Assassin's Creed: Valhalla bjuder äventyr i vikingatid

Permalänk
Medlem

@CynXen: Same, blir nog en rewatch till jul just innan detta kommer ut!

Permalänk
Inaktiv

Givet köp för min del, skönt att spelet tillslut blir av med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Alltså hade dom bara skippat hela "vi utforskar historiska events genom genetiska minnen, blabla" metavärlden hade Odyssey varit ett perfekt random grekiskt äventyrsspel. De där korta och väldigt utspridda sekvenserna när man är i "nutiden" blir bara förvirrande och lösryckta.

Verkligen! Jag som aldrig spelat AC före Oddysey förstod inte alls poängen med de där nutidsscenerna. Allt de gjorde var att störa spelupplevelsen. Förstod efteråt att det tidigare funnits någon slags röd tråd i nutid, men den storyn verkar typ ha dött av sedan flera spel? Så kanske dags att begrava det momentet.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Trailern var ju bara CGI. Gissar att det blir en copy paste på origins och odyssey. Inte nödvändigtvis dåligt men bara mera av samma igen.

Nästa alla spel är bara CGI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Trailern var ju bara CGI. Gissar att det blir en copy paste på origins och odyssey. Inte nödvändigtvis dåligt men bara mera av samma igen.

Det är ju oftast så med spelserier. Det blir lite snyggare och man får en ny story men man känner igen sig om man kört de tidigare spelen. Ändras för mycket så kommer ju fansen inte gilla det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Odyssey är första AC spelet jag inte tröttnat på och slutat spela efter bara några timmar. Spelar det just nu lvl 40 ish och kanske det första ac jag spelar igenom.

Ser klart fram emot Valhalla! Nog första AC spelet jag sett fram emot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Trailern var ju bara CGI. Gissar att det blir en copy paste på origins och odyssey. Inte nödvändigtvis dåligt men bara mera av samma igen.

Gissar på detsamma. Om det är fallet blir det köp.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021