Crysis Remastered släpps sommaren år 2020

Permalänk
Melding Plague

Crysis Remastered släpps sommaren år 2020

Efter att Crytek av misstag bekräftat Crysis Remastered meddelar företaget nu att spelet lanseras till sommaren i år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"av misstag"

Permalänk
Lego Master

Viktigaste är att de inte tar betalt som om det vore ett splitter nytt AAA-spel. 2-300 spänn kan det vara värt, men inga 650...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Klassikern ”but can it run Crysis?” får nygammal innebörd vid kommande GPU recensioner.

Permalänk
Medlem

jag har ju redan betalat 500kr för spelet, plus 400kr för warhead, de får tamigf*n inte ta samma priser nu, max 300kr.

sen hoppas ja att de inför multiplayer igen, var så tråkigt när gamespy försvann!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Gissar detta är ett av många kommande äldre spel som får raytracing stöd, som kommer försöka göra allt för mjölka ytterligare pengar från oss konsumenter.

Vad sägs om att istället erbjuda stöd för raytracing åt alla som redan köpt originalet?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Dags att damma av gamle Nomad då igen

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Gissar detta är ett av många kommande äldre spel som får raytracing stöd, som kommer försöka göra allt för mjölka ytterligare pengar från oss konsumenter.

Vad sägs om att istället erbjuda stöd för raytracing åt alla som redan köpt originalet?

Ray tracing är inte det enda dom gjort. Dom kanske polerat rejält och lagt till lite smått och gott så dom kan vara värda några 100 lappar.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Maximum Replayability

Permalänk
Medlem

Priset blir avgörande, som tidigare talare nämnt. Försöker de sig på att ta trippel-A-fullpris så blir det inget av för min del (eftersom jag redan har betalat för spelet en gång), åtminstone inte förrän det kommer någon rea på minst 50%.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Frågan är ju hur mycket remaster det är jämfört med en remake, det ser ut som att det snuddar ganska mycket närmare det senare.

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Testpilot

Vet inte vad jag är mest hypad för; Att få en anledning att spela igenom Crysis igen, att drägla över miljöerna eller bara se om jag kan få datorn att gå på knä

Hoppas bara det blir rimligt prissatt och följer trenden med runt 300kr för Remasters!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Håller med övriga här inne. Precis blir väldigt avgörande, tänker inte betala om för samma titlar som jag har bara för att de har hottat upp grafiken.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Vad hette han den tykne grabben man var i andra spelet??

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Skrivet av brackemannen:

Vad hette han den tykne grabben man var i andra spelet??

Alcatraz om du syftar på Crysis 2.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Berling:

Håller med övriga här inne. Precis blir väldigt avgörande, tänker inte betala om för samma titlar som jag har bara för att de har hottat upp grafiken.

Så bara för att man köpt ett spel för 100 år sen så ska utvecklarna inte ha betalt för att dom gör en remake eller remaster av spelet ?
Tråkigt för er som tänker så då folk lär garanterat betala för spelet som dom gör med alla andra remakes och remastered spel RESIDENT EVIL 2 till exempel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Så bara för att man köpt ett spel för 100 år sen så ska utvecklarna inte ha betalt för att dom gör en remake eller remaster av spelet ?
Tråkigt för er som tänker så då folk lär garanterat betala för spelet som dom gör med alla andra remakes och remastered spel RESIDENT EVIL 2 till exempel

Kan lägga mina 2 ören som går spelutveckling.

För stora spel så "slösas" massa tid på att komma på en story, planera ut arbetsuppgifter, ändra spelelement under spelets utveckling och annat.

En remaster har förturen att inte behöva ändra nästan något i spelet; i många fall räcker det att använda "directors cut" texturer, arkiverade ljudfiler i hög kvalité och använda en nyare spelmotor (kanske också göra några nya assets). Allt detta "färdiga arbete" gör att utvecklingskostnaden är mångt mycket mindre, och med ett välkänt spel som folk vill ha en remaster på är risken väldigt låg.

En remake måste göra mer arbete i att ombalansera, lägga vikt på att modernisera upplevelsen, kanske ändra, ta bort och lägga till olika element och plotlines beroende på typ av spel, vilket gör att risken och kostnaden blir högre än en remake.

En reboot kastar oftast ut mycket av vad man känner till som "kärnan" i ett spel vilket gör att upplevelsen kan skapa hat hos folk som inte känner att upplevelsen ligger i linje med vad "målet" med orginalserien var. Detta är i sin helhet att utveckla ett nytt spel och bör därför kosta i linje med det om man tar i åtanke den stora risken och utvecklingstiden.

Vad var och en värdesätter dessa på är en annan fråga, själv skulle jag lätt lägga 350-400:- på detta då jag aldrig ägt orginalet, men jag vet ändå på ett ungefär vad storyn handlar om.

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk

Så man kan i princip ta det gamla spelet och slänga på reshade så spar man in vad dom vill mjölka köpare av ett gamalt spel på.

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Så bara för att man köpt ett spel för 100 år sen så ska utvecklarna inte ha betalt för att dom gör en remake eller remaster av spelet ?
Tråkigt för er som tänker så då folk lär garanterat betala för spelet som dom gör med alla andra remakes och remastered spel RESIDENT EVIL 2 till exempel

Exakt så ja, lite trött på allt mjölkande av samma spel. Ingen som tvingar dom att göra en remake och förvänta sig att alla skall köpa det för ett hypepris bara för att du vill det? Är priset för högt så väntar jag hellre tills det dyker eller inte alls. ^_^

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Berling:

Exakt så ja, lite trött på allt mjölkande av samma spel. Ingen som tvingar dom att göra en remake och förvänta sig att alla skall köpa det för ett hypepris bara för att du vill det? Är priset för högt så väntar jag hellre tills det dyker eller inte alls. ^_^

Inte sagt att jag vill det men folk är ju dumma nog att köpa spelen så jag menar klart dom kan tjäna på sina remakes/remasters.
Folk sitter ju och skriker efter en BF3 Remaster med BF4 kartor så jag gissar på att EA hade tjänat på det?
Men nej jag brukar inte köpa remasters förutom " cod4s" pga att jag tycker att singleplayern var bra

Permalänk
Skrivet av brackemannen:

Vad hette han den tykne grabben man var i andra spelet??

Låter som att du tänker på gamle godingen Michael "Psycho" Sykes från Crysis Warhead!

Visa signatur

Quis Custodiet Ipsos Custodes!

Permalänk
Inaktiv

Förstår inte riktigt "hatet" mot remakes.
Enda anledningen till att företag släpper remakes är ju för att folk köper dem.
Det är dessutom tydligt att det är ett gammalt spel men med bättre grafik & eventuellt mindre ändringar. Alla får det de förväntar och företagen tjänar pengar.

Permalänk
Medlem

fins screenshots här nu.

https://www.microsoft.com/en-au/p/crysis-remastered/9nwq4tjkp...

men ser inte alls bra ut precis som ettan? kan vara gamla också iof

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200