Apple Magic Keyboard för Ipad Pro recenseras – välbyggt men dyrt tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Det måste vara dyrt för det är en del av konceptet.

Det har inget med att det är bättre eller snyggare, det handlar enbart om att visa att man är så pass framgångsrik att man kan slösa bort pengar.

En Rolex är inte bättre än en Seiko, men statusen du får (i vissa kretsar) med Rolex är inte Seikon i närheten av.

Om man vill slösa bort pengar kanske man inte i första hand tittar på ett tillbehör till en iPad.. Men det är ju bara vad jag tänker!

En bra produkt. En dyr produkt. Och sämst av allt uppenbarligen en Apple produkt.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Ett alternativ är väl annars: magic keyboard, magic mouse och smart folio. Klart billigare, lägre vikt, har escape och funktionsraden, håller längre och fungerar då ipaden behöver bytas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av systra:

Ett alternativ är väl annars: magic keyboard, magic mouse och smart folio. Klart billigare, lägre vikt, har escape och funktionsraden, håller längre och fungerar då ipaden behöver bytas.

Finns massa bra alternativ. Folk måste förstå att detta är en nischad produkt och inget som riktar sig till alla.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Det måste vara dyrt för det är en del av konceptet.

Det har inget med att det är bättre eller snyggare, det handlar enbart om att visa att man är så pass framgångsrik att man kan slösa bort pengar.

En Rolex är inte bättre än en Seiko, men statusen du får (i vissa kretsar) med Rolex är inte Seikon i närheten av.

Inget signalerar att man har resurser som en surfplatta med tangentbord. Precis som att köpa ett smycke för 200 000 kronor och dricka Champange till frukost.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Inget signalerar att man har resurser som en surfplatta med tangentbord. Precis som att köpa ett smycke för 200 000 kronor och dricka Champange till frukost.

Ya baby, sen sliter man av tangentbordet och kastar det lite nonchalant åt sidan... j-klar vad brudarna går igång när de inser att det inte var en laptop...

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Vilken invecklad design. Och det bara för att Microsoft var först med kickstand och surface keyboard.

Permalänk
Medlem

Jag gillar tanken med tangentbordet men kan inte riktigt motivera priset för mig själv när man börjar komma upp mot 15000-20000kr för en Ipad pro 12,9 med tangentbord och man dessutom är till viss del begränsad med vilka program man kan använda.
Man får en riktigt kraftfull laptop för det priset och så himla mycket mer otympligt är de inte att ha med sig en sådan i stället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av confal:

Jag gillar tanken med tangentbordet men kan inte riktigt motivera priset för mig själv när man börjar komma upp mot 15000-20000kr för en Ipad pro 12,9 med tangentbord och man dessutom är till viss del begränsad med vilka program man kan använda.
Man får en riktigt kraftfull laptop för det priset och så himla mycket mer otympligt är de inte att ha med sig en sådan i stället.

Ipad Pro är en kraftig "laptop" numer i ultraportabal segmentet:

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Intressant jämförelse av macbook pro/air mot ipad pro
https://www.macrumors.com/2020/05/12/ipad-pro-vs-macbook-air-...

Nu behöver bara appar slipas till lite (mulittaskingstöd), bättre musstöd, så är det verkligen en fullvärdig laptop-ersättare.

Visa signatur

Dator: Mac