Oneplus trådlösa hörlurar Bullets Wireless Z snabbladdas på 10 minuter

Permalänk
Melding Plague

Oneplus trådlösa hörlurar Bullets Wireless Z snabbladdas på 10 minuter

I år satsar Oneplus på snabbladdning och med tredje generationen Bullets-lurar fås 10 timmars speltid på 10 minuter laddning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

De verkar bra. Men jag är beredd på att betala mer för bättre. Förhoppningsvis kommer dessa prispressa de andra.

Btw skynda er och köp OnePlus-Bullets-Wireless-2 för dubbla priset emot de nya innan de tar slut.
https://www.webhallen.com/se/product/301801-OnePlus-Bullets-W...

*edit*
Angående betala mer för bättre, så runt 2000kr vill jag lägga på trådlösa hörlurar. Dessa kanske presterar som de dyra, men då vill jag ha ännu bättre dyra. Om ni förstår vad jag menar..

Permalänk
Medlem

Det är fan imponerande.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Har någon lyckats få svar på varför de skriver ”Oneplus” istället för ”OnePlus” och samtidigt skriver ”SweClockers” istället för ”Sweclockers”. Om det besvarats någonstans så får ni jättegärna länka då det är extremt störande att man inte är konsekvent i sitt skrivande.

Permalänk
Medlem

Vad jag kan se är dom där inte trådlösa.

AirPods satte standarden för det.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag har Bullets Wireless 2 (föregångaren) och jag överdriver inte när jag säger att de är i särklass de bästa in-ear hörlurarna jag haft och jag har använt över 15 stycken. Jag köpta mina för drygt tusenlappen så priset på dessa för nästan hälften ett år senare är kanonbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Vad jag kan se är dom där inte trådlösa.

AirPods satte standarden för det.

https://media.wired.com/photos/59e94ff8ce22fd0cca3c5242/master/w_5553,c_limit/headphones-edit-1.jpg

Marknaden har väl delats upp i wireless (som hörlurarna i artikeln handlar om) och true wireless (ex airpods).

Så det är alltså två olika ”standarder” eller typer av hörlurar.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Skrivet av PlogarN97:

Marknaden har väl delats upp i wireless (som hörlurarna i artikeln handlar om) och true wireless (ex airpods).

Så det är alltså två olika ”standarder” eller typer av hörlurar.

Korrekt, vilket också står i artikeln. De olika hörlurarna har olika för och nackdelar. Jag själv har både Galaxy buds (true wireless), någon billig wireless och mängder trådade. Där jag använder de trådade absolut mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 82danne:

Till en förklaring?

Permalänk
Medlem

Mina har gått sönder så behöver nya. Har haft trådlös och true men med 20h batteritid så tycker jag personligen att trådlös är bättre än true. Om det får bra betyg blir det garanterat dom här.

Permalänk
Medlem

Bullets Wireless Z behöver endast laddas i 10 minuter för att hålla i upp till 10 timmar, medan en full laddning över USB Type-C tar upp till sex timmar.

Förstår jag rätt att det tar 10 minuters laddning för 10h användning men sedan 5h och 50m för ytterligare 10h lyssning? 🤔

Angående debatten kring true och icke true(falsk?) Wireless så gillar jag båda. True är lite smidigare, speciellt att dom laddas i sitt etui. Medans dom falska är lite smidigare att bara hänga kring halsen.

Permalänk
Medlem

Har ett par Bullet 2. Verkligen nöjd med dom, man behöver inte vara orolig för att tappa dom på jobbet samt lättare när man ska snacka med nån osv.
Har även ett par Sony WF-1000XMR som är bra, dock så kan jag inte ha dom på jobb för det är för bökigt att ta ur dom när man ska kommunicera, där är neckband lurar solklart bättre.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Archibald:

Har någon lyckats få svar på varför de skriver ”Oneplus” istället för ”OnePlus” och samtidigt skriver ”SweClockers” istället för ”Sweclockers”. Om det besvarats någonstans så får ni jättegärna länka då det är extremt störande att man inte är konsekvent i sitt skrivande.

För att det följer våra inhemska skrivregler och inte utländska.

5.1.3 I egennamn och beteckningar
Egennamn skrivs med stor begynnelsebokstav. Om flera ord ingår i namnet, ska bara det första ordet ha stor bokstav.
https://www.regeringen.se/contentassets/cf18bfb62e0c4282ab3e8...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

För att det följer våra inhemska skrivregler och inte utländska.

5.1.3 I egennamn och beteckningar
Egennamn skrivs med stor begynnelsebokstav. Om flera ord ingår i namnet, ska bara det första ordet ha stor bokstav.
https://www.regeringen.se/contentassets/cf18bfb62e0c4282ab3e8...

Förklarar väl inte varför de skriver ”SweClockers”? Eller missar jag någonting?

Permalänk
Medlem

EDIT: Det var inget

Permalänk
Medlem

Jag undrar ifall batteriet kommer påverkas negativt av sån snabb landning?

Permalänk
Skrivet av ViktorÖ:

Jag undrar ifall batteriet kommer påverkas negativt av sån snabb landning?

Säkerligen. Om jag inte missminner mig så handlar snabbladdning förenklat om att man höjer spänningen när batteriet är nästan tomt för då tar batteriet ej så mycket skada av denna spänning, allteftersom batteriet blir fullare så tvingas man sänka laddningen.
Vill man ha bra koll ska man även kolla på värmeutvecklingen och sänka laddningen när batteriet blir nästan fullt.

Men trådlösa hörlurar för nästan 500kr, så anser många att snabbladdning är bättre än den korta extra livslängd man skulle få. En annan sak är det när man köper en mobil för 10 000kr, då kan man kanske granska detta ämne mer.

Jag planerar att köpa minst ett par såna hära hörlurar som vardags/slängs.