Permalänk
Medlem

Låga FPS i COD: Warzone

Tja! Vill bara starta med att be om ursäkt om detta är fel ställe att posta den här frågan, peka mig gärna mot rätt håll isåfall.
Har en relativt biffig dator med en gtx 1080, i7 7700k och ddr4 16gb 3000mhz men det känns om att jag får väldigt låg fps i spel som COD MW Warzone.
Har nästan allt på lågt men genomsnittar bara typ 80 FPS, är detta normalt eller för lågt? Känns väldigt lågt imo men kan ha fel.
EDIT: Rekommendera gärna sätt att kolla att komponenter ska prestera som dom ska. Vill också klargöra att jag köpt en ny dator men vill inte sälja den här innan jag vet att allt funkar som det ska s¨att jag kan sätta ett rättvist pris.

Förtydligad rubrik /mod
Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Flyttade din tråd till "Support och övrigt" för stationära datorer^^

/Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Vilken upplösning och grafikinställningar spelar du med?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Tjena!

mitt system består av 9600k och ett gtx 1080. jag spelar i 1440p med ganska låga inställningar, en del medium men majoriteten låga.

Jag snittar runt 80 fps i warzone, kan gå upp över 100 ibland och ner till 60 ibland. upplever dock inte att det laggar. vet inte hur det är för dig? vad har du för res och settings?

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem

@Vzano: Tack för flytten och förtydligandet av rubriken!
1080p med en 144hz skärm

Permalänk
Medlem

@professorsnö: Ganska najs att höra, kör själv på 1080p och har ungefär liknande fps.

Permalänk

@iPotatis: jag tycker det låter normalt. går säkert göra något för att klämma ut det allra sista men det du har ser normalt ut i min värld

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av iPotatis:

@Vzano: Tack för flytten och förtydligandet av rubriken!
1080p med en 144hz skärm

Det måste vara något som är fel. Jag kör high på många inställningar och får då ut ca 70-100 fps. Jag upplever inte att spelet går dåligt, kanske dock G-Sync som styr upp det?

Har du G-Sync skärm?

En annan idé kan vara att uppdatera drivrutiner till grafikkortet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | NZXT Kraken X53 | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3600MHz | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | WD Blue SN550 1TB | Gigabyte P750GM | NZXT H510 | Acer Predator X34 ||| Lenovo Legion 5 Pro IAH7H | Apple iPad Pro 12.9"

Permalänk
Medlem

@Matherat: Drivrutinerna är uppdaterade dock så har skärmen bara freesync men det borde inte vara några problem, tror jag.

Permalänk
Medlem

@Matherat: Spelar du warzone specifikt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iPotatis:

@Matherat: Drivrutinerna är uppdaterade dock så har skärmen bara freesync men det borde inte vara några problem, tror jag.

Ok, jag tycker du lätt borde kunna få ut mer av din rigg. Du ser min dator i signaturen, jag får alltså ut mer eller samma fps som dig trots att jag har högre inställningar på allt i det grafiska. Det kan inte stämma.

Yes, jag spelar mycket Warzone.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | NZXT Kraken X53 | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3600MHz | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | WD Blue SN550 1TB | Gigabyte P750GM | NZXT H510 | Acer Predator X34 ||| Lenovo Legion 5 Pro IAH7H | Apple iPad Pro 12.9"

Permalänk
Skrivet av Matherat:

Ok, jag tycker du lätt borde kunna få ut mer av din rigg. Du ser min dator i signaturen, jag får alltså ut mer eller samma fps som dig trots att jag har högre inställningar på allt i det grafiska. Det kan inte stämma.

Yes, jag spelar mycket Warzone.

kan vara så att spelet är GPU-tungt,då du trådskapare och jag har liknande fps med samma gpu känns de som de

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av professorsnö:

kan vara så att spelet är GPU-tungt,då du trådskapare och jag har liknande fps med samma gpu känns de som de

Men även jag har GTX 1080.

Edit, sorry missuppfattade dig där. Jag spelar med upplösningen 3440x1440.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | NZXT Kraken X53 | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3600MHz | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | WD Blue SN550 1TB | Gigabyte P750GM | NZXT H510 | Acer Predator X34 ||| Lenovo Legion 5 Pro IAH7H | Apple iPad Pro 12.9"

Permalänk
Medlem

Laddade ner msi afterburner och körde en fps benchmark där och får mkt högre fps, med en genomsnittlig på 125 på en mix av låga och mellan inställningar och 113 på medium och höga.

Ber starkt om ursäkt att jag slösat eran tid men uppskattar all hjälp!
Tack igen!