Youtube städar bort videoklipp som kopplar 5G till COVID-19

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livegamers:

Någon form av skada måste 5g orsaka, varför skulle annars bl.a Israel och Schweiz förbjuda utbyggnaden i respektive länder?

Sprid inte uppmaningar till felaktig slutledning, Israel ska bygga 5G, men dom har hamnat mitt i maktkampen mellan Trump och Kina. Israel är en traditionell USA partner, men amerikanska tillverkare har inte färdiga lösningar till salu ännu. Om dom väljer Kina (Huawei) förargar dom Trump. Dom länder som redan beslutat om 5G använder i stor utsträckning Huawei teknik.

https://m.jpost.com/opinion/creating-5g-and-keeping-israel-sa...

Jag orkar inte Googla, men det lär vara något liknande med Schweiz, alltså Huawei problem inte Corona rädsla.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av the squonk:

Sprid inte uppmaningar till felaktig slutledning, Israel ska bygga 5G, men dom har hamnat mitt i maktkampen mellan Trump och Kina. Israel är en traditionell USA partner, men amerikanska tillverkare har inte färdiga lösningar till salu ännu. Om dom väljer Kina (Huawei) förargar dom Trump. Dom länder som redan beslutat om 5G använder i stor utsträckning Huawei teknik.

https://m.jpost.com/opinion/creating-5g-and-keeping-israel-sa...

Jag orkar inte Googla, men det lär vara något liknande med Schweiz, alltså Huawei problem inte Corona rädsla.

Har inte påstått att det skulle vara pga Corona relaterat, utan allmänt skadligt. Har dock inte forskat något djupare i ämnet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Livegamers:

Har inte påstått att det skulle vara pga Corona relaterat, utan allmänt skadligt. Har dock inte forskat något djupare i ämnet.

Inget av länderna har ju förbjudit utbyggnad av 5G som du hävdar, så oavsett vilken slutsats du drar utifrån det är den grundlös.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Campaigner:

Just det att man inte vet vad Youtube kommer censurera i framtiden är oroande.
Att ta väck falsk information kan jag förstå (fast jag håller inte med om det) fast vem bestäm vad som är falskt o vad kommer vara ”falskt imorrn..?”

Det hade varit ett problem om det handlade om ett ämne som var uppe för diskussion, som tur är gör det inte det utan dessa videos är felaktiga. Dessutom handlar det inte bara om att informationen är falsk utan att den falska informationen också är skadlig på ett eller annat sätt. Att uppmana folk att sabotera infrastruktur är skadligt, samma sak med exempelvis många anti-vaccin-filmer eller pro-anorexi. Det är bra att de plockas bort.

Citat:

[KLIPP]

Jag är lite i samma sits. När jag gick 1 år på Folkhögskola så lärde jag känna en kille som var 5 år äldre än mig. Jäkligt glad o trevlig. Ville lära sig. Fick högsta preliminära omdöme. Skulle läsa Naturkunskap.

Samtidigt på fejan så postar han varje dag en massa flummiga grejer om att ”lyssna på själen” o grejer. ”Vara ett med naturen” o.s.v.
Till slut kom det också en länk till ovetenskapliga saker....kommenterade att det e ovetenskapligt o han svarar att han har läst mycket o så.....

Lärde också känna en tjej som är 10 år yngre. Läste Natur o är logiskt tänkande fast lite naiv....hon postade en artikel från StrålskyddsStiftelsen angående 5G....

Så även intelligenta, logiska, ”bra” folk är inne o snurrar på pseudovetenskap.

Bara för att man är intelligent och/eller har kunskap eller utbildning inom ett eller några områden så betyder inte det att man nödvändigtvis är intelligent eller har kunskaper inom andra områden, inte ens om de är närliggande. Jag har massvis av intelligenta och bildade vänner, kollegor och familj som tror på en massa blaj. Kristaller, energier, healing, att månlandningen är fejk, seanser, andar osv. Bara för att jag respekterar dessa personers åsikter inom vissa områden så betyder inte det att jag gör det på andra, snarare gör deras åsikter inom dessa områden att jag har mindre respekt för deras kunskaper inom det som de faktiskt är bra på.

Citat:

Precis! Att folk härinne inte fattar det! Youtube är Videoströmningskanalen som folk använder idag. Finns man inte där så syns knappt....

Vi fattar det, och därför är det väl ganska bra att inte sprida en massa skit som strider mot avtalet där om man nu vill ha kvar sitt konto. Det är bra för allmänheten att inte se dessa videos, de har inget värde utan är skadliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det hade varit ett problem om det handlade om ett ämne som var uppe för diskussion, som tur är gör det inte det utan dessa videos är felaktiga. Dessutom handlar det inte bara om att informationen är falsk utan att den falska informationen också är skadlig på ett eller annat sätt. Att uppmana folk att sabotera infrastruktur är skadligt, samma sak med exempelvis många anti-vaccin-filmer eller pro-anorexi. Det är bra att de plockas bort.

Var i videon som plockats bort uppmanas folk sabotera infrastruktur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Vi har badat i mänskligt tillverkade radiovågor i över hundra år, i mikrovågsbandet sedan andra världskriget. Och då har vi helt hoppat över naturligt förekommande radiovågor. Hur många hundra år till behöver vi innan skräcken släpper?

Skräcken kommer nog aldrig att släppa... Var ju bara några hundra år sen man var rädd för häxor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snraway:

Var i videon som plockats bort uppmanas folk sabotera infrastruktur?

Det var flera videos som plockades bort, flera av dem uppmanade folk att agera. Andra gjorde kanske inte det, men vad gör folk som blir itutade att något i deras närhet orsakar sjukdom och död liksom?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SAFA:

Skräcken kommer nog aldrig att släppa... Var ju bara några hundra år sen man var rädd för häxor.

Dom borde ju åtminstone ta reda på om det är en häxa först, typ lägga den i vatten och se om den flyter, eller jämföra vikten med en anka. Annars finns det ju risk att man bränner vanliga 2/3/4G master i onödan.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jag är inte säker på avd du menar nu, tror du på din kollega? Tror du att antalet människor på jorden och hur många nervceller hjärnan inehåller har ett samband? Att det startat coronautbrottet? Eller cancer?
Jag måste ha missuppfattat det 😀

Det sprider sig ser jag...

Permalänk
Medlem

Nu verkar det ha spritt sig till Sverige:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jo54qP/mystiska-fallning...

Inte förvånad med tanke på vissa inlägg av folk i den här tråden. Expressen var dessutom korkade nog att intervjua han med den största Facebook-gruppen häromdagen. Tala om att trigga lättpåverkade själar. "Det står i tidningen, då måste det vara sant".

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Nu verkar det ha spritt sig till Sverige:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jo54qP/mystiska-fallning...

Inte förvånad med tanke på vissa inlägg av folk i den här tråden. Expressen var dessutom korkade nog att intervjua han med den största Facebook-gruppen häromdagen. Tala om att trigga lättpåverkade själar. "Det står i tidningen, då måste det vara sant".

Kommer aldrig sluta förvånas att det finns många idioter

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAFA:

Skräcken kommer nog aldrig att släppa... Var ju bara några hundra år sen man var rädd för häxor.

Rädslan för "häxor" lever ju även tyvärr kvar på sina ställen...

https://www.aljazeera.com/indepth/features/nigeria-fear-child...

Permalänk
Avstängd

Intervjun som startade denna debatt har just nu en live uppföljande intervju 3 maj. Här är två länkar till den.
https://www.youtube.com/watch?v=lSZ4QyC17F8
https://londonreal.tv/1000000-fighting-for-freedom/

Youtube-strömmen slutade fungera 20 minuter in i intervjun. Tog intervjuaren ner den eller YouTube?