Datorn kraschar en gång i timmen "Kernel-power id 41 task 63"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segmonsson:

Update 2017-05-10. Köpte nytt nätagg. Datorn funkade en dag sen krasha den tre gånger på en kväll. Felsökningen fortsätter..

Har du hittat något?

Visa signatur

PMS
Windows 10 pro
Dator: Cooler Master Elite 120 Advanced. Intel Xeon E3-1230v5. ASUS P10S-I. Corsair Vengeance LPX DDR4 2133MHz 8GB. Kingston SSDNow UV400 120GB 2.5" SSD. 3x Seagate Ironwolf 4TB 3.5'' NAS HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segmonsson:

Hej igen!

Sorry om jag kapar denna tråden lite, Mod får gärna dirigera i så fall.

Jag har ev hittat felet på min dator. Datorn har inte dött på två dagar nu så håller tummarna.

Jag hittade på en engelsk tråd att det kunde vara Windows stömspararinställningar som spökade.

Jag var inne i avancerade ströminställningar i OS.

Inställningar/System/Energialternativ/Fler Energi inställningar/

Där kan man ju välja högprestanda eller balanserat etc. Tar man Ändra Schemainställningar/Ändra Avancerade inställningar så får man upp en ruta.

Där under Hårddisk/Stäng av hårddisk efter så stod den på 20min. Där satte jag in värdet "0" så då ändrade det sig till "aldrig". Sen ändrade jag även blandade strömsparar inställningar som "Hybridströmspararläge" etc till "0" (Aldrig).

Nu verkar det som sagt funka. Återkommer med besked

hur funkar det :)?

Visa signatur

PMS
Windows 10 pro
Dator: Cooler Master Elite 120 Advanced. Intel Xeon E3-1230v5. ASUS P10S-I. Corsair Vengeance LPX DDR4 2133MHz 8GB. Kingston SSDNow UV400 120GB 2.5" SSD. 3x Seagate Ironwolf 4TB 3.5'' NAS HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isacsson:

Har du hittat något?

Skrivet av Isacsson:

hur funkar det :)?

Den dör fortfarande och har sig. Helt utan förvarning, inga höga temps ingenting. Pang, död.

Nu har jag kollat igenom allt så det måste vara moderkortet det är fel på

Jag tänkte låta det vara tills jag skall uppgradera till hösten. Då blir det nytt mobo, cpu och minnen

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segmonsson:

Den dör fortfarande och har sig. Helt utan förvarning, inga höga temps ingenting. Pang, död.

Nu har jag kollat igenom allt så det måste vara moderkortet det är fel på

Jag tänkte låta det vara tills jag skall uppgradera till hösten. Då blir det nytt mobo, cpu och minnen

Jag har exakt samma fel och jag har helt nytt mobo CPU minne å disk! Här har den gått 2 veckor utan en enda krasch sen bootar den om 6-7 gånger sen nu har det den funkat klockrent i 3 dagar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PMS
Windows 10 pro
Dator: Cooler Master Elite 120 Advanced. Intel Xeon E3-1230v5. ASUS P10S-I. Corsair Vengeance LPX DDR4 2133MHz 8GB. Kingston SSDNow UV400 120GB 2.5" SSD. 3x Seagate Ironwolf 4TB 3.5'' NAS HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isacsson:

Jag har exakt samma fel och jag har helt nytt mobo CPU minne å disk! Här har den gått 2 veckor utan en enda krasch sen bootar den om 6-7 gånger sen nu har det den funkat klockrent i 3 dagar!

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju helt sjukt. Jag har haft detta till och från sedan 2012-2013... Har läst på hur mycket som helst men alla verkar att ha olika fel. Hojta gärna till om du hittar någon lösning på ditt så gör jag detsamma

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segmonsson:

Det är ju helt sjukt. Jag har haft detta till och från sedan 2012-2013... Har läst på hur mycket som helst men alla verkar att ha olika fel. Hojta gärna till om du hittar någon lösning på ditt så gör jag detsamma

Will do, men har gått igenom trådarna här och inget som hjälper eller indikerar fel!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PMS
Windows 10 pro
Dator: Cooler Master Elite 120 Advanced. Intel Xeon E3-1230v5. ASUS P10S-I. Corsair Vengeance LPX DDR4 2133MHz 8GB. Kingston SSDNow UV400 120GB 2.5" SSD. 3x Seagate Ironwolf 4TB 3.5'' NAS HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isacsson:

Will do, men har gått igenom trådarna här och inget som hjälper eller indikerar fel!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har gått igenom i princip alla trådar på nätet som står på engelska... Men tyvärr inget som hjälper :/

Hör av mig om jag hittar något

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Just det! Glömt av denna tråden. Testade att installera om windows på en annan hårddisk för några veckor sedan. Efter det har det funkat toppen! Verkar som att det var den som spökade

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Jag har också fått detta problem senaste månaderna jag kan gå ifrån datorn nån timme och när jag kommer tillbaka så är datorn avstäng.

Loggnamn: System
Källa: Microsoft-Windows-Kernel-Power
Datum: 2017-10-27 18:18:16
Händelse-ID: 41
Aktivitetskategori:(63)
Nivå: Kritisk
Nyckelord: (70368744177664),(2)
Användare: SYSTEM
Dator: SANDSTROM-PC
Beskrivning:
Datorn har startats om utan att ha stängts av ordentligt först. Detta fel kan inträffa om systemet slutar svara, om det kraschar eller om strömförsörjningen oväntat bryts.
Händelsens XML-data:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>6</Version>
<Level>1</Level>
<Task>63</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000400000000002</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2017-10-27T16:18:16.539742800Z" />
<EventRecordID>665</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>SANDSTROM-PC</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="BugcheckCode">0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
<Data Name="SleepInProgress">0</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
<Data Name="BootAppStatus">0</Data>
<Data Name="Checkpoint">0</Data>
<Data Name="ConnectedStandbyInProgress">false</Data>
<Data Name="SystemSleepTransitionsToOn">0</Data>
<Data Name="CsEntryScenarioInstanceId">0</Data>
<Data Name="BugcheckInfoFromEFI">true</Data>
<Data Name="CheckpointStatus">0</Data>
</EventData>
</Event>

Permalänk
Medlem

Dumpar denna tråden , jag har samma problem, dock händer de inte mig så ofta, men störande när det gör, de ända jag inte bytt på datorn är typ psu, inte pga detta felet då, har haft de ca ett halvår, men min psu är 10 år gammal, så tippar på att de är den som är problemet. Men vissa verkar de ju löst sig av pga mjukvaru grejer, ominstallerat os osv, medan andra bytt psu, grafikkort osv. Skumt

Permalänk

Finns det någon lösning på detta problem? Fryser/reboot efter cirka en timme. Oftast när jag spelat och stänger av spelet.

Samma fel.

Nyinstallerat OS
Inga antivirus
Nyaste drivrutinerna

Loggnamn: System
Källa: Microsoft-Windows-Kernel-Power
Datum: 2020-04-29 09:11:48
Händelse-ID: 41
Aktivitetskategori:(63)
Nivå: Kritisk
Nyckelord: (70368744177664),(2)
Användare: SYSTEM
Dator: DESKTOP-IQ7GLA3
Beskrivning:
Datorn har startats om utan att ha stängts av ordentligt först. Detta fel kan inträffa om systemet slutar svara, om det kraschar eller om strömförsörjningen oväntat bryts.
Händelsens XML-data:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331c3b3a-2005-44c2-ac5e-77220c37d6b4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>6</Version>
<Level>1</Level>
<Task>63</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000400000000002</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2020-04-29T07:11:48.060436800Z" />
<EventRecordID>1684</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>DESKTOP-IQ7GLA3</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="BugcheckCode">278</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0xffff828621a07460</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
<Data Name="SleepInProgress">0</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
<Data Name="BootAppStatus">0</Data>
<Data Name="Checkpoint">41</Data>
<Data Name="ConnectedStandbyInProgress">false</Data>
<Data Name="SystemSleepTransitionsToOn">1</Data>
<Data Name="CsEntryScenarioInstanceId">0</Data>
<Data Name="BugcheckInfoFromEFI">true</Data>
<Data Name="CheckpointStatus">0</Data>
</EventData>
</Event>

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Mitt är löst, följde massa diverse råd jag fick upp från utländska sidor när jag googla error namnet och koden osv.
Men i mångas fall var de nätagg, jag var nära köpa, men i mitt verkade de vara mjukvara, jag vet ej vad av dom åtgärder jag gjorde som var lösningen, då jag testade massa samtidigt, jag tror dock de kan vara de med energi alternativet att ändra från tid för viloläget till 0 istället för 99999 som jag hade innan. Någon windows bugg med det.

Permalänk
Skrivet av Zenon88:

Mitt är löst, följde massa diverse råd jag fick upp från utländska sidor när jag googla error namnet och koden osv.
Men i mångas fall var de nätagg, jag var nära köpa, men i mitt verkade de vara mjukvara, jag vet ej vad av dom åtgärder jag gjorde som var lösningen, då jag testade massa samtidigt, jag tror dock de kan vara de med energi alternativet att ändra från tid för viloläget till 0 istället för 99999 som jag hade innan. Någon windows bugg med det.

Har ändrat nu så får jag se om det hjälper. Nättagget är ju ganska nytt. Vid förra omstarten stod det att GPUn inte stödjer EUFI. Fick gå in i BIOS sen starta om utan problem.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Har samma problem.

Ominstallation av Windows 10 Pro sen en vecka tillbaka.

Datorn startar om då jag spelar. Första gången idag med Metro Exodus som jag hämtat från Windows Store. Ställde manuellt in field of view genom config filen i spelmappen och körde allt på ultra. Spelet kom precis in i huvudmenyn och datorn startades om. Sänkte fov till normalt igen och det var inga problem med omstarter efter det. Gick bara upp 5 grader i FOV så det ska inte vara några problem.

Får felmeddelandet Kernel Event ID 41 i Loggboken under System.

Innan ominstallationen av Windows 10 Pro så följde jag denna tråd samt många andra. Det här har enbart hänt då jag spelat och inget annat. Spelen som datorn har startat om sig tidigare i är Battlefield V, The Division 2 och Insurgency Sandstorm.

Ska testa Battlefield V där problemet har varit mer frekvent.

Permalänk

För mig tror jag felet låg i en Windows uppdatering eller ev. ändringar i energiallternativ.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Mycket märkligt detta. Det kanske är fel på mitt nätaggregat.

Jag spelade en runda Conquest i Battlefield V på en karta som jag alltid fått omstarter på. Ungefär 30 minuter tog rundan. Kör allt på högsta, även med RTX på i 3440x1440 låst till 98 fps. Fick dock ingen omstart denna gång. Märker också att spelet påverkar temperaturen på CPU som når 80 grader på vissa kärnor. Detta bara någon sekund sen snabbt tillbaka till 70-75 grader igen. Tror att värmen inte är något problem trots de korta stötarna till höga temps.

Ska prova att beställa ett nätaggregat om det fortsätter att startas om, ska då testa ett SF750. 600W ska dock vara tillräckligt...

Permalänk

Jag fick som sagt frysningar när jag gick in i menyer eller när jag stängde av spelet.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

@Knotvillage: Innan ominstallationen av Windows så hände det att datorn startade om då jag var i huvudmenyn på Insurgency Sandstorm. Hände också någon enstaka gång i The Division. Får hoppas att genomsökningen i kommandotolken fixade något. Om inte så är det hårdvaran(PSU) som är den felande länken.

Permalänk

Har du testat att tagit bort uppdateringen KB995 samt ändrat att hårddisk inte stängs av efter 20 min?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

@Knotvillage: Har så att hårddiskarna aldrig stängs av i energialternativ under gamla kontrollpanelen(Windows 7). Uppdateringen som jag hittar är KB4549951. Är det den uppdateringen du syftar på? Det hela började direkt efter att jag har bytt från 980ti till 2080ti. Det är absolut inget fel på grafikkortet. Jag bytte ut moderkort och PSU och testade att spela alla titlar som datorn startade om sig på och det var problemfritt då.

Permalänk
Skrivet av Freffo:

@Knotvillage: Har så att hårddiskarna aldrig stängs av i energialternativ under gamla kontrollpanelen(Windows 7). Uppdateringen som jag hittar är KB4549951. Är det den uppdateringen du syftar på? Det hela började direkt efter att jag har bytt från 980ti till 2080ti. Det är absolut inget fel på grafikkortet. Jag bytte ut moderkort och PSU och testade att spela alla titlar som datorn startade om sig på och det var problemfritt då.

Tror det är den jag menar. Den fick min att krascha.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

@Knotvillage: Det är säkert fullt möjligt att hitta en guide genom en sökning. Men hur bar du dig åt för att ta bort uppdateringen om jag får fråga?

Permalänk
Skrivet av Freffo:

@Knotvillage: Det är säkert fullt möjligt att hitta en guide genom en sökning. Men hur bar du dig åt för att ta bort uppdateringen om jag får fråga?

Jag hade problem med frysningar/reboots. Blåste om OS sen av slump sprang jag på en tråd gällande den uppdateringen. Installerade den inte och nu funkar allt kanon. Den är ju borttagen från WU.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

@Knotvillage: Gjorde en ren installation av Windows igen. Gav samma resultat. Datorn startas om slumpat då jag laddar Metro exodus. Det måste vara hårdvarurelaterat. Antingen är det moderkortet eller nätaggregatet. 600w bör vara tillräckligt. Får dessutom coilwhine från vrm på moderkortet då jag har CPU C States enabled. Får prova mig fram med ett annat nätaggregat och se om det ger bra resultat.

Permalänk

Samma problem.

Började för mig när jag satte in ett 5700 xt och har fortsatt även nu efter med kritiskt stopp en gång per dag.

Har nu ett 2060 super istället, har inte blåst om Windows ännu, så det får bli nästa steg.
Fruktansvärt märkligt att det verkar vara så återkommande.
Har en helt ny dator enl. nedan (allt från mars/april) och så jävla sug att börja felsöka en grej efter den andre.

Visa signatur

Lian Li o11d Mini - White | MB: Gigabyte Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i7 9700k | AIO: Corsair H115 Elite Capellix | GPU: Sapphire Radeon RX 5700 XT 8GB Nitro+ OC Special Edition| | RAM:Corsair 32GB (2x16GB) 3600MHz Vengeance PRO | PSU:Corsair SF 750| Systemdisk: Corsair Force MP600 500 GB | Speldisk: Corsair Force MP510B 480 GB

Permalänk
Medlem

@makkan123: Det var i och med bytet från 980ti till 2080ti i december förra året, där problemet kring slumpmässiga omstarter i spel startade för mig.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem och jag hade gått igenom varenda steg som du kan hitta på diverse forum och youtubevideor. Det som till slut fixade det för mig var att jag vände nätagget. Hade monterat det upp och ner i botten på lådan så att den suger luft från inne i chassit (enligt anvisningar för tillverkaren), men nu vände jag det på rätt håll så att den suger luft från under lådan och det verkade lösa problemet för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

För allt i världen, håll dig borta från OEM, gå in på din lokala IT butik å köp en egen bestyckad om du inte kan montera själv.
Du sparar pengar, samt bättre anpassade saker.
Ska du nu ha OEM dynga, ja om nåt problem redan finns inom 2v så släng den i ansiktet å säg "fixa".
Det är inte upp till dig att ordna om vad som än kan vara.
Vid felbeskrivning är bästa regel ... HÅLL DET KORT!
Dvs. "startar om sig rnd" inge mer.
Lycka till.

Som teknisk supportanalyst gör det ont i kroppen av att läsa det du skriver.
Det är övervägande ofta vi inte kan hjälpa till med ett problem på grund av just den mentaliteten att man inte ger någon information. Det slutar med att du får undermålig service och att det tar 4 gånger så lång tid.
Man kan som support inte på något sätt, och kommer aldrig godkänna det, hitta de problemen du har och sedan kunna gissa sig till att det är just det problemet du/ni är ute efter att lösa.

Som ett exempel: "Lös den här"
Fel supporten hittar; Icke-optimal DNS, porr på ej-gömd disk/öppet på skrivbordet, RAM timing issues, Instabilitet vid extrem överklockning, Fel DPI på musen för att någon tycker att 40k DPI är 1337z etc.
Problemet kanske var att du inte hittade en mapp med namn x.

Till OP:
Information som är bra att ta med, och i många fall absolut krav för att ens starta ett ärende:

1. Vad händer.
2. Hur ofta händer det och när började det hända.
3. vad har du testat.
4. Vad förväntar du dig ska hända istället.
5. Har du testat: a, b , c, d, e, f etc.
6. Om vi ska ta det vidare: Vad har du för kontaktuppgifter och godkänner du reparation/åtgärdskostnad om sådan skulle uppkomma.

Gör också så att du skriver ner fakta som att supporten aldrig har sett problemet tidigare. Dra inte egna slutsatser då dessa ofta inte är korrekta ändå, etc.

Support finns av en anledning och det är sällan support kan mindre än vad du kan när det kommer till området de supportar. Annars hade du/personen som sökt hjälp själv löst problemet.

<3

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av denz:

Hade samma problem och jag hade gått igenom varenda steg som du kan hitta på diverse forum och youtubevideor. Det som till slut fixade det för mig var att jag vände nätagget. Hade monterat det upp och ner i botten på lådan så att den suger luft från inne i chassit (enligt anvisningar för tillverkaren), men nu vände jag det på rätt håll så att den suger luft från under lådan och det verkade lösa problemet för mig

Du öppnade möjligen inte upp nätagget för att se efter ifall det blivit en damm ansamling inuti, i samband med att du vände den åt rätt håll?
Har haft detta kernel-power id 41 task errorn nu i 5-6 veckor... Men noterade igår att nätagget har suttit åt fel håll sen jag byggde datorn för 1,5 år sedan och har vänt den åt rätt håll nu.
Men fortsatt strul med att det kraschar och samma meddelande i event loggen och att det beror på något mjukvara fel är så gott som uteslutet.

EDIT: såg nu att det var ett skapat konto endast i syfte för att kommentera på den här tråden så förmodar inget svar. Men till er övriga, har några fler lyckats lösa problemet och hur gick ni till väga? har förstått att det kan bero på diverse anledningar men det kanske finns en mer vanlig orsak än andra?

Citerade ett konto som inte varit inloggat sen 06/17 så förmodar inget svar och vill ändra frågeställningen till övriga i gruppen
Visa signatur

"Sleep is for people, without acces to the internet"

Permalänk
Medlem

@ZzorraN: Jag hade ett felaktigt nätaggregat.

Det var en artikel här på SweClockers angående problemet om Corsair SF serien. Det var rätt många som var dåliga världen över. Jag fick ett helt nytt direkt hem då jag lämnade in det för felsökning.

Vet ej vad det var för specifikt fel med nätaggregatet. Men det konstiga var att nätaggregat som var felaktigt var inhandlat väldigt långt innan de som hade det kända problemet.

Det är troligen något fel på ditt nätaggregat som har ett fabriksfel, om du nu har problem. Har du möjlighet att låna ett annat nätaggregat så bör du prova det först innan du lämnar in det. Jag lånade två olika, väldigt mycket äldre också för den delen. De hade dock mer än 600w. Men min dator drar inte 600w i full load. Så då valde jag att lämna in det då allt fungerade med andra nätaggregat.

Fanns så oerhört många saker jag betade av innan jag hittade felet.