Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjugofetmon:

Hemskt gärna!
Av nyfikenhet, vad beställde du? Storlek,brytare och antar att skalet är i plast då aluminium verkar vara helt slut.

Ser ut som jag klarar mig 😁 Skickades med FedEx international priority med mellanlandning i Tyskland.

Permalänk
Skrivet av Eyeless1983:

Ser ut som jag klarar mig 😁 Skickades med FedEx international priority med mellanlandning i Tyskland.

Det trodde jag med när jag fick mitt paket från Varmilo. Men dagen efter att jag fått det hemlevererat så dök det upp en faktura från FedEx på 259kr för tull/importmoms + administrativa avgifter. Mitt paket skickades med samma leveranssätt som ditt, via Tyskland. Håller dock tummarna för att du slipper den extra kostnaden!

Jag är dock missnöjd med mitt tangentbord (med tanke på totalpriset) då det har galet högt pingljud på nästan alla tangenter (mx clear). Kontaktade Varmilo angående detta för att se vad de säger. Fick svaret att switcharna har gått igenom Cherrys QC och tangentbordet Varmilos QC, samt kommentaren; "So that is work normally. No worries".

Permalänk
Skrivet av Eyeless1983:

Ser ut som jag klarar mig 😁 Skickades med FedEx international priority med mellanlandning i Tyskland.

Skrivet av Rutger Janåker:

Det trodde jag med när jag fick mitt paket från Varmilo. Men dagen efter att jag fått det hemlevererat så dök det upp en faktura från FedEx på 259kr för tull/importmoms + administrativa avgifter. Mitt paket skickades med samma leveranssätt som ditt, via Tyskland. Håller dock tummarna för att du slipper den extra kostnaden!

Jag är dock missnöjd med mitt tangentbord (med tanke på totalpriset) då det har galet högt pingljud på nästan alla tangenter (mx clear). Kontaktade Varmilo angående detta för att se vad de säger. Fick svaret att switcharna har gått igenom Cherrys QC och tangentbordet Varmilos QC, samt kommentaren; "So that is work normally. No worries".

Tack snälla för att ni återkopplar
Står i valet och kvalet om jag ska beställa eller inte. Hade allra helst velat ha caset i aluminium. Skulle ni säga att materialet av caset gör skillnad på ljudet?
Som jag kan läsa mig till så verkar det som att momhanteringsavgiften förekommer framförallt på varor över 1700kr, vilket är mer än vad mitt Varmilotangentbord hade landat på.

Läste i tidigare trådar om fler personer som upplever "ping" från sina Varmilobord. Kommer det från brytarna eller något som är mindre bra i bordet?
Jag har själv tittat in Kailh's nya silent box brytare. Fick en video skickat från Kailh och jag tycker de låter fantastiska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjugofetmon:

Tack snälla för att ni återkopplar
Står i valet och kvalet om jag ska beställa eller inte. Hade allra helst velat ha caset i aluminium. Skulle ni säga att materialet av caset gör skillnad på ljudet?
Som jag kan läsa mig till så verkar det som att momhanteringsavgiften förekommer framförallt på varor över 1700kr, vilket är mer än vad mitt Varmilotangentbord hade landat på.

Läste i tidigare trådar om fler personer som upplever "ping" från sina Varmilobord. Kommer det från brytarna eller något som är mindre bra i bordet?
Jag har själv tittat in Kailh's nya silent box brytare. Fick en video skickat från Kailh och jag tycker de låter fantastiska.

Ljudet kommer från brytarna men förstärks i tangentbord där brytarna är monterade på metallplatta.

Permalänk
Skrivet av Cerb:

Ljudet kommer från brytarna men förstärks i tangentbord där brytarna är monterade på metallplatta.

Det är samma sak som jag har läst. Men.. om jag tar upp mitt tangentbord och håller det med ena handen och knackar på baksidan av det så hör jag samma resonans, om än lite lägre. Av den anledningen tror jag att pingljudet/resonansen till stor del även beror på den aluminiumplatta som switcharna sitter i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjugofetmon:

Tack snälla för att ni återkopplar
Står i valet och kvalet om jag ska beställa eller inte. Hade allra helst velat ha caset i aluminium. Skulle ni säga att materialet av caset gör skillnad på ljudet?
Som jag kan läsa mig till så verkar det som att momhanteringsavgiften förekommer framförallt på varor över 1700kr, vilket är mer än vad mitt Varmilotangentbord hade landat på.

Läste i tidigare trådar om fler personer som upplever "ping" från sina Varmilobord. Kommer det från brytarna eller något som är mindre bra i bordet?
Jag har själv tittat in Kailh's nya silent box brytare. Fick en video skickat från Kailh och jag tycker de låter fantastiska.

Jag har liiite ping från vissa tangenter med cherry mx på mina andra Varmilo tbord. Noll på denna med Tealios

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjugofetmon:

Som jag kan läsa mig till så verkar det som att momhanteringsavgiften förekommer framförallt på varor över 1700kr, vilket är mer än vad mitt Varmilotangentbord hade landat på.

Nope!
Deklareringsavgiften (som det heter) tas ALLTID ut om ett fraktbolag behöver deklarera en försändelse.
Och med deklarera så menas räkna ut tull och/heller moms på sådant som kommer utanför EU/EES.
Och moms tas ALLTID ut från första öret (och om du har en vara för 1-4öre så blir troligen momsen avrundat till 1öre) har själv fått moms (+150:- deklareringsavgift) på en vara som var värd strax över 1kr (kan tilläga att det brevet aldrig hämtades ut/betalades).
Sen finns det 12% och 25% moms beroende på vad det är och även fraktavgiften tas ut 25% moms på.

Tull däremot tas ut om varan/varorna i ett paket överstiger ett visst belopp, har dock dålig koll på exakta beloppet numera.
Det var 1300:- sen ökades till 1400:- och jag tror det är kvar på 1400:- än men är ej säker.
Sen finns det varor som ALLTID har tull som vapen/ammo/medical/alkohol/tobak/etc.

Sen är det givetvis olika beroende på vilken person man får som sittter o ska deklarera, en del kanske skiter i det om det är ett litet tunt brev som har ett värde under en hundring, andra kanske är nitiska och tar allt, kan bero på vilket humör dom har vid tillfället med.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Ok, en sista om detta från mig 😁
Fick en räkning från FedEx idag på 348kr. Adminavgift var 203kr och tull/moms var 116kr, inte farligt för en vara för 2600kr. Är mycket nöjd över både tillverkningstid och leveranstid 👍

Permalänk
Skrivet av Eyeless1983:

Ok, en sista om detta från mig 😁
Fick en räkning från FedEx idag på 348kr. Adminavgift var 203kr och tull/moms var 116kr, inte farligt för en vara för 2600kr. Är mycket nöjd över både tillverkningstid och leveranstid 👍

Jag betalade 96kr i avgifter för 4st(!) Gateron Ink Yellows brytare som jag betalade 6$ för som dessutom skulle skickas tillsammans med ett paket jag fick för 3 månader sedan.🙃
Trodde det va mina stabilatorer som jag väntat på lika länge, hade inte betalat om jag visste det. 😢

Ska sluta beställa grejer utanför EU.

Permalänk
Medlem

Ni som har ett tangentbord av detta märke är det något ni kan rekommendera eller ska man kolla efter annat ?
vad hade kunde gjorts bättre ?

Permalänk
Medlem

har va88m, bruna brytare, hör inget bling men är halvdöv finns ganska många på NETonNET, eller gjorde innan iaf.

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem

Jag har va69m men lämnade också tillbaka ett med ping (fjädern i ett par brytare resonerade mot backplate vid minsta beröring)
Därför tycker jag moderna alternativ med hotswap är intressantare gmmk, keychron, iqunix. Men man kan förstås testa försiktigt på tex netonnet och är man nöjd med varmilo är det ju inget problem att allt är fastlött och ej går att smörja

https://www.inet.se/produkt/6102453/iqunix-f60-coral-sea-wire...