Volume Mixer - ljudet högt utom på lägsta möjliga inställning

Permalänk
Medlem

Volume Mixer - ljudet högt utom på lägsta möjliga inställning

Är det bara jag som har problem med volume mixer i Windows?

Upplägget är att användaren ställer in det generella ljudet i "device" (t.ex hörlurar) och sedan kan justera detta för varje applikation. Bra i teorin: kan exempelvis ha Spotify lite lägre i bakgrunden och ett spel lite högre.

Mitt problem är att jag har allt på lägsta (1 av 100) för att ljudet inte ska spräcka trummhinnorna. Jag antar att jag gör något fel. Samma problem på laptop som på stationära.

Länk till bild

Fixat länk till bild.
Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Moderator
Forumledare

@bubbelbabbel: För det första vill jag ha mixern kopplad till någon sorts hårdvara på skrivbordet, hade varit myyycket smidigare!

Nu till din fråga: Vad har du för lurar? Vissa lurar har du separat volym på som kan störa till det lite. Jag har liknande inställningar men lite högre. Spel ligger runt 25-30% i mixern men kan finställa det via lurarnas kontroll

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@bubbelbabbel: För det första vill jag ha mixern kopplad till någon sorts hårdvara på skrivbordet, hade varit myyycket smidigare!

Nu till din fråga: Vad har du för lurar? Vissa lurar har du separat volym på som kan störa till det lite. Jag har liknande inställningar men lite högre. Spel ligger runt 25-30% i mixern men kan finställa det via lurarnas kontroll

Jag kör med olika typer av lurar och problemet kvarstår. Sony MDR-1A, Jays trådade in-ear och trådlösa Airpods.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

Det verkar vara fler som har samma problem, inte minst med MS Teams.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021