Permalänk

Xbox one gamepad på gta v

Hej där jag spelar gta V en hel del på pc oftast med mus och tangentbord. Men har köpt mig en kontroller för att kunna använda luft fordon bättre i pvp. Nu till problemet.

Jag vill ändra kontrollerna till följande. Hur gör jag?
Left stick L = yaw L
Left stick R = yaw R
Left stick up = throttle +
Left stick down = throttle -

Right stick L = pitch left
Right stick R = pitch right
Right stick up = pitch down
Right stick down = pitch up

Right trigger = fire
Right bumper = weapon select
Left trigger = vtol
Left bumper = flairs

Och dpad för att titta runt dvs camera dir. Finns de någon lösning på detta? Jag blir inte helt sams med de knapparna som är original i gta. Spelar bara online.

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Svchost.exe:

Hej där jag spelar gta V en hel del på pc oftast med mus och tangentbord. Men har köpt mig en kontroller för att kunna använda luft fordon bättre i pvp. Nu till problemet.

Jag vill ändra kontrollerna till följande. Hur gör jag?
Left stick L = yaw L
Left stick R = yaw R
Left stick up = throttle +
Left stick down = throttle -

Right stick L = pitch left
Right stick R = pitch right
Right stick up = pitch down
Right stick down = pitch up

Right trigger = fire
Right bumper = weapon select
Left trigger = vtol
Left bumper = flairs

Och dpad för att titta runt dvs camera dir. Finns de någon lösning på detta? Jag blir inte helt sams med de knapparna som är original i gta. Spelar bara online.

Kanske lite "dirty" lösning men du kan alltid mappa om kontrollerna i Windows för att stämma överens med ditt schema. Har du dessutom en elit-kontroller kan du spara olika konfigs.

https://www.windowscentral.com/how-remap-xbox-one-controller-...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt