GeForce 445.87 Game Ready Driver

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

GeForce 445.87 Game Ready Driver

Game Ready for the Minecraft with RTX Beta

The new Game Ready Driver provides the latest performance optimizations, profiles, and bug fixes for the Minecraft with RTX Beta. In addition, this release also provides optimal support for Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered, Saints Row: The Third Remastered, and SnowRunner.

Changes and Fixed Issues in Version 445.87

The following sections list the important changes and the most common issues resolved in this
version. This list is only a subset of the total number of changes made in this driver version. The
NVIDIA bug number is provided for reference.

Fixed Issues in this Release

[GeForce RTX 2080 Ti][Rise Of The Tomb Raider - DirectX 12]: Blue-screen crash occurs after playing the game for 5-10 minutes. [2904755/2847526]

[Doom Eternal]: There is black flickering in the game. [2904116]

Some DirectX 11 games may fail to launch when Image Sharpening is enabled from the NVIDIA Control Panel: [2901920]

[Notebook]: Graphical corruption may occur after resume from display sleep. [2859247]

Download: https://www.geforce.com/drivers/results/159423

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Kan flika in att Minecraft RTX beta släpps klockan 19:00 ikväll, så den som sitter på ett RTX-kort behöver inte vänta länge på att testa ray tracing i Minecraft.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Inge game filter support for Valorant

Permalänk
Medlem

Den förra uppdatring fick min burk att gå som sirap

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Den förra uppdatring fick min burk att gå som sirap

Jag har upplevt samma sak i samband med några uppdateringar i just spel. Upptäckte att det var för att resolution scaling hade ändrats av sig själv under settings i spelen. Så i t.ex. Overwatch så gick min FPS från att konstant ligga på 144 till runt 50-60. Visade sig att resolution scaling hade ställt om sig till 200%. Även varit med om att resolution scaling har ställts ner till 50% av sig själv så att allt blir grynigt som fan.

Skrivet av ToirRisker:

Inge game filter support for Valorant

Var taggad på Valorant, tills jag läste detta: https://www.oneangrygamer.net/2020/04/valorant-anti-cheat-sof...

Permalänk
Datavetare
Skrivet av loevet:

Kan flika in att Minecraft RTX beta släpps klockan 19:00 ikväll, så den som sitter på ett RTX-kort behöver inte vänta länge på att testa ray tracing i Minecraft.

Och inte bara vilken form av ray tracing som helst, Minecraft RTX använder sig av path tracing. Detta projekt verkar för Nvidias del primärt vara ett forskningsprojekt kring hur vad man inte behöver lägga speciellt mycket beräkningsresurser på, men ändå få ett bra resultat.

Problemet med path tracing är ju att man endera får en explosion av strålar att följa, eller så får man en extremt brusig bild. Artikeln ni körde för ett par veckor sedan innehåller två videon där Nvidia i princip bara pratar om hur man jobbat med att ta fram heuristik kring var att bäst spendera de beräkningsresurser man har för att få maximal utdelning på slutresultatet.

Minecraft RTX verkar också få stöd för DLSS 2.0.

Har själv nämnt det flera gånger: tror Minecraft RTX är helt rätt sak att lägga resurser på. Det är tillräckligt enkelt för att man ska helt kunna förlita sig på ray tracing kring ljussättning och skuggor. Det verkar ju faktiskt varit så pass enkelt att full path tracing blev möjligt, något som antyder att AAA-spel rimligen borde kunna använda begränsade former av hybrid-rendering redan på Turing. Så prestandaproblemen man haft är långt nog mer en effekt av omogen programvara än hopplöst underpresterande HW, men man ska självklart inte förvänta sig några stordåd från en v1.0 som Turing.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Lego Master

Men vänta, va?
Jag vill minnas att jag har sett videor på RT i Minecraft i flera månader? Har det bara varit nån preview eller alpha?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

[Doom Eternal]: There is black flickering in the game. [2904116]

Äntligen!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Och inte bara vilken form av ray tracing som helst, Minecraft RTX använder sig av path tracing. Detta projekt verkar för Nvidias del primärt vara ett forskningsprojekt kring hur vad man inte behöver lägga speciellt mycket beräkningsresurser på, men ändå få ett bra resultat.

Problemet med path tracing är ju att man endera får en explosion av strålar att följa, eller så får man en extremt brusig bild. Artikeln ni körde för ett par veckor sedan innehåller två videon där Nvidia i princip bara pratar om hur man jobbat med att ta fram heuristik kring var att bäst spendera de beräkningsresurser man har för att få maximal utdelning på slutresultatet.

Minecraft RTX verkar också få stöd för DLSS 2.0.

Har själv nämnt det flera gånger: tror Minecraft RTX är helt rätt sak att lägga resurser på. Det är tillräckligt enkelt för att man ska helt kunna förlita sig på ray tracing kring ljussättning och skuggor. Det verkar ju faktiskt varit så pass enkelt att full path tracing blev möjligt, något som antyder att AAA-spel rimligen borde kunna använda begränsade former av hybrid-rendering redan på Turing. Så prestandaproblemen man haft är långt nog mer en effekt av omogen programvara än hopplöst underpresterande HW, men man ska självklart inte förvänta sig några stordåd från en v1.0 som Turing.

Ett bra exempel är OptiX-denoisern till Arnold (kört i 3ds max men finns till Maya osv) som använder Nvidias RTX för att snygga till bilder med path tracing.

Den är sjukt effektiv med även väldigt begränsat antal strålar.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Är nog äntligen redo att dumpa windows förevigt nu, dlss höll mig kvar, men uppdatering till dlss 2 drog ner prestandan till hälften för mig. Får nästan lika bra prestanda i linux nu som i windows, bara få undantag, och vissa t.o.m bättre fps. Raytracing är inte särskilt imponerande jag ser knappt nån skillnad, enda spelet jag ser skillnad på är metro exodus, men det är nog för att deras ljussättning utan raytracing suger.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Scirocco: Kolla om din "Resolution scaling" har ändrats i settings efter att du uppdaterade drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Förstår jag rätt att detta inte gäller Java edition utan bara kommer fungera på Bedrock?...

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Men vänta, va?
Jag vill minnas att jag har sett videor på RT i Minecraft i flera månader? Har det bara varit nån preview eller alpha?

Som du säger har det bara varit en preview.

Skrivet av LudvigLindell:

Förstår jag rätt att detta inte gäller Java edition utan bara kommer fungera på Bedrock?...

Ja, tyvärr är det bara Bedrock. Java är baserat på en uråldrig version och är dessutom OpenGL som saknar stöd för RT och inte ens kan adressera RT-kärnorna på grafikkortet.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Lego Master
Skrivet av LudvigLindell:

Förstår jag rätt att detta inte gäller Java edition utan bara kommer fungera på Bedrock?...

Skrivet av Wizbro:

Ja, tyvärr är det bara Bedrock. Java är baserat på en uråldrig version och är dessutom OpenGL som saknar stöd för RT och inte ens kan adressera RT-kärnorna på grafikkortet.

Och Bedrock är.....Win10 App-versionen?
Ait, hittat rätt grejjor nu. Tydligen har jag rätt till en gratiskopia av Windows 10-versionen eftersom jag köpte Java-versionen före 2018 nångång. Kool.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@Shudnawz: Jag får meddelandet: Error! It looks like we've temporarily run out of gift codes for Minecraft for Windows 10. Don't worry though, more codes should be on their way. Please check back later!

Känns ju konstigt att de ens kan få slut på koder till sitt egna spel.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Och Bedrock är.....Win10 App-versionen?
Ait, hittat rätt grejjor nu. Tydligen har jag rätt till en gratiskopia av Windows 10-versionen eftersom jag köpte Java-versionen före 2018 nångång. Kool.

Korrekt. Problemet är att Bedrock saknar en del funktioner och som jag förstått det måste man betala för skins (hah). Men för all del, kan vara värt att testa RT i alla fall!

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Ja, tyvärr är det bara Bedrock. Java är baserat på en uråldrig version och är dessutom OpenGL som saknar stöd för RT och inte ens kan adressera RT-kärnorna på grafikkortet.

Har för mig jag läste att Minecraft RTX är Path Tracing?
Det finns ju shaders (SEUS) för java Minecraft som stödjer Path Tracing.?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Lego Master
Skrivet av LudvigLindell:

@Shudnawz: Jag får meddelandet: Error! It looks like we've temporarily run out of gift codes for Minecraft for Windows 10. Don't worry though, more codes should be on their way. Please check back later!

Känns ju konstigt att de ens kan få slut på koder till sitt egna spel.

Ja, jag får samma. Dumt som fasen. Och bara några dagar kvar på den kampanjen tydligen, slutar 20e april 2020 enligt den här artikeln:
https://www.minecraft.net/en-us/article/ancient-java-players--you-attention-please-
Jag har dragit ett ärenden till dem för att se om de lär får in några idag eller imorgon. Annars är det ju bara att se det erbjudandet som dött i förtid.

Skrivet av Wizbro:

Korrekt. Problemet är att Bedrock saknar en del funktioner och som jag förstått det måste man betala för skins (hah). Men för all del, kan vara värt att testa RT i alla fall!

Well, skins kan kvitta, jag kommer inte köra online ändå, så ingen kommer bry sig om hur jag ser ut. Inte spelat MC på många år, men grabben verkar ha fått upp ögonen för det på sistone...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@Wizbro: Den stora fördelen med Bedrock tycker jag är att Win 10, Android, iOS, Xbone osv... kan spela tillsammans med varandra i samma värld. Perfekt när barnen har kompisar här och alla kan köra på plattor/datorer osv tillsammans.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Har för mig jag läste att Minecraft RTX är Path Tracing?
Det finns ju shaders (SEUS) för java Minecraft som stödjer Path Tracing.?

RTX och SEUS är inte samma sak. SEUS använder Shadermodden GLSL (tror jag den heter) eller den variant som finns inbakad i Optifine och presterar inte i närheten av lika väl som hårdvaruaccelererad ray tracing skulle göra med hjälp av RT-kärnorna i RTX-korten. Du har dock rätt om att denna mod använder Path Tracing istället för Ray Tracing, som istället är en del av de funktioner som tillsammans utgör Path Tracing.

Jag har testat SEUS PTGI och det presterar unket och ser tyvärr inte lika bra ut som det borde. Jag gissar att detta beror på att det är påklistrad kod och inte körs direkt i renderings "pipelinen" samt att det saknar stöd för RT-kärnor pga OpenGL.

Skrivet av Shudnawz:

Well, skins kan kvitta, jag kommer inte köra online ändå, så ingen kommer bry sig om hur jag ser ut. Inte spelat MC på många år, men grabben verkar ha fått upp ögonen för det på sistone...

Dåså, då lär du ju bli nöjd!

Skrivet av Hulle:

@Wizbro: Den stora fördelen med Bedrock tycker jag är att Win 10, Android, iOS, Xbone osv... kan spela tillsammans med varandra i samma värld. Perfekt när barnen har kompisar här och alla kan köra på plattor/datorer osv tillsammans.

/hulle.

Ja, i det användningsområdet är det ju perfekt. Själv spelar jag inte Minecraft längre, men när jag gjorde det var det kul med diverse moddar som helt saknar stöd på Bedrock. Jag tror att Microsoft aldrig släppte några verktyg för moddar eller inte implementerade stödet till att börja med, kommer faktiskt inte ihåg.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Moderator
Forumledare

Jag blir högst förvirrad av vad du menar med ditt inlägg 😁
Har du lust att förtydliga?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag blir högst förvirrad av vad du menar med ditt inlägg 😁
Har du lust att förtydliga?

Adderar är att lägga ihop tal. Man adderar inte features även om det makear sense för som att obscurera. Kan vara värt att vara tydlig och använda dem svenska ord vi har i viktiga platser såsom rubriker. Just säjing.

Används på hemsidan i titeln "Geforce 445.87 Game Ready Driver adderar stöd för Minecraft RTX beta"

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av m1ntos:

Adderar är att lägga ihop tal. Man adderar inte features även om det makear sense för som att obscurera. Kan vara värt att vara tydlig och använda dem svenska ord vi har i viktiga platser såsom rubriker. Just säjing.

Används på hemsidan i titeln "Geforce 445.87 Game Ready Driver adderar stöd för Minecraft RTX beta"

Aha, skyller på att jag kollade på rubriken i tråden, inte på artikeln 🤦🏼‍♂️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Upplever lite bättre prestanda i Assassins Creed: Oddysey med den här drivrutinen men det kan lika gärna vara inbillning.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Ja, jag får samma. Dumt som fasen. Och bara några dagar kvar på den kampanjen tydligen, slutar 20e april 2020 enligt den här artikeln:
https://www.minecraft.net/en-us/article/ancient-java-players-...-
Jag har dragit ett ärenden till dem för att se om de lär får in några idag eller imorgon. Annars är det ju bara att se det erbjudandet som dött i förtid.

Well, skins kan kvitta, jag kommer inte köra online ändå, så ingen kommer bry sig om hur jag ser ut. Inte spelat MC på många år, men grabben verkar ha fått upp ögonen för det på sistone...

The link seems to be broken.

Permalänk
Lego Master
Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/s_eeWr622Ss
Digital Foundry Har en sjukt intressant genomgång av Minecraft betan.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2