Stationär-hjälp (för spel av Dota 2 och Cyberpunk)

Permalänk

Stationär-hjälp (för spel av Dota 2 och Cyberpunk)

Hej kära clockers,

Ny medlem här, har läst igenom dessa trådar i hopp om att bli lite klokare men det jag upptäckte rätt snabbt var att det är mycket aktiva och hjälpsamma medlemmar här.

Så testar nu om ni även hade kunnat hjälpa mig med mitt lilla dilemma.

Vad jag är ute efter är förslag på schyssta färdiga datorer eller som oftast föreslås här, en lista med separata delar.

Scenario 1 är ”bare minimum” för angivet, vill ha det snabbt snarare än billigt.

Scenario 2 vore ett mer långsiktigt inköp i hopp om att eventuellt kunna uppgradera den med specifika delar längre fram.

Jag är rätt skygg när det gäller att bygga en dator helt på egen hand så förslag där t ex Inet eller annat kan bygga den åt en uppskattas.

Om en laptop helt matchar Scenario 1 kan det också tänkas vara intressant.

Budget är alltifrån billigaste man kan hitta inom givna ramar till ungefär 14 tusen som max.
Skärm, mus och dylikt är inte aktuellt.

Scenario 1:
- Stationär dator
- Kapacitet nog att spela Dota2 felfritt på högsta kvalitet

Scenario 2:
- Stationär dator
- Kapacitet nog att spela Dota2 felfritt på högsta kvalitet
- Kapacitet nog att spela Cyberpunk felfritt på god kvalitet
- Förmåga att uppgradera datorn något i framtiden

Hoppas någon är sugen att dela med sig av sin kunskap, uppskattas något enormt.
***bort/***

Mvh

§9-regelbrytande text raderat /Kent, moderator
Permalänk

Vad tycks om denna build?

Hej på er,

Oerhört tacksam om någon kan ge feedback på mitt första försök till en build.

- Någon/några komponenter som inte bör kombineras?
- Något som bör bytas till något dyrare/billigare?
- Något som rakt av saknas?
- Något som rakt av inte behövs/ är onödigt?

Priset ska inte sticka iväg alltför mycket men alla synpunkter hade uppskattats.

Det är tänkt som ett långsiktigt köp med möjlighet att eventuellt uppgradera delar längre fram.

Men för en relativt rimlig peng.

https://www.inet.se/datorbygge/b1149854/test-1

https://www.inet.se/datorbygge/bild/b1149854/test-1

Mvh
SC-användare

Permalänk

@personligman: Hejsan. Jag skulle rekommendera att du kör på 3600 istället för 3600x och lägger dem extra hundralapparna du tjänar på ett lite bättre nätagg, kanske ett seasonic 650 eller 750

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

https://www.inet.se/kundvagn/visa/13613642

mer för mindre pengar.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Hade nog titta på ett mesh chassi istället, pillar man lite med fläktkurvor kan man få samma eller lägre ljudnivå samt mycket lägre temperaturer.

Glhf!

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

Hej @personligman

Välkommen till SweClockers!

Detta är vad jag skulle rekommendera:

Här är varför jag skulle rekommendera den över den listan som du har satt ihop.

Skrivet av personligman:

AMD Ryzen 5 3600X

3600X är inte prisvärd. Köp inte 3600X. Köp en 3600 istället!

AMD Ryzen 5 3600X

Skrivet av personligman:

Fractal Design Define C TG

Håller med @[SmR]BMF. Kolla på mesh chassin!

Silent chassin är tystare vid idle för att det stänger in alla små ljud medan mesh chassin kommer att vara tystare under load då fläktarna kan snurra långsammare.

Airflow vs. Silent Case: Noise-Normalized Thermals. Beaten at its own game.

Skrivet av personligman:

Gigabyte X570 UD

Någon speciell anledning till at du funderar på X470/X570? Någon speciell funktion du är ute efter? Planerar du att köpa en PCIe 4.0 NVMe SSD? Planerar du använda två NVMe SSD:er? Finns bra B450 moderkort annars.

AMD AM4 Chipsets

Specifika B450, X470 & X570 moderkort.

PCIe 4.0 SSD:er är knappt snabbare än PCIe 3.0 SSD:er vid vanlig användning.

I spel är skillnaden ingen

PCIe 4.0 SSD
AMD X570 X470 B450

Jag hade kollat på

  • ASRock B450M Pro4-F om man kan klara sig utan USB 3.1 Gen2

  • ASRock B450M Pro4 om man vill ha USB 3.1 Gen2

  • ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 eller MSI B450M MORTAR MAX om man vill ha två M.2 platser med NVMe på båda

  • MSI B450 GAMING PLUS MAX eller MSI B450-A PRO MAX om man vill ha bättre VRM

ASRock B450M Pro4 är otroligt mycket moderkort för pengarna. Antagligen varför det säljer slut hela tiden. Bra VRM (2x SM4337 2x SM4336), utmärkt VRM kylning, 2 stycken M.2 platser, 4 RAM slots.

ASRock B450M Pro4 VRM kylning (samma som Asrock Fatal1ty B450 Gaming K4) :

VORTEZ ASRock B450M Pro4 Review
Pros

  • Motherboard is bland but will suit many colour schemes

  • Great performance

  • As good as X470 boards in many tests

  • Good value for money

  • Twin M.2 slots

  • Simple and easy to use BIOS

  • Good energy efficiency

Cons

  • Not the best overclocking

FUNKYKIT ASRock B450M Pro4 Motherboard Review
Pros:

  • High performance

  • High compatibility

  • Inexpensive

  • StoreMI support

  • 3 graphics outputs / support for 3 monitors

  • 2 M.2 sockets

Cons:

  • Nothing worth to mention

ANAND TECH ASRock B450 Pro4 and B450M Pro4

ASRock B450M Pro4

MSI B450 GAMING PLUS MAX har samma utmärkta VRM som MSI B450 TOMAHAWK MAX (2x 4C029N & 2x 4C024N), en extra PCIe slot, två extra interna USB 2.0 portar, förlorar bara en USB Type-C port och kostar mindre.

MSI B450-A PRO MAX har också samma utmärkta VRM som MSI B450 TOMAHAWK MAX (2x 4C029N & 2x 4C024N), en extra PCIe slot, två extra interna USB 2.0 portar, förlorar bara en USB Type-C port och kostar ännu mindre.

MSI B450M MORTAR MAX kan vara ett bra alternativ ifall du inte bryr dig lika mycket om VRM (2x SM4337 & 2x SM4503) och skulle kunna ha nytta av 2 stycken M.2 platser.

MSI B450 GAMING PLUS MAX, MSI B450-A PRO MAX & MSI B450M MORTAR MAX

Skrivet av personligman:

Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Svart

Dyra och inte allt för snabba. Jag hade kollat på dessa istället!

Här kan du se vilken skillnad i prestanda de kan tänkas resultera i.

3200MHz är sweetspot. 3600MHz kan ge en liten boost.
Här kan man se hur klockfrekvens och latens påverkar prestanda.
Speciellt Linus video är intressant där han talar om att överklocka Infinity Fabric och hur det kan ge riktigt bra prestanda.

RAM Speed

I redigering kan man se en viss förbättring med snabbare RAM.

RAM Speed Editing

Har man långsamt RAM som inte går att överklocka så kan man överklocka infinity fabric.

RAM Infinity Fabric
RAM Speed & Latency

Skrivet av personligman:

Corsair VS450 450W (v2)

Jag tycker att du borde köpa ett bättre nätaggregat till en så pass dyr dator. Speciellt om du vill ha den länge och kunna uppgradera den.

Kolla på Seasonic FOCUS GX. Det har semi-passiv fläkt, modulära kablar och 10 års garanti. Mycket prisvärt för vad det levererar!

Seasonic FOCUS GX (tidigare FOCUS PLUS Gold fast nu utan kondensatorer på kablarna) är en serie modulära, kompakta, tysta, semi-passiva nätaggregat med hög verkningsgrad.

SweClockers Seasonic Focus Plus Gold 750 W
Fördelar

  • Extremt stabil spänningsreglering

  • Rippelvärden i världsklass

  • Väldigt hög verkningsgrad

  • Mycket bra anslutningsmöjligheter

  • Semipassivt och tyst

  • Tio års garanti

  • Kompakta yttermått

Nackdelar

  • Inga nämnvärda

LTT Tier A
ANAND TECH The Seasonic Focus Plus Gold 750FX 750W PSU Review: SeaSonic Quality at Mainstream Prices
Tom's Hardware Seasonic Focus Plus 750 Gold PSU Review
JonnyGURU Seasonic FOCUS Plus 750 Gold 750W Power Supply
KIT GURU Seasonic FOCUS PLUS Gold (FX) 850W PSU Review
PC Perspective SEASONIC FOCUS PLUS GOLD (FX) 650W PSU REVIEW

Seasonic FOCUS GX
Skrivet av personligman:

Noctua NF-A12x25 PWM

Jag tycker att det är en onödigt dyr fläkt. Fläktarna på moderkortet, nätaggregatet (PSU) & processorkylare kommer låta mer än en billigare chassifläkt gör ändå.

Skrivet av personligman:

Windows 10 Home Svensk 64-bit OEM

Windows kan köpas för en femtiolapp från Ebay eller en CD Keys sida efter att Inet monterat datorn. Beställ den bara utan OS.

  1. Skapa installationsmedia för Windows 10 på ett USB minne

  2. Installerara Windows

  3. Köp en produktnyckel från Ebay eller en CD Keys sida.

  4. Aktivera Windows med en produktnyckel

  5. Installera drivrutiner till moderkortet från moderkortstillverkarens hemsida

  6. Installera AMD Radeon Software Adrenalin/NVIDIA GeForce Experience och låt programmet installera grafikkortets drivrutiner

Windows Installation
Skrivet av personligman:

Byggnation och test av dator med valfria komponenter

Att bygga själv är kul, enkelt, du sparar hundralappar och du kan kringgå dålig lagerstatus (som det är extremt mycket av just nu) genom att köpa från flera butiker!

SweClockers datorbyggarguide

Känner du dig osäker kan någon på forumet hjälpa dig! Jag står personligen uppskriven i Göteborg där du verkar bo! Kan också ses och bara tjöta datorkomponenter, kan prata i timmar. Skicka ett PM vet jag!
SweClockers Gratis hjälp vid montering av datorer

Om du ändå vill beställa en färdigbyggd så är denna bra!

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@personligman: Iom du inte berättar vad du ska ha datorn till är det svårt att kommentera datorn.
Grejerna passar. Mer än så lär du inte få.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1208318-viktigt-hur-ma...

Fick notis om att du hade dubbelpostat. Trådar är nu sammanfogade.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

”mer för mindre pengar”
”Om du ändå vill beställa en färdigbyggd så är denna bra!”

@Vzano
@EricHjalmarsson

Hej igen, har gått igenom allas svar, tack för information och feedback!

Känner mig ute på djupt vatten men det är skönt att se att ni verkar ha liknande idéer kring bygget.

Och jag ber om ursäkt för dubbeltrådarna som nu istället är sammanfogad.

När jag jämför bygget av Vzano och Eric Hjalmarsson så är det ett val som verkar skilja sig mest i mina ögon.

- Saphire-radeon-rx-5600-xt-6gb-pulse

kontra

- Gigabyte-geforce-gtx-1660-super-6gb-oc

Är det något särskilt som skiljer dessa åt exklusive priset?

Och om man får lyxa till med en följdfråga kring respektive byggen; har någon förslag på passande skärmar för dessa?

Något jag siktar mot är en skärm av det större slaget med kurvad vy.

Kan inte på rak arm säga exakt hur stor, det är något jag måste få bättre perspektiv på i en fysisk butik eller dylikt.

Tack på förhand!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av personligman:

- Saphire-radeon-rx-5600-xt-6gb-pulse

kontra

- Gigabyte-geforce-gtx-1660-super-6gb-oc

Är det något särskilt som skiljer dessa åt exklusive priset?

Och om man får lyxa till med en följdfråga kring respektive byggen; har någon förslag på passande skärmar för dessa?

Något jag siktar mot är en skärm av det större slaget med kurvad vy.

Kan inte på rak arm säga exakt hur stor, det är något jag måste få bättre perspektiv på i en fysisk butik eller dylikt.

Tack på förhand!

5600 XT presterar betydligt bättre för bara några hundra kr mer.
https://www.sweclockers.com/test/28925-sapphire-radeon-rx-560...

Vad har du för budget när det kommer till skärm? Du vill att datorn ska klara av cyberpunk felfritt i god kvalité, Vi får se hur tungt spelet är när det lanseras i september.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av personligman:

- Saphire-radeon-rx-5600-xt-6gb-pulse
kontra
- Gigabyte-geforce-gtx-1660-super-6gb-oc

Är det något särskilt som skiljer dessa åt exklusive priset?

Som @Vzano redan skrivit så är det skillnad i prestanda.

Men det skiljer också lite i funktioner.
Fördelar Nvidia

  • Gsync. Lite bättre än Freesync.

  • Compute Unified Device Architecture (CUDA)

  • NVENC. Bättre kvalité än AMD VCE.

    NVENC VS VCE

Fördelar AMD

  • Freesync. Finns på fler & billigare skärmar.

  • OpenCL. Mycket mer effektivt på AMD Radeon.

  • VCE.

Skrivet av Vzano:

5600 XT presterar betydligt bättre för bara några hundra kr mer.

SAPPHIRE PULSE Radeon RX 5600XT 6G för 3299 kronor ser ut att vara väldigt slut i lager.
Hos Inet skiljer det 600 kronor, det är ändå en del men visst är RX 5600 XT bättre.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

@Eric Hjalmarsson: 1660 super har inga tensorkärnor.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

@Vzano: Glömde ta bort dem från listan när jag tog bort RT kärnorna. Tack!

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk

@Vzano
@EricHjalmarsson

Hej igen på er,

Denna tråd har nu muterat kundvagnen till nedanstående lista.
Som sagt, oerhört tacksam.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/13620245

Har några sista viktiga punkter/funderingar som är nämnvärda:

- 750W för att det var sådan liten prisskillnad och jag naivt antar att det är bättre än dess lägre variant, kortsiktigt och/eller långsiktigt.

- Windows 10 kostnaden till större del borta från summan då jag kör via usb istället

- Gällande skärmen så är det något kanske kring 4000-6000kr beroende på. 32 tum tyckte jag verkade schysst om inte ni vet några större komplikationer med att ha större skärm. Lätt Google-sök verkade luta mot mindre skärm för optimal gaming-upplevelse.

- Jag försökte ge komponenterna ett test i Inet's och dess byggare lät mig inte kombinera de föreslagna grafik samt moderkorten. Se skärmsklippet, hur kommer detta sig?

https://ibb.co/RTdHfGp

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av personligman:

MSI B450 GAMING PLUS MAX

Varför MSI B450 GAMING PLUS MAX över MSI B450-A PRO MAX?

Skrivet av personligman:

750W för att det var sådan liten prisskillnad och jag naivt antar att det är bättre än dess lägre variant, kortsiktigt och/eller långsiktigt.

Inte direkt asså.
Corsair och andra PSU tillverkare låter en OEM tillverka 450W & 550W och en annan OEM tillverkare tillverka 650W & 750W.
Seasonic tillverkar sina egna PSU:er, så 750W varianten är bara byggd för att kunna leverera mer ström.

Skrivet av personligman:

Jag försökte ge komponenterna ett test i Inet's och dess byggare lät mig inte kombinera de föreslagna grafik samt moderkorten. Se skärmsklippet, hur kommer detta sig?

Sätt "Tillåtna RAM-hastigheter:" till "Alla hastigheter"

Jag får in allt (förutom SSD:n som inte finns i Inets datorbyggare) utan problem.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av personligman:

@Vzano
@EricHjalmarsson

Hej igen på er,

Denna tråd har nu muterat kundvagnen till nedanstående lista.
Som sagt, oerhört tacksam.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/13620245

https://www.inet.se/kundvagn/visa/13620245https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/kundvagn/bild/13620245]https://www.inet.se/kundvagn/visa/13620245https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/kundvagn/bild/13620245[/url]

Har några sista viktiga punkter/funderingar som är nämnvärda:

- 750W för att det var sådan liten prisskillnad och jag naivt antar att det är bättre än dess lägre variant, kortsiktigt och/eller långsiktigt.

- Windows 10 kostnaden till större del borta från summan då jag kör via usb istället

- Gällande skärmen så är det något kanske kring 4000-6000kr beroende på. 32 tum tyckte jag verkade schysst om inte ni vet några större komplikationer med att ha större skärm. Lätt Google-sök verkade luta mot mindre skärm för optimal gaming-upplevelse.

- Jag försökte ge komponenterna ett test i Inet's och dess byggare lät mig inte kombinera de föreslagna grafik samt moderkorten. Se skärmsklippet, hur kommer detta sig?

https://ibb.co/RTdHfGp

https://ibb.co/RTdHfGp

750W är lite overkill men skadar inte.

Upplösningen påverkar, beror på om man är ute efter höga FPS eller större upplösning (som kommer med större skärmar).

Har du ändrat så alla hastigheter på ramminnen är tillåtna och inte standard hastighet?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

@Eric Hjalmarsson:

Hej igen,

Du skrev att dem bägge var bra för VRM om jag minns rätt varpå jag tog det än en gång naiva antagandet att den extra lilla pengen motsvarade prestanda.
Det kanske inte är någon väsentlig skillnad?

Läste igenom ditt första inlägg igen nu och insåg att jag lite missat en sak. Detta med 3200 kontra 3600 Mhz för RAM-minnet.

Är det värt pengarna för något som nedan?

- Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO C Svart (1700kr

Och det med att grafik+moderkort inte kunde kombineras var mest utifrån min vilsenhet samt oro, haha.

Mvh

Permalänk

@Vzano:

Hej igen,

Finns det något sweetspot där FPS kontra stor skärm möts?

Och det med att grafik+moderkort inte kunde kombineras var mest utifrån min vilsenhet samt oro, haha.

Mvh

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av personligman:

Du skrev att dem bägge var bra för VRM om jag minns rätt varpå jag tog det än en gång naiva antagandet att den extra lilla pengen motsvarade prestanda.

Nope. Samma prestanda, samma funktioner. MSI B450-A PRO MAX har dålig lagerstatus ibland dock.
MSI B450 GAMING PLUS MAX VS MSI B450-A PRO MAX

Skrivet av personligman:

Läste igenom ditt första inlägg igen nu och insåg att jag lite missat en sak. Detta med 3200 kontra 3600 Mhz för RAM-minnet.

Är det värt pengarna för något som nedan?

- Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO C Svart (1700kr

Lite för mycket dyrare skulle jag säga.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk

Alright, jag kör på PRO och 3200 mhz istället då.
Bara en skärm kvar nu för mig att hitta!

Enormt tacksam för all hjälp och feedback från allesammans, helt underbart.

Dags att köpa!

Mvh

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Varför MSI B450 GAMING PLUS MAX över MSI B450-A PRO MAX?

Inte direkt asså.
Corsair och andra PSU tillverkare låter en OEM tillverka 450W & 550W och en annan OEM tillverkare tillverka 650W & 750W.
Seasonic tillverkar sina egna PSU:er, så 750W varianten är bara byggd för att kunna leverera mer ström.

Sätt "Tillåtna RAM-hastigheter:" till "Alla hastigheter"

Jag får in allt (förutom SSD:n som inte finns i Inets datorbyggare) utan problem.
https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/datorbygge/bild/b1150218/13k

Kan man ta dessa minnen istället?
https://www.inet.se/produkt/5301820/corsair-16gb-2x8gb-ddr4-3...

16 GB med 3600 MHz, 50 kr mer än 3200 Mhz som du rekommenderade.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

@anon186221: Absolut, men det verkade vara RGB som gällde...
Själv hade jag kört på ADATA XPG SPECTRIX GREY D41 DDR4 2x8GB 3600MHz för 1090 kronor.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

@Noxarn: Absolut, men det verkade vara RGB som gällde...
Själv hade jag kört på ADATA XPG SPECTRIX GREY D41 DDR4 2x8GB 3600MHz för 1090 kronor.

Hallå,
Värt mig för att joina tåget gällande Noxarns förslag?

Mvh

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

@personligman: Jag hade som sagt kört på ADATA XPG SPECTRIX GREY D41 DDR4 2x8GB 3600MHz. Samma hastighet, lägre pris och A-XMP har funkat för alla av dem som jag pratat med som köpt dem.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|