Nvidia presenterar kvartalsrapport – går som tåget

Permalänk
Melding Plague

Nvidia presenterar kvartalsrapport – går som tåget

Företaget skakar av sig sviterna efter kryptokraschen och täljer guld med Ampere-kniv.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns lite snopet att jag sålde av alla mina aktier på 252 dollar när jag trodde USAs ekonomi skulle krascha inom kort. Verkar dock dröja trots tiotals miljoner arbetslösa.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Känns lite snopet att jag sålde av alla mina aktier på 252 dollar när jag trodde USAs ekonomi skulle krascha inom kort. Verkar dock dröja trots tiotals miljoner arbetslösa.

Better safe than sorry

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

@Markusas: Inte en enda jävel trodde att börsen skulle återhämta sig som den har gjort. Helt sjukt hur optimistisk börsen är. Men ekonomiska konsekvenserna av Corona kommer synas alltmer snart med tiden och då kommer börsen gå ner. Om den inte gör det då vet jag fan asså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Känns lite snopet att jag sålde av alla mina aktier på 252 dollar när jag trodde USAs ekonomi skulle krascha inom kort. Verkar dock dröja trots tiotals miljoner arbetslösa.

Gjorde precis samma men på 245 😔

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZamSha:

@Markusas: Inte en enda jävel trodde att börsen skulle återhämta sig som den har gjort. Helt sjukt hur optimistisk börsen är. Men ekonomiska konsekvenserna av Corona kommer synas alltmer snart med tiden och då kommer börsen gå ner. Om den inte gör det då vet jag fan asså.

Börsen och ekonomi är helt olika entiteter.

Permalänk
Medlem

@clappen: Du har rätt, men börsen påverkas av ekonomin.

Permalänk
Medlem

Det är nog för mycket pengar till investeringar i omlopp som kommer få börsen gå kraftigt upp och ner framöver och det blir småspararna som kommer förlora på den handeln. Börsen ligger alltid en bit före konjunkturen men jag tror det är förtidigt med investeringar tills man ser hur pandemin fortgår speciellt om en andra våg av utbrott sker.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk

När någon använder sig av frasen "går som tåget" så får jag dåliga vibbar

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Föredetting
Skrivet av devilstar:

När någon använder sig av frasen "går som tåget" så får jag dåliga vibbar

Jag skyller på att uttrycket har sitt ursprung i länder med fungerande kollektivtrafik.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devilstar:

När någon använder sig av frasen "går som tåget" så får jag dåliga vibbar

Man menar inte SJ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZamSha:

@Markusas: Inte en enda jävel trodde att börsen skulle återhämta sig som den har gjort. Helt sjukt hur optimistisk börsen är. Men ekonomiska konsekvenserna av Corona kommer synas alltmer snart med tiden och då kommer börsen gå ner. Om den inte gör det då vet jag fan asså.

Skulle inte börsen till stora delar ignorera fakta, speciellt nu, skulle världsekonomin krascha fullständigt. Finns stora ekonomiska intressen som förhindrar att det händer. Det är en sak när Svensson förlorar pengar men när dom stora aktörerna riskerar något då kommer man på lösningar serru. Finns rätt många traders som blir stenrika på vanligt folk i tider som denna.

Permalänk
Medlem

Trevligt att se!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av oceanic:

Det är nog för mycket pengar till investeringar i omlopp som kommer få börsen gå kraftigt upp och ner framöver och det blir småspararna som kommer förlora på den handeln. Börsen ligger alltid en bit före konjunkturen men jag tror det är förtidigt med investeringar tills man ser hur pandemin fortgår speciellt om en andra våg av utbrott sker.

Småspararna förlora hur? På kort sikt men under flera års sikt är småspararna vinnare hur du än försöker vrida saken.

Skrivet av Maaxan:

Skulle inte börsen till stora delar ignorera fakta, speciellt nu, skulle världsekonomin krascha fullständigt. Finns stora ekonomiska intressen som förhindrar att det händer. Det är en sak när Svensson förlorar pengar men när dom stora aktörerna riskerar något då kommer man på lösningar serru. Finns rätt många traders som blir stenrika på vanligt folk i tider som denna.

Hur menar du att tradern blir rika på vanligt folk?

Permalänk
Medlem

Lite tidigt att visa resultat från Q1 21 redan. 😉

Visa signatur

i9 12900k, RTX3080, 3600MHz CL15 DDR4 , custom loop

Permalänk
Medlem

@Dinkefing: Svensson panik säljer, traders köper billigt och aktien stiger. Väldigt vanligt scenario.