Vad kan man göra med massa Chokladpudding pulver?

Permalänk
Medlem

Vad kan man göra med massa Chokladpudding pulver?

Hej
Jag gav min bror en massa Chokladpudding pulver (ekströms) i julklapp som en kul grej då han gillar det mycket 😋

Vi undrar nu om det kanske fins något annat än chokladpudding man kan göra på pulvret? Tänkter typ baka choklad kaka kanske 🤔
Tips, idéer och hälst gärna recept med mera uppskattas 🙂

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att det innehåller mycket socker och en del kakao. På så vis kan man säkert göra kladdkaka eller chokladbollar av det.

Rekommenderar att läsa på innehållsförteckningen. Där ser du hur mycket socker finns i så kan du dosera efter det. Blir det för mycket eller för lite kakaosmak kan du förslagsvis lägga i mer kakao eller mindre chokladpudding pulver som du byter ut mot socker.

Vet inte om det blir gott. Har inte testat. Risken finns att det blir konstig konsistens på kladdkakan p.ga t.ex fötjockningsmedel och man kanske får lite ont i magen om man äter för mycket.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Allt gelatin i det gör det nog svårt att baka med...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Allt gelatin i det gör det nog svårt att baka med...

Det är stärkelse som gör att det stelnar.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Det är stärkelse som gör att det stelnar.

Se där. Det måste ha ändrats sen jag var barn. Det kanske förklarar varför det aldrig stelnar ordentligt nu...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Använd som fyllning i tårta?

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Har ni testat röka det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Se där. Det måste ha ändrats sen jag var barn. Det kanske förklarar varför det aldrig stelnar ordentligt nu...

Och visst smakar den mindre nu? Kan svära på att den smakade jättemycket choklad när jag var liten, nu är det mest meh...

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Och visst smakar den mindre nu? Kan svära på att den smakade jättemycket choklad när jag var liten, nu är det mest meh...

Har svårt att säga nåt om det. Barndomens filter över minnen är opålitligt...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S