App för prepping, preppX (android)

Permalänk
Medlem

App för prepping, preppX (android)

Hej!
Lite osäker på placeringen av den här tråden, hoppas det är ok att lägga den här (och att det är ok att prata om en app man själv gjort).

Nu är vi äntligen redo att släppa vår nya prepping-app, PreppX. En app för preppers, av preppers. En sak som ofta efterfrågas av preppers (typ på prepperforum på facebook osv), är ett bra sätt att hålla koll på alla dina saker. Var du har dom, när dom går ut, vad som saknas osv. Med PreppX får du en tydlig och kul överblick över alla dina saker, och en lättöverskådlig kalender-vy där du ser vad som håller på att gå ut och behöver roteras.

Appen släpps först till Android och du kan ladda ned den här: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.preppx.prep...
Appen erbjuder till en början följande funktionalitet:

  • Inventarie-funktion för prepping på olika platser.

  • Rotations-scheman med notiser

  • Ett visuellt och kul sätt att preppa och organisera.

  • Sök- och filterfunktion för den alla dina prylar.

Vi erbjuder “köp inuti app”-funktionalitet och senare eventuellt prenumeration av en mer avancerad variant av appen. Allt beroende på hur den motas och vad ni önskar för funktionalitet i framtiden.
Läs mer om oss och PreppX på www.preppx.com

Vi hoppas att ni gillar den och vill ge oss feedback så vi kan göra den ännu bättre.
Tackar
/Johannes och Hannes

Edit:
Vi har en facebook-grupp också om ni har några frågor eller vill se lite vad som händer: https://www.facebook.com/PreppX/

Permalänk
Medlem

Vältajmad sjösättning? Önskar er stort lycka till och hoppas ni har kul på vägen!

Visa signatur

"And thus I clothe my naked villainy with old odd ends stolen forth from holy writ, and seem a saint when most I play the Devil"

Permalänk
Medlem

Hur är appen utvecklad? Håller själv på att lära mig flutter. Problemet nu är att komma på någon vettig app som inte är för svår att skapa. En idé är mobil plånbok för någon kryptovaluta som behöver sådan men det verkar aningen komplicerat. Någon tyckte jag skulle göra en app att lägga in svampställen på

Permalänk
Medlem

@ronnylov: Appen är utvecklad i Unity. Det är egentligen inte optimalt för den här typen av app, eftersom det är mer riktat mot spelutveckling och jag här inte använder en majoritet av funktionerna i Unity. Anledningen till varför den är gjord i Unity är egentligen mest att jag jobbar i Unity varje dag, så för mig går det snabbare att utveckla där än i något bättre lämpat.
Flutter är nog bättre för den här typen av applikationer, om man kan det.

Edit:
Svamp-app låter väl som en bra idé! Appar tar mycket längre tid än man tänker sig. Den här appen har tagit närmre ett år av utveckling av och till, och rätt intensivt nu senaste månaderna. (och design, det är väldigt många grafiska element i den här appen. Det har dock den andra medskaparen stått för).
Bättre att börja med att göra enkla appar så man får några appar under bältet innan man ger sig på något mer avancerat. Jag har släppt ett par enklare spel tidigare.