Koppla PS4 till datorskärm

Permalänk
Medlem

Koppla PS4 till datorskärm

Har skaffat mig ett PS4 som jag önskar koppla till datorskärmen på ett enkelt sätt.
Enklast är ju såklart att bara stoppa in HDMI kabeln och så är allt grönt.
Men jag vill på nått enkelt sätt kunna switcha över till PC när jag sitter vid den.
Finns det någon omkopplare eller dyl som man kan använda som inte heller förstör upplevelsen genom att skala ner eller så?

Eller är alternativet att köpa en skärm till ?

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

En HDMI switch kan vara en lösning.
Det finns varierande kvalite på dessa, så köp nån som folk faktiskt har testat och håller nån form av kvalite.

Har du inga andra ingångar på skärmen?

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

@LinusG: Har du bara en ingång på skärmen? Jag har en skärm med två enheter inkopplade på varsin port och byter bara source, precis som man gör med en TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

En HDMI switch kan vara en lösning.
Det finns varierande kvalite på dessa, så köp nån som folk faktiskt har testat och håller nån form av kvalite.

Har du inga andra ingångar på skärmen?

Skrivet av hivemind:

@LinusG: Har du bara en ingång på skärmen? Jag har en skärm med två enheter inkopplade på varsin port och byter bara source, precis som man gör med en TV.

Jag har en Acer XB270HU och den har tyvärr bara 1 DisplayPort ingång.
Men då kanske jag gör så att jag investerar i en ny skärm med minst dubbla ingångar då är jag ju hemma

Tack för tipsen, tänkte inte riktigt efter att man kunde koppla in flera saker direkt i skärmen, nu föll det iofs iallafall eftersom jag bara har 1 ingång.

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

@LinusG: du borde kunna ropa in en displayport switch och en dp till hdmi adapter för under 500kr

glhf!