Var finns "advanced settings options" i Chrome?

Permalänk

Var finns "advanced settings options" i Chrome?

Kan någon bekräfta att dessa settings inte tycks existera i Windows 7 versionen (trots att dom påstår det) utav Chome.

Scrolla ner till "Pick Which Online Services Chrome Uses" för en bild
https://www.howtogeek.com/100361/how-to-optimize-google-chrom...
Jag försöker komma åt prefetch settings nämligen vilket kräver "show advanced settings option."
https://www.ampercent.com/make-google-chrome-faster-on-window...

https://www.bildtagg.se/bild/vy0kgzh0m34lm4kahola5uqm
Här ser vi min skärmbild över mina settings att allt som finns är "system"
och det finns ingen privacy under system heller.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Är det det här du menar?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför windows 7?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Lucaas10:

Varför windows 7?

Spekulerar fritt här, men eftersom TS är ute efter dessa inställningar i chrome så misstänker jag övervaknings-nojja. Det är lite mer instrumentering inbyggt i Windows 10, så TS kanske tror att Windows 7 inte fått detta via windows updates, innan Microsoft slutade ge ut säkerhetsuppdateringar helt och hållet i början av 2020.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Spekulerar fritt här, men eftersom TS är ute efter dessa inställningar i chrome så misstänker jag övervaknings-nojja. Det är lite mer instrumentering inbyggt i Windows 10, så TS kanske tror att Windows 7 inte fått detta via windows updates, innan Microsoft slutade ge ut säkerhetsuppdateringar helt och hållet i början av 2020.

Då känns nog chromium bättre och/eller hoppa windows helt. But thats just me

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Lucaas10:

Då känns nog chromium bättre och/eller hoppa windows helt. But thats just me

Nänä jag är helt med dig. Bara galningar som kör Windows 7 idag

Visa signatur

www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Då misstänkte du fel, jag är den minst integritets-ivrande varelsen på nätet, tvärtom jag vill att mina vanor ska
läcka ut till allmän beskådan.
Jag ville snarare aktivera prefetch i Chrome, det skrev jag i första inlägget om du var intresserad

Skrivet av Printscreen:

Just det, också jämför du med min skärmdump

Då antar jag att svaret är att du har Windows 10 versionen av Chrome? var det så jäkla simpelt
att dom skiljer sig åt alltså trots allt. Men jag kan inte lastas isåfall, för min länk i TS står det faktiskt att denna setting
finns i Chrome för Windows7+

Men den kanske bluffar.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Kloppstock:

Då misstänkte du fel, jag är den minst integritets-ivrande varelsen på nätet, tvärtom jag vill att mina vanor ska
läcka ut till allmän beskådan.
Jag ville snarare aktivera prefetch i Chrome, det skrev jag i första inlägget om du var intresserad

Just det, också jämför du med min skärmdump

Då antar jag att svaret är att du har Windows 10 versionen av Chrome? var det så jäkla simpelt
att dom skiljer sig åt alltså trots allt. Men jag kan inte lastas isåfall, för min länk i TS står det faktiskt att denna setting
finns i Chrome för Windows7+

Men den kanske bluffar.

Då får jag be om ursäkt!

Men jag får ursäkta mig med att jag faktiskt "spekulerade fritt"
Nädu, du får nog byta i sura äpplet och byta till ett OS som faktiskt får stöd av sin egna utvecklare. Google har lovat att utveckla Chrome för W7 fram till Juli 2021, men du lever verkligen på lånad tid här

ninjaedit: min printscreen (hah.) är från W10, jag antog bara att chrome såg likadant ut på alla plattformar

Visa signatur

www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Då får jag be om ursäkt!

Men jag får ursäkta mig med att jag faktiskt "spekulerade fritt"
Nädu, du får nog byta i sura äpplet och byta till ett OS som faktiskt får stöd av sin egna utvecklare. Google har lovat att utveckla Chrome för W7 fram till Juli 2021, men du lever verkligen på lånad tid här

ninjaedit: min printscreen (hah.) är från W10, jag antog bara att chrome såg likadant ut på alla plattformar

Men kan du tydligare bekräfta med ett 'JA' att det verkligen rör sig om olika versionen=, av Chrome

Nej jag tänker inte skaffa Win 10 för en sådan här sak, jag kommer klara mig allmänt utan support
för min webbläsare, får väl ta hjälp härifrån alltmer med tiden!
https://www.sevenforums.com/browsers-mail/272536-freeze-while...

Det man tvingar mig till nu när prefetch då inte går att aktivera??? är att skapa en ny profil i Chrome
(och det ev jävliga i att lyckas överföra datan från gammal till ny profil) eftersom problemet
är att Chrome fryser datorn, detta är en rekommenderat ihop med mycket annat