Permalänk
Medlem

Diablo 2 Holy Grail

Tjena, har precis startat upp Diablo 2 LoD igen efter några år.
Denna gången tänkte jag försöka mig på att börja o köra "Holy Grail"
Är det någon annan som har gjort det här, några tips inför det i så fall?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Om du ska köra SP så är nog mitt enda tips att börja med en blizzard sorc tills du har råd att geara en hammerdin eller något roligare 🙂

Halvt off-topic.. Men om du inte testat Diablo 2 med median xl mod så rekommenderar jag det starkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Om du ska köra SP så är nog mitt enda tips att börja med en blizzard sorc tills du har råd att geara en hammerdin eller något roligare 🙂

Halvt off-topic.. Men om du inte testat Diablo 2 med median xl mod så rekommenderar jag det starkt!

Ja jag spelar blizz sorc som första, just av den anledningen :). Ja gillar ju sorc o har alltid spelat det som main på battlenet, men nu ska jag prova single och PlugY.

Okej, vad gör medianXL för någonting? @carlen

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Ja jag spelar blizz sorc som första, just av den anledningen :). Ja gillar ju sorc o har alltid spelat det som main på battlenet, men nu ska jag prova single och PlugY.

Okej, vad gör medianXL för någonting? @carlen

det är en D2 modd, nästan alla skills har ändrats.. nya skills, nya områden, högre lvl cap, svårare mobs, nya items osv.. jag tyckte det var ganska tråkigt men det var ju typ 10 år sedan jag testa det..

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

På samma inlägg är väl Path of Diablo en ganska populär mod av D2. Revamp av skills som inte används annars, större inventory/bank, etc. Har inte testat medianXL.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Jag vill behålla originalspelet så mycket som möjligt, men att kunna spara shit load av hittade saker, så plugY passade mig perfekt

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk

Men!!! Detta kommer passa perfekt i Corona tider. Jag får gräva fram Diablo skivorna från barndomen. PlugY verkar ju svinbra.

Permalänk
Medlem

@gunillamork Ja det får du göra, har spelat D2 PlugY ett tag nu, det är perfekt tidsfördriv faktiskt när man inte har något annat att göra. Bara att installera PlugY sen, du får berätta om du faktiskt började spela ;P

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av sINsen:

@gunillamork Ja det får du göra, har spelat D2 PlugY ett tag nu, det är perfekt tidsfördriv faktiskt när man inte har något annat att göra. Bara att installera PlugY sen, du får berätta om du faktiskt började spela ;P

Har kollat efter skivorna, hitta Expansion Pack men inte vanliga skivan... Jag har bett farsan leta hemma. Riktigt sugen, helt klart!

Permalänk
Medlem

Hur har det gått hitills? Hur många uniques är avbockade på listan?

Permalänk
Skrivet av sINsen:

@gunillamork Ja det får du göra, har spelat D2 PlugY ett tag nu, det är perfekt tidsfördriv faktiskt när man inte har något annat att göra. Bara att installera PlugY sen, du får berätta om du faktiskt började spela ;P

Nu jäklar är vi up and running. Det slutade med att jag laddade ner spelet och kör med en random CD nyckel. När jag väl hade hittat alla skivor insåg jag att jag inte har en CV läsare på datorn...

Fastna med en gång. Skit detta är roligt och ett riktigt bra tidsfördriv. Underhållande och man får lite adrenalin ändå när man håller på med någon boss och man har typ 1 i liv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gunillamork:

Nu jäklar är vi up and running. Det slutade med att jag laddade ner spelet och kör med en random CD nyckel. När jag väl hade hittat alla skivor insåg jag att jag inte har en CV läsare på datorn...

Fastna med en gång. Skit detta är roligt och ett riktigt bra tidsfördriv. Underhållande och man får lite adrenalin ändå när man håller på med någon boss och man har typ 1 i liv.

Du kan regga dina nycklar på battle.net och ladda ner installationsfiler där

Permalänk
Medlem
Skrivet av gunillamork:

Nu jäklar är vi up and running. Det slutade med att jag laddade ner spelet och kör med en random CD nyckel. När jag väl hade hittat alla skivor insåg jag att jag inte har en CV läsare på datorn...

Fastna med en gång. Skit detta är roligt och ett riktigt bra tidsfördriv. Underhållande och man får lite adrenalin ändå när man håller på med någon boss och man har typ 1 i liv.

Hehe ja, jag har de som tidsfördriv, har lyckats levla upp en sorc, barb och en javazon sen jag började

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av gunillamork:

Men!!! Detta kommer passa perfekt i Corona tider. Jag får gräva fram Diablo skivorna från barndomen. PlugY verkar ju svinbra.

Slå in serienumret på Blizzards sida och ladda sedan hem två filer så slipper du skivor. Går mycket snabbare att installera också
PlugY är suveränt. Har dock slutat spela Diablo sedan flera år (måste vara åldern )

Edit:
Loxus hann före

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Blizzard säljer faktigst fortfarande både D2 & LoD, så om någon är sugen på att spela men inte har någon skiva/nyckel, så kan man köpa spelet digitalt från Blizzard (kostar runt en 200 hundring för båda).

Blizzard Shop

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Slå in serienumret på Blizzards sida och ladda sedan hem två filer så slipper du skivor. Går mycket snabbare att installera också
PlugY är suveränt. Har dock slutat spela Diablo sedan flera år (måste vara åldern )

Edit:
Loxus hann före

Ja men verkligen!
Jag spelade som mest diablo 2 runt 2000-2002 Men nu har jag bara PlugY installerat o spelar ibland när jag bara vill slöspela lite

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Såhär långt gången är min holy grail, inte kört på drygt år nu. Men blev ju lite sugen på lite d2 igen.

https://imgur.com/a/gXyKkb5

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av strangelovee:

Såhär långt gången är min holy grail, inte kört på drygt år nu. Men blev ju lite sugen på lite d2 igen.
https://imgur.com/a/gXyKkb5

https://imgur.com/a/gXyKkb5

Gött! Ett tips, kolla denna videon från Dbrunski125 https://www.youtube.com/watch?v=cl3NfDckgdc
Bara regga dig på sidan så är det bara "klicka" i det du lootar, så räknar den ut åt dig, smidigare än att sitta i ett excel dokument

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

@sINsen:

Har ett excel där alla items är inskrivna, sätter bara ett kryss i en ruta så behöver inte räkna nåt.
Men kanske finns bättre. ska kolla videon efter jobbet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av strangelovee:

@sINsen:

Har ett excel där alla items är inskrivna, sätter bara ett kryss i en ruta så behöver inte räkna nåt.
Men kanske finns bättre. ska kolla videon efter jobbet.

Ja absolut, det gör man ju som man vill, jag tycker det är smidigt med sidan :).
I skrivande stund hittade jag precis min första Arkaine's Valor :), dock anti perfect haha!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Några fler som slöspelar PlugY?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Kör då och då, gammal addict. Min fantasi är att geara en zealot med bara de fetaste uniquesen. Vet att det inte är optimalt, men det är så billigt och lamt att köra cookiecutter-builds med grief och enigma och sånt. Tycker många runewords är helt op och försämrar spelet. Särskilt såna som ger skills som klassen inte egentligen ska ha tillgång till, som teleporterande paladins eller sorcs med battle orders. Är okej med vissa grejer som kanske ligger i linje med en karaktärs "stil", men jag tycker att mycket blir för op. Jag vill att D2 ska vara ett "svårt" spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Kör då och då, gammal addict. Min fantasi är att geara en zealot med bara de fetaste uniquesen. Vet att det inte är optimalt, men det är så billigt och lamt att köra cookiecutter-builds med grief och enigma och sånt. Tycker många runewords är helt op och försämrar spelet. Särskilt såna som ger skills som klassen inte egentligen ska ha tillgång till, som teleporterande paladins eller sorcs med battle orders. Är okej med vissa grejer som kanske ligger i linje med en karaktärs "stil", men jag tycker att mycket blir för op. Jag vill att D2 ska vara ett "svårt" spel!

Förstår vad du menar, det var det på gamla 1.09 tiden

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Fanns det ingen annan tråd för Diablo 2 med namnet Holy Grail för flera år sedan?. Kan inte hitta den. Kommer inte ihåg vad skaparen av den tråden hette

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Fanns det ingen annan tråd för Diablo 2 med namnet Holy Grail för flera år sedan?. Kan inte hitta den. Kommer inte ihåg vad skaparen av den tråden hette

Nej jag hittade ingen som hette Holy Grail, så jag skapade en

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Nej jag hittade ingen som hette Holy Grail, så jag skapade en

Nej det va den här tråden kom jag på https://www.sweclockers.com/forum/trad/1312999-diablo-2-guffa...

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Necromancer med skelett och thorns för mig

Permalänk
Medlem

Har ganska nyligen påbörjat min Holy Grail (ca 1.5 månader in) och kör lite då och då när lusten faller på. Kör på min favorit klass/build som är en ganska standard FO/CL sorc med en act II Holy Freeze merc.

Det roligaste jag hittat så här långt är nog Lightsabre och en Sur runa.

Kör numera single player SC med PlugY och använder Cactus för att byta mellan patch versionerna. Kan verkligen rekommendera både PlugY och Cactus. Körde mycket ladder tidigare, men tröttnat på all lagg, bottar, timeouts, muling och även ladder resets (drygt när man inte spelar så aktivt).

Kollar även en hel del på Twitch streamern MrLlama (fast youtube för min del) och har haft stort nöja av att kolla igenom hans Guided Playthrough videos för dom olika klasserna. Liten varning för att dom ofta är väldigt långa, men det går ju att pausa på tuben som tur är

Permalänk
Medlem

Hittade min första Death's Fathom igår, härlig find från graillistan

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Hittade Grandfather i förrgår, och nu imorse droppade Griffon's Eye.
Ni som spelar, uppdatera om era drops

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7