Permalänk
Medlem

Speldator 15000 max

Tjenare!, nu är det så att min dator sen 6år tillbaka bestämde sig för att ge upp idag. Och eftersom det var senaste och första gången jag byggde något, tänkte jag nu be om hjälp med ett bygge som klarar dessa spel på hög grafik och fps. League of legends, valorant, ow och wow
Tänkte betala inet/webhallen att bygga ihop o så

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/datorbygge/b1152798/13k

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 4ghz, Gigabyte rtx 2060 OC, NZXT H400i, MSI B450M MORTAR, 16gb ddr4 3200mhz, Kingston 240gb ssd, WD blue 1tb 7200rpm, EVGA GQ 650W, Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Medlem

Dundaj:s förslag ovan är annars inte så dumt, men satsa på ett grafikkort med bättre kylning och NVME-lagring. Dessutom tycker jag att du nog ska köpa en bättre kylare till processorn. I den prisklassen är det värt att få det lite tystare.

Här är mitt förslag:

Edit: Böt ut kylaren.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

lägg till valfri kylning och fläktar till cpu och chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av pugg:

Vanliga RTX 2070 är ungefär på samma nivå som RX 5700, så att betala så mycket mer för ett RTX 2070 är bara dumt. Sen är moderkortet inte heller alls prisvärt. VRM-kylningen och egenskaperna överlag är på alla sätt sämre än Asrock B450M Pro4, som kostar flera hundralappar mindre.

Dessutom skulle jag noga satsa på ett ordentligt nätagg i den prisklassen. Både för driftsäkerhet och för ljudnivå. Det är bara dumt att snåla på de slantarna.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Vanliga RTX 2070 är ungefär på samma nivå som RX 5700, så att betala så mycket mer för ett RTX 2070 är bara dumt. Sen är moderkortet inte heller alls prisvärt. VRM-kylningen och egenskaperna överlag är på alla sätt sämre än Asrock B450M Pro4, som kostar flera hundralappar mindre.

Dessutom skulle jag noga satsa på ett ordentligt nätagg i den prisklassen. Både för driftsäkerhet och för ljudnivå. Det är bara dumt att snåla på de slantarna.

det var ett av dem billigaste 2070 på webhallen/inet för den delen.
då är det ju mer prisvärt att köpa rx 5700 och flasha bioset istället för 5700XT och samma prestanda/spara 1 lapp.

moderkort är ju bara att välja för dem egenskaperna man behöver och väljer du ryzen så är ju överklockning något som inte är värt då dem är bra optimerade från början.

nätagg - inte haft ett nätagg så haft en ljudnivå på 20 år så vet inte vad du kört tidigare, corsair är överprisade och gold/bronze är samma driftsäkerhet så länge du inte överklockar cpu:n så..