Diablo 2 Ressurected (D2 remake?)

Permalänk
Medlem

Diablo 2 Ressurected (D2 remake?)

Vad tycks... hoppas ni på att detta stämmer eller inte angående att vårat kära Diablo 2 kommer få en remake??

Jag är lite kluven.. jag vill ha ett patchat D2 där bottarna är mycket få, fast när man ser på Wc:R så känner jag mera att dom skall hålla sina förbannade händer ifrån ett spel som inte går ur tiden.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Källan i videon är följande artikel som hänvisar till anonyma källor:

https://www.actugaming.net/blizzard-diablo-2-resurrected-sort...

Permalänk
Medlem

Blizzard borde lärt sig av Deforged. De är inte kapabla att skapa samma bra spel som den en gång gjorde, så för sitt eget bästa bör de låta minnena leva. Riskerar trots allt D4 om de släpper en lika dålig version av D2, för i och med WC3:R så är RTS död för en mycket lång framtid

Permalänk
Inaktiv

Activision gör remaken tydligen om det nu är sant att det görs en remake.
De kan inte ändra fpsen för alla spells är skapade enligt den nu varande fpsen.
Det enda de kan ändra är upplösningen och grafiken, vilket är tillräckligt.
Hoppas de fixar det snyggt annars kommer jag nog hålla mig kvar till originalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon310216:

Activision gör remaken tydligen om det nu är sant att det görs en remake.
De kan inte ändra fpsen för alla spells är skapade enligt den nu varande fpsen.
Det enda de kan ändra är upplösningen och grafiken, vilket är tillräckligt.
Hoppas de fixar det snyggt annars kommer jag nog hålla mig kvar till originalet.

Hade inte förvånat mig om dom gör "förbättringar och balanseringar" när det kommer till spellsen om dom arbetar på en remake. hoppas verkligen inte det :/. Något jag hade varit för är ett nytt expansion med några nya heroes samtidigt som dom gamla finns kvar och är oförändrade.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

Hade inte förvånat mig om dom gör "förbättringar och balanseringar" när det kommer till spellsen om dom arbetar på en remake. hoppas verkligen inte det :/. Något jag hade varit för är ett nytt expansion med några nya heroes samtidigt som dom gamla finns kvar och är oförändrade.

Avskyr folk som gör såhär, men:

This

Varför kan man inte bara släppa ett expansionpack till existerande gamla spel? Istället för att ändå lägga ner lika mycket (eller mer tid) på att bygga det på nytt.
Spelen är fortfarande aktiva och älskade, ge folk mer content så får ni mer pengar för mindre arbete.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Vill verkligen ha en remaster, men om man ska tro på tidigare uttalanden så saknas källkoderna så lutar mer mot en remake. Med tanke på hur det gick med WC3 så kan det bli lite hur som helst. Taggad och orolig samtidigt, väldigt jobbigt.

Permalänk
Skrivet av anon310216:

Activision gör remaken tydligen om det nu är sant att det görs en remake.
De kan inte ändra fpsen för alla spells är skapade enligt den nu varande fpsen.
Det enda de kan ändra är upplösningen och grafiken, vilket är tillräckligt.
Hoppas de fixar det snyggt annars kommer jag nog hålla mig kvar till originalet.

Hur kan de göra det när Diablo 2's källkod är borttappad sedan länge? Denna byggs tydligen upp från grunden.

Permalänk
Medlem

Eftersom Activision lagt ordentliga pengar på att göra remasters av CoD SP spel antar jag att de nu känner att Blizzard också får en större del av utvecklingskostnaderna för att det blir mer än bara Remasters och faktiskt riktiga Remakes.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Blandar nog ihop det med något annat eller har kanske missat något, men var det inte till D2 de "tappat" bort koden till så att en remake i stort sett skulle vara omöjlig att genomföra? Vad har isåfall förändrats nu till innan?.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

https://youtu.be/iRLrP8cLQdw?t=690

Vad tycks... hoppas ni på att detta stämmer eller inte angående att vårat kära Diablo 2 kommer få en remake??

Jag är lite kluven.. jag vill ha ett patchat D2 där bottarna är mycket få, fast när man ser på Wc:R så känner jag mera att dom skall hålla sina förbannade händer ifrån ett spel som inte går ur tiden.

Var väl en artikel tidigare som hävdade att detta aldrig kommer ske då mycket av informationen är borta?
Ser hellre att de satsar på diablo 4 om jag ska vara helt ärlig.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Så tråkigt att de har slut på idéer och inte längre kan göra bra spel.

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag…

Permalänk
Musikälskare

Bara det inte blir en WC3 remake, men klart det blir det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Nä Blizzard har inga vettiga devs längre kommer bli ett stort skämt precis som allt de utvecklat de senaste 10 åren!

Synd för Diablo 2 är det bästa de gjort!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Dumbullen:

Avskyr folk som gör såhär, men:

This

Varför kan man inte bara släppa ett expansionpack till existerande gamla spel? Istället för att ändå lägga ner lika mycket (eller mer tid) på att bygga det på nytt.
Spelen är fortfarande aktiva och älskade, ge folk mer content så får ni mer pengar för mindre arbete.

Då är det Titan Quest man ska spela.
Spelet släpptes 2006 och senaste DLC'n kom 2019..

Det finns 2st expansioner
Ragnarök 2017
Atlantis 2019

Ett riktigt bra spel som håller än idag.

Steam: https://store.steampowered.com/dlc/475150/Titan_Quest_Anniver...
Wiki: https://sv.wikipedia.org/wiki/Titan_Quest

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Remaster och remake är två helt olika saker

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Blandar nog ihop det med något annat eller har kanske missat något, men var det inte till D2 de "tappat" bort koden till så att en remake i stort sett skulle vara omöjlig att genomföra? Vad har isåfall förändrats nu till innan?.

Ja? Läste detta med... Hade vart intressant att veta

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Även om källkoden finns kvar så påstår ju självaste David Brevik att det skulle vara mycket svårt att återanvända då dom gjorde sig väldigt beroende av upplösningen när dom räknade ut olika saker (AI t.ex.) som var viktiga för spelmekaniken.

Nu vet jag inte om jag skulle vilja se en remake med tanke på Blizzards historik, men väntar försiktigt på recensioner i så fall.

Permalänk
Medlem

Jag klagar inte, det är valfritt att spela. Däremot så tycker jag det är lite korkat av Blizzard släppa en remake på 2an relativt när D4.
Men men ska dom prompt släppa en remake så hade jag hellre sett remake på Diablo, 1an alltså. Som jag tycker har bättre stämning.

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

@Dimuman: Diablo 1 är inte ett "modernt" spel och spelas igenom på några få timmar. D2:R har iaf en teoretisk möjlighet att bli ett spel med ett levande community iom items och drops samt att man kan ha ladder-resets likt Path of Exile och Diablo 3

Permalänk
Medlem

Såg på reddit att detta är outsourcat precis som WC3 Reforged...

https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/ghdzhw/report_diablo...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av difi:

@Dimuman: Diablo 1 är inte ett "modernt" spel och spelas igenom på några få timmar. D2:R har iaf en teoretisk möjlighet att bli ett spel med ett levande community iom items och drops samt att man kan ha ladder-resets likt Path of Exile och Diablo 3

Varför skulle Blizzard vilja konkurrera med D3 vilket det kommer att göra. Hur många av er skulle inte överge D3 för en upphottad D2?
Då passar det väl bättre med ett mindre spel, och seriens första spel. Diablo

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Då är det Titan Quest man ska spela.
Spelet släpptes 2006 och senaste DLC'n kom 2019..

Det finns 2st expansioner
Ragnarök 2017
Atlantis 2019

Ett riktigt bra spel som håller än idag.

Steam: https://store.steampowered.com/dlc/475150/Titan_Quest_Anniver...
Wiki: https://sv.wikipedia.org/wiki/Titan_Quest

Innan dom släppte dessa expansioner så släppte dom (vad jag tror är) en remaster av spelet som fick många QoL förbättringar och massa annat skoj som passar mer till dagens teknik.

Detta borde Blizzard göra, istället för en remake

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Blandar nog ihop det med något annat eller har kanske missat något, men var det inte till D2 de "tappat" bort koden till så att en remake i stort sett skulle vara omöjlig att genomföra? Vad har isåfall förändrats nu till innan?.

Det pratades om en remaster tidigare. En remake byggs upp från grunden men med samma spelmekanik i åtanke. Så det blir ett nytt D2 på hög nivå bara. Alla inbitna spelare satt i räkna antal FPS per attack o liknande. Dessa mekaniker kommer bytas ut såklart.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

remaster med bättre nätkod, tillåta VPN, kanske bättre window fullscreen, lite fler b.net features etc....
kanske eventuellt med en launch patch med några buffar till vissa klasser/builds (typ assassin)
JA TACK

remake med ny ful outsourcad grafik, tafatta försök på att försöka "veta bättre" än de som spelat d2 i 20 år, säkert en hel del nerfördummning av spelet för den bredare massan etc...
NEJ TACK

Permalänk
Medlem

Med tanke på Blizzards monumentala fuckup med Wc3 reforged så tänker jag inte ägna en tanke åt det här. Vi får se när, och om det släpps. Kan bli bra, kan bli en brinnande katastrof.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

@Dinkefing: Finns en debug-release av d2 ute som har dekompilerats. Pretty much all kod är intakt, men namn på variabler och funktioner måste dock tydas om. Dom hade ju kunnat börja där annars

eller ja, kan ha varit D1

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Jag är nästan lite förvånad över att jag känner mig rätt ointresserad av detta när jag tänker på det. Inte för rädsla att remaken blir dålig utan för att jag, trots att jag spelade mycket D2 när det begav sig, känner att originalet känns rätt trött.

Det gäller nog till och med hela genren då när jag spelade PoE så tröttnade jag ändå rätt fort, trots att de fångat mycket av den befintliga poängen av genren. Visserligen tröttnade jag mycket pga att det så snabbt blev trivialt lätt att komma framåt men också för att jag märker att inget ARPG har klarat av att göra någon riktigt intressant story. Inget som gör att jag bryr mig om karaktären jag bygger upp utan den blir bara en samling skills och utrustning. Det saknas substans för mig.

Sist jag kände ett större intresse för genren var nog i Marvel Heroes. Ett spel med betydande problem pga dålig launch och därmed en dålig grund att bygga på, men de försökte åtminstone göra något med genren i form av stora raid-bossar osv. Det fanns åtminstone lite fantasi, även om det togs från andra genrer. Det hjälptes väl också i intresse av att de hade redan populära karaktärer med, men det ska inte behövas utan man bör kunna bygga upp egna karaktärer och världar och göra dem intressanta.

Tyvärr känns det som någon behöver revolutionera genren för att mitt intresse riktigt ska vakna, men det är ju mycket lättare sagt än gjort. Ladder resets känns absolut inte som vägen för mig. Det är bara ett sätt att få en att spela samma sak om och om igen med minimal insats från utvecklarna.

Eller så beror det helt enkelt enbart på mig själv och att jag utvecklat ett mer renodlat intresse för saker med djupare handling.

Permalänk
Medlem

Hmm, svårt att säga. Tror det får bli ett "Njaa" från mig. Vore coolt men samtidigt tycker jag D2 känns...gammalt, rent mekaniskt. Skulle behövas en remake snarare än remaster.

Det jag menar med detta i mitt fall är en annan UI så man lättare kan hålla koll på fler attacker än de två man standard ser i gränssnittet. Det jag störde mig på mest när jag skaffade och testade D2 igen så slutade med att jag inte pallade lira speciellt mycket. D3 känns liksom trevligare när man lätt kan hålla koll på lite fler olika attacker/magiker.

Oklart om denna ändring, utöver vassare grafik, räknas under remaster eller remake. Tror det är mer remake och det vill säkert inte många ha. Så håller mig till ett "Njaa" som sagt

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Jag är skeptisk;
Jag är rädd att Activision/Blizzard inte kommer att leva upp till förväntningarna.
Jag skulle vilja att de helt enkelt moderniserade spelet, men fortsätter låter det vara ett "offline"-spel och ha låga hårdvarukrav.

Tyvärr tror jag inte det är deras avsikt, de siktar nog på att göra en "always online"-sak, kanske rent av slänger in raytracing och annat som gör det tungdrivet.
I så fall duger "D2 classic" fullt och fast för mig.