Testpilot: Logitech G502 Lightspeed – välbalanserad perfektion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Inte så farligt för min del, men så har jag också nojja på att vara ren om händerna när jag sitter vid datorn. Mitt problem är snarare att det fastnar hår under musen som kan vara knepigt att få bort, men det blir väl så när man har 3 katter och 2 kaniner som går lösa i lägenheten

Min lösning på det har varit att tillfälligt ta ett ark hushållspapper och lägga under musen och sen köra runt den i åttor en stund så försvinner det. Tryckluft funkar också OK. Är musen smutsig så brukar jag torka med en glasögonservett så håller den sig ren ett bra tag tack vare att man får en antistatbeläggning som gör att damm och grejer håller sig borta längre.

Jag uppskattar faktiskt gummit då det gör att man är mer stabil i Apex Legends. Min G500 som jag hade innan blev ganska hal rätt fort.

Ja, jag inser att man skulle kunna dra minst 50 sexskämt i min post men.. Jag är mogen vuxen och proper så jag låter bli

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

köpte G903 versionen från komplett för 799kr och är riktigt nöjd än så länge.
Hoppas bara att den inte börjar dubbelklicka och har sig efter den är inkörd.

Permalänk
Master of Overkill

För tung för mig men bra mus!
Kör G pro wireless

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Logitech gör mig aldrig besviken.

Skickades från m.sweclockers.com

I stort håller jag med.

Hade ett trådlöst headset från Logitech (G930) som var ett riktigt bottennapp. Kass ljud (speciellt om man tog hänsyn till priset) samt att jag aldrig kom tillrätta med spontana omstarter och förlorad kontakt med mottagaren, vilket krävde att jag startade om det. Var en lättnad när det gick hädan.

Men kör G502 och G810 som jag är väldigt nöjd med. För att inte tala om de MX518 jag haft, varav en fortfarande funkar klockrent och används till den bärbara.

Edit: La till biten om MX518

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av DerpMcDerp:

I stort håller jag med.

Hade ett trådlöst headset från Logitech (G930) som var ett riktigt bottennapp. Kass ljud (speciellt om man tog hänsyn till priset) samt att jag aldrig kom tillrätta med spontana omstarter och förlorad kontakt med mottagaren, vilket krävde att jag startade om det. Var en lättnad när det gick hädan.

Men kör G502 och G810 som jag är väldigt nöjd med.

Deras headset är inte ens närheten deras mus avdelening

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Köpte G502 HW och Logitech G Powerplay musmattan,fick de i fredags och det funkar fint. Ersatte min G 903. Har inte satt i några vikter.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem

@Shooto Great: Jag är själv jäkligt sugen på powerplay mattan, dock förbjud frugan mus-uppgradering för stunden... Prislappen för mus + matta var helt enkelt lite för hög. Men, nästa månad så kanske det blir köp! (Jag är verkligen helt såld på den här musen!) Dock som nog de flesta redan förstått så är jag glad för ganska så tunga möss, har full förståelse för att många säkert anser att det är för tungt.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

@Shooto Great: Jag är själv jäkligt sugen på powerplay mattan, dock förbjud frugan mus-uppgradering för stunden... Prislappen för mus + matta var helt enkelt lite för hög. Men, nästa månad så kanske det blir köp! (Jag är verkligen helt såld på den här musen!) Dock som nog de flesta redan förstått så är jag glad för ganska så tunga möss, har full förståelse för att många säkert anser att det är för tungt.

Personligen förstår jag inte varför möss tvunget måste vara så lätta nu för tiden, att man t.om. gör hål på ovansidan (som lär göra musen fruktansvärt ohygienisk efter ett tag) verkar överdrivet för mig.

Hursomhelst lär det inte bli för tungt för mig om jag byter från Logitech G602 till G502 Lightspeed, min nuvarande mus väger 151 gram.

Förresten, vet man hur länge den där Powerplay mattan håller? Hade ju varit schysst att ha en sån och slippa ladda musen alls. (på sätt och vis)

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk

@waverider . vet inte hur du gör med dina musmattor men mina ligger 99,9% av tiden på bordet och då känns det nog som att den håller. Det ända som känns som att det skulle kunna vara känsligt är där strömmen kommer in,själva den puck biten,om man går runt och håller i den och viftar runt så...
Grym förpackning,två musmattor medföljer,en hård en mjuk,kör den mjuka.
Grymt nöjd so far.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shooto Great:

@waverider . vet inte hur du gör med dina musmattor men mina ligger 99,9% av tiden på bordet och då känns det nog som att den håller. Det ända som känns som att det skulle kunna vara känsligt är där strömmen kommer in,själva den puck biten,om man går runt och håller i den och viftar runt så...
Grym förpackning,två musmattor medföljer,en hård en mjuk,kör den mjuka.
Grymt nöjd so far.

Min kommentar var nog lite åt det syrliga hållet, sorry. Tänker på normalt slitage, alla mattor slits ju. Bra att man får två stycken för priset, fast jag brukar bara använda mjuka mattor, så det vore bra om den mjuka mattan höll minst ett år, kan den hålla så pass länge utan att man tappar för mycket prestanda?

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk

@waverider Mattorna känns som de är av god kvalitet,men de är lite tunna. Sett flera som lagt egen musmatta typ XXL över och det verkar funka bra.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem

@waverider: När musmattan är för sliten och sunkig så är det bara att ploppa på valfri ny matta. Med undantag för att den medföljande mjuka musmattan har en hård plastbotten för struktur och fäste mot Powerplay så är den identisk med G240.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shooto Great:

@waverider Mattorna känns som de är av god kvalitet,men de är lite tunna. Sett flera som lagt egen musmatta typ XXL över och det verkar funka bra.

Skrivet av Dumbullen:

@waverider: När musmattan är för sliten och sunkig så är det bara att ploppa på valfri ny matta. Med undantag för att den medföljande mjuka musmattan har en hård plastbotten för struktur och fäste mot Powerplay så är den identisk med G240.

Tack för tipsen! Verkar väldigt lovande att man kan byta till vilken matta som helst. Antar att också vilken matta som helst med naturgummi undertill kommer att ligga still ovanpå Powerplay laddningsplattan?

Jag har börjat bli van vid 4x4 dm musmattor, om man skulle ha en sån ovanpå powerplay:en, kan man lita på att det inte blir en kant som musen kanske fastnar på om man kommer över/förbi laddningsplattan med musen?

Sen undrar jag om den rektangulära donglen alltid sitter fast i laddningsplattan eller om man kan flytta den alls? Tänkte det kanske kunde bli problem om man slår i den med musen.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av waverider:

Tack för tipsen! Verkar väldigt lovande att man kan byta till vilken matta som helst. Antar att också vilken matta som helst med naturgummi undertill kommer att ligga still ovanpå Powerplay laddningsplattan?

Jag har börjat bli van vid 4x4 dm musmattor, om man skulle ha en sån ovanpå powerplay:en, kan man lita på att det inte blir en kant som musen kanske fastnar på om man kommer över/förbi laddningsplattan med musen?

Sen undrar jag om den rektangulära donglen alltid sitter fast i laddningsplattan eller om man kan flytta den alls? Tänkte det kanske kunde bli problem om man slår i den med musen.

Powerplay-modulen är täckt av gummi så vilken matta som helst kommer nog ligga ganska still på den.
Den är dryga millimetern tjock så det kommer bli en liten kant om du lägger en större musmatta över, hur du löser den biten är valfritt men möjligt är det nog iallafall. Och den rektangulära biten är vad som huserar all elektronik så den sitter där den sitter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Powerplay-modulen är täckt av gummi så vilken matta som helst kommer nog ligga ganska still på den.
Den är dryga millimetern tjock så det kommer bli en liten kant om du lägger en större musmatta över, hur du löser den biten är valfritt men möjligt är det nog iallafall. Och den rektangulära biten är vad som huserar all elektronik så den sitter där den sitter

Skickades från m.sweclockers.com

Om man lägger en ganska tjock matta ovanpå borde ju inte den lilla kanten göra så att musen fastnar kan man tycka. Kanske ska googla lite och kolla hur andra har gjort. Annars borde man ju kunna vänja sig vid 280x340 igen. Får ta och fundera över helgen. Helt klart är att det åtminstone blir en G502 LS. Tack för svar!

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem

@waverider: Jag fick direkt en tanke att det går att modda skrivbordet, gör en liten försänkning för powerplay mattan, sen på med stora mattan över. Så jag hade gjort. (Blev inget köp den här gången, lyckades inte lirka loss tillräckligt många kronor från frugan.)

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

@waverider: Jag fick direkt en tanke att det går att modda skrivbordet, gör en liten försänkning för powerplay mattan, sen på med stora mattan över. Så jag hade gjort. (Blev inget köp den här gången, lyckades inte lirka loss tillräckligt många kronor från frugan.)

Ja så man också göra. Ska fundera tills på måndag. Annars får jag köpa musen så länge och se om man klarar sig utan Powerplay - 60 tim kontinuerlig laddning bör väl hålla 5-6 dagar åtminstone. Tack igen för recensionen - ser att många andra recensioner verkar väldigt positiva över musen så den klickas hem på måndag.

Du får smöra ordentligt för frun nästa månad!

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem

Den verkar supertrevlig, kanske dags att "uppgradera" från min qpad 5k. Haft den i typ 7-8 år.

Såg att den kostade 499 kr inkl frakt på NetOnNet.

Edit: Oj de var fel verison, trådad 500 kr, trådlös 1600 kr haha. Blir nog att köra med Qpad några år till

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

@Deriveh: Fick hem Powerplay:en och en Steelseries Qck musmatta häromdagen, G502:an hade jag köpt i butik någon dag innan för att jag ville jämföra komforten mellan 502:an och G Pro Wireless där jag helt klart tyckte 502:an låg ännu skönare i handen. Måste säga att jag är sjukt nöjd! Perfekt komfort och prestanda och otroligt skönt att inte behöva ens tänka på batterinivån!

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av waverider:

@Deriveh: Fick hem Powerplay:en och en Steelseries Qck musmatta häromdagen, G502:an hade jag köpt i butik någon dag innan för att jag ville jämföra komforten mellan 502:an och G Pro Wireless där jag helt klart tyckte 502:an låg ännu skönare i handen. Måste säga att jag är sjukt nöjd! Perfekt komfort och prestanda och otroligt skönt att inte behöva ens tänka på batterinivån!

Härligt! Skoj att det funkar bra och att du trivs med den! Jag får väl önska mig i julklapp eller födelsepresent av frugan.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Batteriet verkar inte gå att byta, undrar hur länge det lever.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av waverider:

@Deriveh: Fick hem Powerplay:en och en Steelseries Qck musmatta häromdagen, G502:an hade jag köpt i butik någon dag innan för att jag ville jämföra komforten mellan 502:an och G Pro Wireless där jag helt klart tyckte 502:an låg ännu skönare i handen. Måste säga att jag är sjukt nöjd! Perfekt komfort och prestanda och otroligt skönt att inte behöva ens tänka på batterinivån!

Jag fick en Powerplay av frugan i födelsedagspresent förresten! Sjuuuukt nöjd! Kör min vanliga mjuka musmatta över powerplayn, funkar fin fint! #aldrigsladdigen (Fast iofs så kör jag ibland FPS spel med min Model O-mus med sladd)

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

@Deriveh: Kul att du blev nöjd! Det är verkligen smidigt att slippa tänka på laddningen med Powerplay! Man förstår knappt hur skönt det är att slippa tänka på att ladda förrän man provat! Jag kör en Steelseries Qck ovanpå powerplay:en, det funkar riktigt bra trots att Qck:n är lite mindre.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av waverider:

@Deriveh: Kul att du blev nöjd! Det är verkligen smidigt att slippa tänka på laddningen med Powerplay! Man förstår knappt hur skönt det är att slippa tänka på att ladda förrän man provat! Jag kör en Steelseries Qck ovanpå powerplay:en, det funkar riktigt bra trots att Qck:n är lite mindre.

Trodde bara powerplay funkade med Logitech. Coolt!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

@Deriveh: Nej alltså Steelseries Qck är en musmatta - något mindre i storlek än powerplay:en men funkar bra, man kommer inte utanför mattan vilket jag var lite rädd för med tanke på att jag kört en riktigt stor matta innan.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av waverider:

@Deriveh: Nej alltså Steelseries Qck är en musmatta - något mindre i storlek än powerplay:en men funkar bra, man kommer inte utanför mattan vilket jag var lite rädd för med tanke på att jag kört en riktigt stor matta innan.

Aah okey, gött.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow