Server 4U Intel Xeon E3-1240 16GB ECC

Permalänk
Medlem

Server 4U Intel Xeon E3-1240 16GB ECC

Har en server som används för virtualisering och NAS till salu.
Kört både ESXi samt Proxmox utan några som helst bekymmer.

OBS! Ena plasthållaren på A1 RAM modulen har lossnat. Fungerar fortfarande att installera RAM i modulen. För närvarande används endast A2 och B2 platser (2st 8GB RAM stickor).

CPU: INTEL XEON E3-1240 V3 QUAD CORE 3.4GHZ 8MB S-1150
Moderkort: Asus P9D-E/4L ATX
- Inkl. ASMB7-iKVM modul för remote management
RAM: KINGSTON 16GB 1600MHZ DDR3 ECC CL11 DIMM I(2X8GB) W/TS INTEL
Chassi: Server 4U, plats för 8st 3,5" alt 8st 2,5" hot-swap hårddiskplatser. 2x80mm fläktar. Inkl. rails. (köpt från servercase.co.uk, hittar tyvärr inte chassit på hemsidan längre)
PSU: SEASONIC PLATINUM SERIES SS-400FL2 400W MODULAR FANLESS
RAID/SAS: ASUS PIKE 2008 8-port SAS2 6G RAID card (kortet är flashat till IT-mode)
- Inkl. kablar till backplane för samtliga platser i chassit (8st totalt).

Utöver detta sitter det en Noctua NH-L12S (120mm CPU fläkt) samt 2st Noctua chassi-fläktar.

Föredrar upphämtning och betalning via Swish, men kan även skickas via posten då gäller förskottsbetalning via Swish. Ansvar övergår i det läget till köparen efter att det lämnats in hos postombud. Kommer självklart att packas väl. Frakt behöver jag kolla upp.

Budgivning som gäller och tveka inte att fråga.
Säljes komplett.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Workstation: Maximus VIII Gene Intel Core i7-6700K Corsair Dominator 16GB Asus Strix 1080 OC Samsung 970 Evo NVMe 500GB Samsung 850 Evo 500GB

Permalänk
Medlem

Sälja chassit löst?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LemurenSwe:

Sälja chassit löst?

@Cetec: Skulle ovanstående var intressant så är jag intresserad av delarna i, men inte just chassi (har ett tomt 4U chassi som jag inte börjat fylla än)

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Sälja chassit löst?

Skrivet av Klorixx:

@Cetec: Skulle ovanstående var intressant så är jag intresserad av delarna i, men inte just chassi (har ett tomt 4U chassi som jag inte börjat fylla än)

Svarar på samma fråga.
Helst komplett, men om jag inte får något bud så kan jag sälja delarna separat!

Visa signatur

Workstation: Maximus VIII Gene Intel Core i7-6700K Corsair Dominator 16GB Asus Strix 1080 OC Samsung 970 Evo NVMe 500GB Samsung 850 Evo 500GB

Permalänk
Medlem

Om jag ända kunde köpa den..... Låter som en jätte bra deal...

Permalänk
Medlem

Nuvarande bud: 1000kr komplett.
Om ni vill buda på delarna så kör på!

Visa signatur

Workstation: Maximus VIII Gene Intel Core i7-6700K Corsair Dominator 16GB Asus Strix 1080 OC Samsung 970 Evo NVMe 500GB Samsung 850 Evo 500GB

Permalänk
Medlem

Vad är det för dimensioner på chassit? Full-djup eller short? Kan nog tänka mig att buda på hela paketet men är mest ute efter CPU, eventuellt även RAM.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

Gör ett försök på 300kr för PSU.
Samtliga kablar kvar?

Permalänk
Medlem

1200kr + avhämtning i helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Vad är det för dimensioner på chassit? Full-djup eller short? Kan nog tänka mig att buda på hela paketet men är mest ute efter CPU, eventuellt även RAM.

Short, suttit tidigare i ett 42U 600x600 skåp.
Bredd: 49cm
Djup: 45cm
Höjd: 20cm

Skrivet av Poberg:

Gör ett försök på 300kr för PSU.
Samtliga kablar kvar?

Samtliga kablar ska vara kvar, dubbelkollar!

Skrivet av LemurenSwe:

1200kr + avhämtning i helgen.

Noterat!

Håller budgivningen igång till Söndag.

Visa signatur

Workstation: Maximus VIII Gene Intel Core i7-6700K Corsair Dominator 16GB Asus Strix 1080 OC Samsung 970 Evo NVMe 500GB Samsung 850 Evo 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cetec:

Håller budgivningen igång till Söndag.

Nån ungefärlig tid i åtanke?
Hade velat hämta den under söndagen nämligen om affär blir aktuell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Nån ungefärlig tid i åtanke?
Hade velat hämta den under söndagen nämligen om affär blir aktuell.

För enkelhetens skull, kör budgivning lördag ut.

Visa signatur

Workstation: Maximus VIII Gene Intel Core i7-6700K Corsair Dominator 16GB Asus Strix 1080 OC Samsung 970 Evo NVMe 500GB Samsung 850 Evo 500GB

Permalänk
Medlem

Högsta bud: 1500kr

Visa signatur

Workstation: Maximus VIII Gene Intel Core i7-6700K Corsair Dominator 16GB Asus Strix 1080 OC Samsung 970 Evo NVMe 500GB Samsung 850 Evo 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cetec:

Högsta bud: 1500kr

Vem budar i det dolda?
Har personen möjlighet att lägga buden här istället för i PM?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poberg:

Vem budar i det dolda?
Har personen möjlighet att lägga buden här istället för i PM?

Förutsättning för mig är öppen budgivning, står tillsvidare fast vid lagt öppet bud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poberg:

Vem budar i det dolda?
Har personen möjlighet att lägga buden här istället för i PM?

Skrivet av LemurenSwe:

Förutsättning för mig är öppen budgivning, står tillsvidare fast vid lagt öppet bud.

Helt rätt, mitt fel.
Jag som tänkte förmedla bud via PM... men jag ber personen återkoppla med bud i tråden så blir det korrekt!
Tillsvidare är det högst bud i tråden som gäller.

Visa signatur

Workstation: Maximus VIII Gene Intel Core i7-6700K Corsair Dominator 16GB Asus Strix 1080 OC Samsung 970 Evo NVMe 500GB Samsung 850 Evo 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Förutsättning för mig är öppen budgivning, står tillsvidare fast vid lagt öppet bud.

Sorry, la budet i samband med en fråga och kollade om det var lugnt.

Lägger bud på 1500kr + hämtar.

Permalänk
Medlem

1600kr + avhämtning.

Permalänk
Medlem

2000kr och hämtar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bunibun:

2000kr och hämtar

Skickat PM!

Visa signatur

Workstation: Maximus VIII Gene Intel Core i7-6700K Corsair Dominator 16GB Asus Strix 1080 OC Samsung 970 Evo NVMe 500GB Samsung 850 Evo 500GB