Permalänk
Medlem

Skärmlåda? Skärmförhöjare??

För ett tag sedan sågs en slags produkt (skärmstativ/podium/låda här på Swec..) som man ställer skärmen på för att kunna få mer utrymme, till exempel för att ställa tangenbordet under skärmen!

Är det nog som har någon som helst susning om vad det är för produkt som jag letar efter?

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Skärmställ verkar vara en term som en del tillverkare använder sig av.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

@m1ntos: IKEA SIGFINN

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Medlem

@JonasT: Najs! Nu hittade jag massvis med produkter, tackar!

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

@m1ntos: Som du säkert redan vet så uppnår du samma sak med en monitorarm, dock med lite mer flexibilitet dessutom. Dessa kan ofta monteras även i bordsskivan och du slipper stativet helt och hållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

För ett tag sedan sågs en slags produkt (skärmstativ/podium/låda här på Swec..) som man ställer skärmen på för att kunna få mer utrymme, till exempel för att ställa tangenbordet under skärmen!

Är det nog som har någon som helst susning om vad det är för produkt som jag letar efter?

Brukar själv byta till Dell stativ på mina skärmar.
Dom säljs ofta löst till bra priser.
Inte nog med att man oftast sparar plats på djupet så får man även rum med t-bordet under skärmen.
Mitt tangentbord får helt plats på den lilla "plattan".
Stativet på min Acer predator skärm byggde nog 20 cm på djupet och blockerade alla försök att ha nånting under skärmen utan att ha några fördelar alls.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonasT:

Skärmställ verkar vara en term som en del tillverkare använder sig av.

Oj, wow! Ska genast beställas! Även om mina skärmar (BENQ XL2546) har justerbar rygg.
Inte nog med att det var snyggt, det är ju smidigt med USB hub på sidan.

Tack!

Visa signatur