen var lika dålig som i RoE typ.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Synd att det är så många fuskare.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av unzane:

Bäst av alla BR enligt mig. Ljuden är brutalt bra,

Spelar vi olika spel?

Kan vara bland de sämsta ljudet i något spel som jag spelat någonsin

Fotsteg existerar inte
Skotten låter alltid som att dem är i närheten fast dem egentligen är typ halva kartan bort.

Och lite OnT
Spelet i sig är okej, synd bara att cod ska fortsätta med sina 12tick servrar, Sen är fordon och movement rent allmänt kasst.
T.ex är PUBG's vehicle physics 100ggr bättre än CoD, skulle nog även kunna säga att PUBG's movement physics är bättre än CoDs till och med..
Att man inte ens kan springa över en liten jävla hink utan det tar tvärstopp, Försöker du sen hoppa över den så går det inte heller för du måste backa lite och ta sats för att kunna hoppa över den där 10 centimeter höga hinken.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Spelar vi olika spel?

Kan vara bland de sämsta ljudet i något spel som jag spelat någonsin

Fotsteg existerar inte
Skotten låter alltid som att dem är i närheten fast dem egentligen är typ halva kartan bort.

Skulle kunna fråga detsamma, kanske behöver tweaka dint ljud lite.

Har inga problem att höra fotstegen (om dom inte använder dead silence ) eller om skotten är nära eller långt bort.

Permalänk
Medlem

Bästa BR spelet hittils by far.
Dock fett minus pga ljudet som får mig dödad 50% av gångerna när man inte alltid hör fienden.
Kommer nog köpa hela spelet vid månadsskifte

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | i5-4690k @ 4.4 | Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 16GB | Asus Z97-e | MSI GTX 1070

Permalänk
Medlem

Om de lyckas få bort lite fuskare och fixa ljudet kan det bli bra. Börjar bli redigt trött på fuskare, märkte inte av det mycket innan igår men känns som att det har exploderat nu.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Lootboxar har jag inga problem att höra var de ligger, men om folk krigar med varandra så har jag jäkligt svår o avgöra om det är 100 eller 500 meter bort, riktningen är ok men inte mer...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Lootboxar har jag inga problem att höra var de ligger, men om folk krigar med varandra så har jag jäkligt svår o avgöra om det är 100 eller 500 meter bort, riktningen är ok men inte mer...

/Homer_S

Ja verkar bara finnas 3 nivåer av skottljud. Nära <30m, +30m och inget. Inga grader alls, sen är ju tick raten ett problem, när man öppnar en dörr kan det komma långt efter så man tror att det är någon mer i huset.

Permalänk
Medlem

Massa fuskare nu. Tänker inte spela mer. Skryta om 50 miljoner spelare, men det går inte ens att slänga en report på någon?

Vore najs med Overwatch system (som i CS:GO) som ger en vettig belöning. Jag hade lätt kollat på ett par demos om det hjälpte till minska fusket och om jag fick lite bonus exp eller något i gentjänst.

Seriöst, man har så många verktyg år 2020.- Machinelearning bland annat ,varför kan inte det användas. Känns för övrigt som att spelet är ganska buggigt, så är väl kanske inte världens mest begåvade utvecklare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

Massa fuskare nu. Tänker inte spela mer. Skryta om 50 miljoner spelare, men det går inte ens att slänga en report på någon?

Vore najs med Overwatch system (som i CS:GO) som ger en vettig belöning. Jag hade lätt kollat på ett par demos om det hjälpte till minska fusket och om jag fick lite bonus exp eller något i gentjänst.

Seriöst, man har så många verktyg år 2020.- Machinelearning bland annat ,varför kan inte det användas. Känns för övrigt som att spelet är ganska buggigt, så är väl kanske inte världens mest begåvade utvecklare.

Det går att rapportera. Efter matchen så går du in på "Recent players" och rapporterar fuskaren. Du kan även blocka denne så du inte hamnar i samma lobby nästa gång.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk

känner inte alls igen mig att ljudet skulle va dåligt, har alltid kört på low boost som inställning o fotsteg blir väldigt tydliga. Enda dåliga är att tex airstrike blir brutalt högljudda

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Riktigt bra men jag spelar helst med controller och CODs controller inställningar är fortfarande usla. Ge oss åtminstone möjlighet att ta av aim acceleration och möjlighet att justera joystick deadzone.

Du kan ställa in linear, borde väl ta bort acc?

Skrivet av Zippeer:

Spelar vi olika spel?

Kan vara bland de sämsta ljudet i något spel som jag spelat någonsin

Fotsteg existerar inte
Skotten låter alltid som att dem är i närheten fast dem egentligen är typ halva kartan bort.

Och lite OnT
Spelet i sig är okej, synd bara att cod ska fortsätta med sina 12tick servrar, Sen är fordon och movement rent allmänt kasst.
T.ex är PUBG's vehicle physics 100ggr bättre än CoD, skulle nog även kunna säga att PUBG's movement physics är bättre än CoDs till och med..
Att man inte ens kan springa över en liten jävla hink utan det tar tvärstopp, Försöker du sen hoppa över den så går det inte heller för du måste backa lite och ta sats för att kunna hoppa över den där 10 centimeter höga hinken.

Känns inte som du spelat speciellt mycket? Det går ju lät att höra fotsteg å var folk är. Kan dock hålla med om att när det t.ex är en sniper som skjuter en bit bort hör man typ bara riktningen men inte mer exakt än så.
Men så är det ju i verkligheten också, det ekar så mycket när skott går av att man ev kan höra riktningen.

Ljudet är riktigt bra, ev är fotstegen groteskt höga men inget större problem

Skrivet av MacAllan:

Skulle kunna fråga detsamma, kanske behöver tweaka dint ljud lite.

Har inga problem att höra fotstegen (om dom inte använder dead silence ) eller om skotten är nära eller långt bort.

Håller med, sitter med gsp 370 från Sennheiser och det funkar hur fint som helst

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zippeer:

Spelar vi olika spel?

Kan vara bland de sämsta ljudet i något spel som jag spelat någonsin

Fotsteg existerar inte
Skotten låter alltid som att dem är i närheten fast dem egentligen är typ halva kartan bort.

Och lite OnT
Spelet i sig är okej, synd bara att cod ska fortsätta med sina 12tick servrar, Sen är fordon och movement rent allmänt kasst.
T.ex är PUBG's vehicle physics 100ggr bättre än CoD, skulle nog även kunna säga att PUBG's movement physics är bättre än CoDs till och med..
Att man inte ens kan springa över en liten jävla hink utan det tar tvärstopp, Försöker du sen hoppa över den så går det inte heller för du måste backa lite och ta sats för att kunna hoppa över den där 10 centimeter höga hinken.

Håller med, i princip ospelbart pga avsaknad av ljud från fotsteg, samt fucking desync från helvetet, värre än när PUBG led av det.

Och ljudbalansen är också skev, gör ju på riktigt ont i öronen när flygen går förbi.. Och fuskare i hälften av matcherna.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Celphish:

Ljudet är riktigt bra, ev är fotstegen groteskt höga men inget större problem

Höga? Det finns ju inga ljud för fotsteg om folk är längre bort än 2 meter?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celphish:

Du kan ställa in linear, borde väl ta bort acc?

Känns inte som du spelat speciellt mycket?

Vet inte men mina Platinum AR, SMG, Sniper/Marksman säger nog något annat

Skrivet av Lagerlöf:

Håller med, i princip ospelbart pga avsaknad av ljud från fotsteg, samt fucking desync från helvetet, värre än när PUBG led av det.

Och ljudbalansen är också skev, gör ju på riktigt ont i öronen när flygen går förbi.. Och fuskare i hälften av matcherna.

Inte upplevt så mycket desync, Att man dör bakom väggar osv handlar nog mer om deras ruttna 12 tick rate servrar

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Höga? Det finns ju inga ljud för fotsteg om folk är längre bort än 2 meter?

Du ska nog se över dina ljudinställningar.
Kolla upp xclusive Ace på youtube, han pratar mycket om fotsteg å sånt.

Skrivet av Zippeer:

Vet inte men mina Platinum AR, SMG, Sniper/Marksman säger nog något annat

Inte upplevt så mycket desync, Att man dör bakom väggar osv handlar nog mer om deras ruttna 12 tick rate servrar

Ah, hehe, då är det underligt att du finner ljudet så kass,

Nätkoden är ju den stora akilleshälen i cod, så sjukt ofta jag hör två skott träffa mig innan jag dör å sen ser jag på killcamen att han skjutit ett halvt mag. Allt för att de sämre konsolerna ska hänga med antar jag :/

Permalänk
Medlem

Nätkoden är KATASTROF. Ljudet likaså. Du hör att shit det är fan krig 10m bort, kollar runt, ah helvete det är visst 1km bort... Dock det roligaste BR spelet just nu.

Permalänk
Inaktiv

Faller in i skaran som säger att detta är det bästa BR-spelet.

Dock ett par brister:
För många perks är oanvändbara i warzone-delen.
Laggiga servrar ibland, men det kan jag ha viss förståelse över med tanke på den explosion av spelare som skett.
Borde vara helt random vilka vapen som kan droppa, från match till match. Inte som nu, från säsong till säsong.

Många klagar på ljudet, men det har jag inte upplevt som bristfälligt.

Permalänk
Medlem

Kom igen nu, sluta lägga upp omröstningar när det saknas svarsalternativ. Vart är "Jag har inget intresse"? eller kanske klassiska "Vet ej"? Nu tvingar ni in folk på svara istället på något som inte stämmer överens med vad de tycker... ARRRRRRRRGH. Jag önskar att jag hade jobbat i en anann bransch tidigare (eller inte kunnat tänka någorlunda logiskt) :/

Jag har köpt spelet, spelat SP (vilket jag gillade starkt), spelat lite MP men sedan inte gett mig i kast med Warzone. Varför vet jag inte riktigt, men det lär nog bli att testa framöver iaf.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Världens bästa spel lätt, riktigt bra gjort. Grymt bra ljud i spelet, kul och spela dessutom när folk suger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLINKY95:

Världens bästa spel lätt, riktigt bra gjort. Grymt bra ljud i spelet, kul och spela dessutom när folk suger.

FYI så tillämpar dem skill based matchmaking.

Bra spel och har inget problem med ljudet alls, tycker det låter bra med mina Audio Technica. Bitvis brutal rubberbanding samt drösvis med cheaters i var och varannan lobby är väl det värsta jag har att gnälla om.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Celphish:

Du ska nog se över dina ljudinställningar.
Kolla upp xclusive Ace på youtube, han pratar mycket om fotsteg å sånt.

Inga problem med mina inställningar, funkar perfekt i alla andra spel. Alla jag spelar med håller med också.

Om det inte finns en box med "No footstep sounds" i inställningarna i CoD?

Visa signatur

Mr. Scriptman