Permalänk
Medlem

Mortal Online 2.

Hej!

Är det någon här som anmält sig för att spela Alphan som släpps i morgon?
Vore kul att höra lite intryck framöver.

Visa signatur

CPU: Intel I9 11900K | RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600 Mhz 32 GB | Moderkort: MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX4090 Gaming X Trio | PSU: Seasonic Focus GX 850W | Kylare: Noctua NH-U12A | Fläktar: Noctua NF-A14 IPPC-3000 | Chassi: INET Taurus R2 Miditower | OS: Windows 10 | SSD1: Samsung 860 EVO 1TB SSD2: Samsung 970 EVO 1TB | Monitor: LG Ultragear 38GN950 | VR Headset: HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Finns det något gameplay man kan kika på?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Finns det något gameplay man kan kika på?

Som sagt Alphan släpps först i morgon.
Men vad jag sett hittills så kommer man kunna följa en stream på Twitch.
Twitch.tv/Viknuss.

Visa signatur

CPU: Intel I9 11900K | RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600 Mhz 32 GB | Moderkort: MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX4090 Gaming X Trio | PSU: Seasonic Focus GX 850W | Kylare: Noctua NH-U12A | Fläktar: Noctua NF-A14 IPPC-3000 | Chassi: INET Taurus R2 Miditower | OS: Windows 10 | SSD1: Samsung 860 EVO 1TB SSD2: Samsung 970 EVO 1TB | Monitor: LG Ultragear 38GN950 | VR Headset: HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Finns det något gameplay man kan kika på?

Har hittat en som streamar nu.
Twitch.tv/Tehmudjin

Visa signatur

CPU: Intel I9 11900K | RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600 Mhz 32 GB | Moderkort: MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX4090 Gaming X Trio | PSU: Seasonic Focus GX 850W | Kylare: Noctua NH-U12A | Fläktar: Noctua NF-A14 IPPC-3000 | Chassi: INET Taurus R2 Miditower | OS: Windows 10 | SSD1: Samsung 860 EVO 1TB SSD2: Samsung 970 EVO 1TB | Monitor: LG Ultragear 38GN950 | VR Headset: HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av P.E:

Har hittat en som streamar nu.
Twitch.tv/Tehmudjin

(Y)

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av P.E:

Har hittat en som streamar nu.
Twitch.tv/Tehmudjin

Tackar för publiciteten!

Just nu är det bara Melee Combat som testas. Jag har hittat några buggar men förutom dom så känns det väldigt lovande. Spelet är sjukt snyggt och PvPn är väldigt skicklighetsbaserad. Jag spelade orginalet i många år och har en bra uppfattning om vad som kan tänkas vänta i framtiden och jag är väldigt förväntansfull.

Jag kommer hålla ett öga på hela utveckligen genom Alphan och Betan och ni får gärna titta in i streamen eller ställa frågor här!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan intyga om att Tehmudjin är streamen att välja. Inge Viknuss här inte

Permalänk
Medlem

Någon som har lirat på senaste tiden? Nu börjar det likna något och alfan börjar övergå till beta!

"Developer update – Archery and more crafting now out!

2 November, 2020

Alpha patch 0.0.0.90 has been released!
This patch marks off an important milestone for Mortal Online 2, which is the end of the combat alpha.
We have made huge improvements to the movement and combat this patch.
This patch also includes core gameplay additions such as armor crafting, shield crafting and archery. We have also expanded into the south west region of the world which includes the return of our beloved coastal town of Meduli.

One of the biggest challenges we faced is implementing fast paced real time directional combat using a one world global server. However, today we proudly release our fully built core system that makes it mostly impossible to notice any difference between fighting a player from USA or Europe. We have worked extremely hard to make this game a fair playing field no matter what latency you have, though of course there are some limitations if you have extremely high ping.

With the combat system core finished we can now focus our efforts towards the none combat features and other areas of the game. Combat balance tweaks and new attack mechanics will still be added over time, as we are a larger team and working on many areas at once.

We still have a few alpha keys to the donations page so if you have been waiting for the game to add features that aren’t combat related now is your chance to get into the game!

Don’t forget you can still sign up for the free stress test. The final date for this test will be announced soon. The amount of people who signed up for the stress test has been overwhelming but we want to really push this server to it’s limits!"

Visa signatur

A-Game - Malmös grymmaste gaming center!
www.a-game.se

Permalänk

Jag ska börja göra videos som täcker vad som läggs till i varje patch. Följ mig på youtube: Tehmudjin Khan

Det kom en stor patch igår med spelets första villebråd; Springbok, som är typ ett rådjur. I orginalspelet stod de flesta vilddjur stilla och om du attackerade dom började dom försöka slåss med dig. Jag tror endast kaniner faktiskt försökte fly. Rådjur, hästar, getter etc stod alla på sin spawn och väntade på att bli dödade utan att försöka fly.

I Mortal Online 2 är Springboks flyktdjur som använder både syn och hörsel för att undkomma faror. Dom ser dig på långt håll och det krävs skicklighet för att komma tillräckligt nära för att ens skjuta dom med en pilbåge. Det känns mycket mer som att man faktiskt jagar istället för att bara farma svaga mobs.

Det som finns att göra i alphan än så länge är:
PvP med melee vapen och pilbågar
Jaga springboks
Weapon Crafting
Shield Crafting
Armor Crafting
Viss "Resource gathering" (hacka sten och hugga trä) och en del Extraction (utvinna metaller ut sten).

För intresserade så kan man skaffa sig en Alpha-nyckel genom att donera 39$ till Star Vault. Detta kan ses som ett förköp eftersom även själva spelet ingår. Värt att veta är att spelet kommer kräva en subscription efter att det releasar. En månads sub ingår i förköpet/donationen.

Annars kan du leta upp någon streamer, t.ex www.twitch.tv/Tehmudjin , och hoppas att du vinner en nyckel i en giveaway.

Hoppas vi ses på slagfältet!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blev tipsad om det här spelet i veckan av min frisör, som inte är en gamer. Ser intressant ut! Minst sagt hardcore dock.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

väcker denna igen!!! Nu när det släppts...
Finns det några svenska Guilds som e bra att joina?

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Detta spel gick online idag! En svensk utvecklare gör ett sjukt bra spel! Dock lite nich, men sjukt bra!
Detta ska vara på huvudsidan!

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Moderator
Forumledare

Var det någon som faktiskt lyckades spela igår?
Servrarna var nog lite överbelastade och vissa streamers hade problem med krascher

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Detta spel gick online idag! En svensk utvecklare gör ett sjukt bra spel! Dock lite nich, men sjukt bra!
Detta ska vara på huvudsidan!
https://www.youtube.com/watch?v=klzDoyhJgTY

Oooh! Ja det borde vara på nyhetssidan! Har varit grymt sugen på att testa det, men jag är livrädd att det blir en sådan 40h/vecka period som sabbar mitt liv då... Hahaha!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Skaffade detta nu när det var rea. Det går dock inte att logga in, inget händer. Några tips?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10