MSI H110M PRO-VH vs I3-9350KF = ingen bild ut!

Permalänk
Medlem

MSI H110M PRO-VH vs I3-9350KF = ingen bild ut!

Jag har ett MSI H110M PRO-VH moderkort, och köpte en I3-9350KF för att få en boost:

https://www.komplett.se/product/1130490/datorutrustning/dator...

Det står "utan grafik" på CPU:n, men det är fine, jag har grafikkort.

Men jag får ingen bild ut! Allting ser ut att snurra, inga varnings-pip, etc. CPU-fläkten snurrar som den ska.
Men fläkten på grafikkortet snurrar bara i typ 20 sekunder, sedan stannar den.
Jag testade med ett annat grafikkort, ett gammalt GeForce jag hade liggande. Samma sak, fläkten stannar efter 20 sekunder. Och ingen bild ut, vare sig RGB, HDMI eller DVI. No signal detected är allt monitorn säger.

Vad kan vara fel? Är det helt enkelt så att moderkortet och CPU:n inte är kompatibla, och att avsaknaden av grafik på CPU:n ställer till det på något mysko vis?

Tagit bort skrik på hjälp i rubrik /Mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigante:

Jag har ett MSI H110M PRO-VH moderkort, och köpte en I3-9350KF för att få en boost:

https://www.komplett.se/product/1130490/datorutrustning/dator...

Det står "utan grafik" på CPU:n, men det är fine, jag har grafikkort.

Men jag får ingen bild ut! Allting ser ut att snurra, inga varnings-pip, etc. CPU-fläkten snurrar som den ska.
Men fläkten på grafikkortet snurrar bara i typ 20 sekunder, sedan stannar den.
Jag testade med ett annat grafikkort, ett gammalt GeForce jag hade liggande. Samma sak, fläkten stannar efter 20 sekunder. Och ingen bild ut, vare sig RGB, HDMI eller DVI. No signal detected är allt monitorn säger.

Vad kan vara fel? Är det helt enkelt så att moderkortet och CPU:n inte är kompatibla, och att avsaknaden av grafik på CPU:n ställer till det på något mysko vis?

Ditt moderkort är för gammalt och stödjer inte intel 9th gen, oavsett om du uppdaterar bios eller inte.
Här finns en kompabilitetslista på vad ditt moderkort stödjer, förutsatt att du har nyaste biosversionen: https://www.msi.com/Motherboard/support/H110M-PRO-VH#support-...

Visa signatur

ZOTAC 3080 Trinity OC | 5800x3d | 32GB B-die 3800mhz@CL14 | LG B1 77" OLED

Permalänk
Medlem

Ah, tack... Det förklarar saken.

Jag sökte och hittade att det skulle vara kompatibelt, men jag hittade inte den här infon från MSI utan sådana där siter som man inte var hur pålitliga de är.

Håhå jaja, då får jag byta CPU.

Tack för hjälpen!

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av kheldan:

Ditt moderkort är för gammalt och stödjer inte intel 9th gen, oavsett om du uppdaterar bios eller inte.

Sanning med modifikation, det finns BIOS (inga officiella dock) som gör att man kan köra 8th Gen & 9th Gen på äldre moderkort. Men de är inte stabila så det är inget som rekommenderas.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|