Assassin's Creed: Valhalla får trailer – släpps till jul

Permalänk
Melding Plague

Assassin's Creed: Valhalla får trailer – släpps till jul

Stora slag mot engelska soldater, öppen spelvärld och rollspelselement väntar i nästa omgång av Assassin's Creed.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snyggt! Ser vi fram emot, jag och sambon gillade Odyssey skarpt!

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem

Shut up and take my money 🤩

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Rätt snygg trailer men kändes väldigt mycket Vikings. Inget större fel med det, jag gillar serien, men hade varit roligt att se ett annat grepp på det hela. Skulle vara roligt att se något mer historiskt korrekt någon gång. Assasins Creed är väl dock inte riktigt rätt för det.

Permalänk

Ser häftigt ut men jag väljer att avstå. Assassin's Creed har aldrig riktigt fångat mitt intresse men jag förstår andra som kan tycka det är roligt o spela. Grafiken ser dock likadan ut, om man nu får döma av trailern, som tidigare spel Odyssey.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Rätt snygg trailer men kändes väldigt mycket Vikings. Inget större fel med det, jag gillar serien, men hade varit roligt att se ett annat grepp på det hela. Skulle vara roligt att se något mer historiskt korrekt någon gång. Assasins Creed är väl dock inte riktigt rätt för det.

Om du letar historiskt korrekta spel så kanske inte AC serien är något för dig. Jag menar.. hela spelet bygger ju på att interdimensionella aliens agerat "gudar" och byggt upp ett supersamhälle för att sedan lämna "heliga äpplen" runt sig som ger en superkrafter.

Skrivet av Flexiblus:

Ser häftigt ut men jag väljer att avstå. Assassin's Creed har aldrig riktigt fångat mitt intresse men jag förstår andra som kan tycka det är roligt o spela. Grafiken ser dock likadan ut, om man nu får döma av trailern, som tidigare spel Odyssey.

Trailern visar bokstavligen 0 "gameplay" så hur du kan basera grafiken i spelet på en "release-trailer" kan man ju undra eftersom den använder sig av noll ingame grafik.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk

Pre-rendered..

Kommer Ubisoft att göra PC-varianten sämre med flit för att lyfta upp konsolerna igen tro?

DRM som tar 98% av processorkraften pga de tror att pirater lever än idag.

Visa signatur

3600|B450|5700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Underspänning:

Pre-rendered..

Kommer Ubisoft att göra PC-varianten sämre med flit för att lyfta upp konsolerna igen tro?

DRM som tar 98% av processorkraften pga de tror att pirater lever än idag.

Tror inte de behöver göra sämre alls. Skulle vara intressant att se vad det kostar att bygga en PC som kan nå nextgen konsollernas nivå på grafik/prestanda.

Permalänk
Medlem

Origins och Odyssey var enligt mitt tycke klockrena spel, så detta är ett givet köp för min del.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Om du letar historiskt korrekta spel så kanske inte AC serien är något för dig. Jag menar.. hela spelet bygger ju på att interdimensionella aliens agerat "gudar" och byggt upp ett supersamhälle för att sedan lämna "heliga äpplen" runt sig som ger en superkrafter.

Det var ju liksom lite vad jag menade när jag skrev att AC inte riktigt är rätt för det.

Permalänk
Medlem

Men Ragnar, va klättre du öpp på körka för?
Ja vet int Siv, de köm liksom bara över ma...

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

Trailern visar bokstavligen 0 "gameplay" så hur du kan basera grafiken i spelet på en "release-trailer" kan man ju undra eftersom den använder sig av noll ingame grafik.

Var lite förhastat kanske från mitt håll men tror fortfarande inte på några större grafiska förbättringar, blev inte ens riktigt imponerad av Odyssey.

Permalänk
Medlem

Någon annan som tänkte på att i slutet var XBox Series X med men inte PS5?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Inte bättre grafik men gjort för PS5 går ju inte direkt ihop

Permalänk
Medlem

Kul med djupare RPG

Citat:

WRITE YOUR VIKING SAGA - Advanced RPG mechanics allow you to shape the growth of your character and influence the world around you

A DARK AGE OPEN WORLD - Sail from the harsh and mysterious shores of Norway to the beautiful but forbidding kingdoms of England and beyond.

VISCERAL COMBAT SYSTEM - Dual-wield powerful weapons such as axes, swords and even shields to relive the ruthless fighting style of the Viking warriors.

LEAD EPIC RAIDS - Launch massive assaults against Saxon troops and fortresses throughout England

FROW YOUR SETTLEMENT - Construct and upgrade buildings that allow for deep customisation, including a barracks, blacksmith, tattoo parlour, and more.

Synd bara att man inte verkar kunna ge eget namn till karaktären, hade varit kul att ta ner tempelordern som Lill-Snorre.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

För dem som säger att AC spelen historiskt inte stämmer eller har något att ge.
Ni bör nog kolla närmre händelserna som man spelade igenom i Origins och Odyssay.
De har lagt enorm tid på att göra quests på historia och händelser...

Kanske inte gamla AC spelen men sista 2 så.

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Tror inte de behöver göra sämre alls. Skulle vara intressant att se vad det kostar att bygga en PC som kan nå nextgen konsollernas nivå på grafik/prestanda.

Ptja.

Beror ju på, begagnat så.

Playstation 5 verkar ju ha ~ 5700-prestanda

5700~ 1070/1080 prestanda, begagnatmarknaden ~1500-2500:-

Processorn kan bli svår då Ryzen 3xxx-serie är så pass ny och övertog marknaden med sina masskärnor.

Säg, GTX1080+2700+B350 moderkort med 16GB RAM kommer nog kunna tävla mot Ps5 Pris/prestanda.

Glöm inte med PC gör du så mycket mer än slöspelar varje fredag.

Visa signatur

3600|B450|5700

Permalänk
Medlem

Buy
Men ingen pre-order. alá Unity

Engaland...my land

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

För dem som säger att AC spelen historiskt inte stämmer eller har något att ge.
Ni bör nog kolla närmre händelserna som man spelade igenom i Origins och Odyssay.
De har lagt enorm tid på att göra quests på historia och händelser...

Kanske inte gamla AC spelen men sista 2 så.

Delvis korrekt men bara för att platser och vissa personer är historiskt korrekta så är det fortfarande fiktiv historia i majoritet. Bland annat så är stora delar av main storyn i Odyssey nästan helt fiktion.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

@Xinpei: Så som mycket annat är det aldrig 100% korrekt i sin helhet.
Fiktion måste finnas för att spelare skall lockas och tycka det är roligt, givande, stimulerande.

Alla spel är ju fiktiva, sällan man spelar något som är baserat på historia 100%.
Så att begära det omöjliga är lite väl.

Permalänk
Medlem

Eivor!

Att döma av merchandise så kommer huvupersonen heta Eivor (The Wolf kissed). Men det är ju ett kvinnonamn? Eivar hade kännts bättre?

Permalänk
Medlem

@DasIch:

De har iallafall inte "förstört" etniciteten som vissa andra spel/serier gör genom inkvotering.

Permalänk
Medlem

Kul undrade det kommer spinna vidare på odyssé spåret eller gå tillbaka till mer smyga och infiltrera taktiken?
Hoppas det går tillbaka till AC’s rötter men å andra sidan nu är de Vikinga tema, kan inte se dessa smyga runt direkt utan mer gapa och skrika och vifta hej vilt med sina svärd.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Intressant att inte ens ubisoft kan hosta upp en 4k trailer när det är så "nextgen"....

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Kul undrade det kommer spinna vidare på odyssé spåret eller gå tillbaka till mer smyga och infiltrera taktiken?
Hoppas det går tillbaka till AC’s rötter men å andra sidan nu är de Vikinga tema, kan inte se dessa smyga runt direkt utan mer gapa och skrika och vifta hej vilt med sina svärd.

Förvänta dig samma spel som Origins/Odyssey med Hollywood-version av vikingar så lär du nog inte hamna långt från sanningen. Långt från historisk korrekthet lär du dock hamna, bara trailern här är ju totalt verklighetsfrämmande så när som på att det vid en tidpunkt fanns folk från norden som stack till England och slogs.

Jag skulle tippa på ytterligare en en iteration av samma spel som Ubisoft har producerat om och om igen det senaste decenniet. Stor öppen värld, några platser här och där med en handfull aktiviteter som repeteras om och om igen, som att mörda en hövding eller klättra upp i ett radiotorn kyrktorn, mängder av anonyma fiender att slakta i allmänhet, och en okej men inte så mycket mer historia för att motivera det hela. Samla resurser för att uppgradera utrustning/skepp/karaktären. Givetvis löjligt dyra mikrotransaktioner, varav några är gjorda för att lösa problem som Ubi själva har orsakat (bonus XP/resurser och kartor etc.). Kanske någon sorts oerhört korkad moralisk poäng à la Far Cry där spelaren blir anklagad för att vara en hemsk person som inte tänker själv efter att ha spelat ett spel som bara ger dig möjligheten att göra exakt det som spelet sedan anklagar dig för, eller helt enkelt inte spela det alls.

Säga vad man vill, Ubi har ju verkligen hittat sin formel för speltillverkning, och det verkar ju gå hem hos många. Själv lessnade jag runt Far Cry 4 eller så. Men men, smaken är ju som den är och kul för dem som är intresserade, även om jag förmodligen kommer se mig om efter grönare betesmarker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Underspänning:

Ptja.

Beror ju på, begagnat så.

Playstation 5 verkar ju ha ~ 5700-prestanda

5700~ 1070/1080 prestanda, begagnatmarknaden ~1500-2500:-

Processorn kan bli svår då Ryzen 3xxx-serie är så pass ny och övertog marknaden med sina masskärnor.

Säg, GTX1080+2700+B350 moderkort med 16GB RAM kommer nog kunna tävla mot Ps5 Pris/prestanda.

Glöm inte med PC gör du så mycket mer än slöspelar varje fredag.

Nej den kommer inte matcha PS5. Begagnat vs nytt är förövrigt lite äpplen vs päron.

PS5 GPU kommer vara snabbare än 5700/1080 ifråga om ren beräkningskraft. Oklart dock hur mkt minnesbandbredden begränsar. 448 GBps är ev lite snålt...
Men ett RX6700XT (navi23) kommer garanterat spöa PS5 GPU iaf, även RX6700 kommer hänga med bra. Bland dagens kort kommer 2070Super nog stå sig bra.

CPU i sig kommer inte vara svår att matcha. En 8C/16T Ryzen 4000G (Renoir) med tillräcklig klocka kommer vara minst likvärdig.
Däremot så har en CPU i en konsol ett lite lugnare liv runt sig än vad en PC CPU har så här behövs headroom för att matcha. Kanske lika bra att säga 3700X direkt.

Matcha SSD prestanda blir svårt dock. Speciellt eftersom PS5 har dedikerad hårdvara för detta hela vägen från NAND-kretsar till GDDR6-kretsar. Inte minst dedikerade processorer för uppackning, något som annars skulle lasta CPU:n. Svårt att sia om hur man kan få en PC att jobba lika snabbt men säg att det kostar ett antal Zen2-kärnor i jobb - då är snarare en 3900X en mer jämförbar matchning. Men iaf, häng åtminstone in en snabb PCIE4 SSD i budgeten.
Problemet är bara att inget PC-spel kommer ha (för sekundärminne access) lika direkt anpassas mjukvara som iaf första-parts PS5 spel kommer ha... Iofs så är det meningslöst att jämföra med förstapartsspel, såvida de inte släpps till PC så snurrar de oändligt sämre på PC.

Permalänk
Medlem

Ja assassin's creed nörd som man är så är man sjukt taggad för detta .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stuff:

Eivor!

Att döma av merchandise så kommer huvupersonen heta Eivor (The Wolf kissed). Men det är ju ett kvinnonamn? Eivar hade kännts bättre?

Det är ett kvinnonamn som dessutom inte alls betyder vad de påstår att det betyder. Verkar mest som Ubisoft bara tagit nåt de tycker låter coolt.

Permalänk
Medlem

Jävlar i in låda, vikingarna pratade engelska!
Jag blev riktigt taggad!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

oooooooo nice