Intel "Rocket Lake-S" dyker upp i prestandatest

Permalänk
Melding Plague

Intel "Rocket Lake-S" dyker upp i prestandatest

Sex kärnor med klockfrekvenser i närheten av dagens Core i5 skvallrar om att Willow Cove kan axla Skylake-manteln med värdighet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

8 olika kodnamn i en och samma artikel är ändå imponerande. Fattar ingenting

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken av alla sjöar är detta?

Permalänk
Medlem

Den här artikeln behöver en karta, man blir helt förvirrad av alla sjöar här och där...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk

Ryktas om att Rocket Lake S får max åtta kärnor vilket är lite tråkigt. Men Intel har väl tidigt sagt att Rocket Lake S kommer ha mer än 18% bättre IPC än Skylake? Ice Lake baserad på Sunny Cove har enligt Intel redan 18% bättre IPC.

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av enbom:

8 olika kodnamn i en och samma artikel är ändå imponerande. Fattar ingenting

Skrivet av Andreaz1:

Vilken av alla sjöar är detta?

Skrivet av Joakim Ågren:

Den här artikeln behöver en karta, man blir helt förvirrad av alla sjöar här och där...

Haha, det kanske blev lite väl många namn där, men här kommer den efterfrågade kartan!

Familj

Arkitektur

Generation

Teknik

Lanseringsår

Coffee Lake Refresh

Skylake

Nionde

14 nanometer++

2018

Ice Lake

Sunny Cove

Tionde (Bärbara)

10 nanometer+

2019

Comet Lake

Skylake

Tionde (Bärbara & stationära)

14 nanometer++

2020

Tiger Lake

Willow Cove

Elfte (Bärbara)

10 nanometer++

2020

Rocket Lake

Willow Cove

Elfte (Stationära)

14 nanometer++(?)

2021(?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Ryktas om att Rocket Lake S får max åtta kärnor vilket är lite tråkigt. Men Intel har väl tidigt sagt att Rocket Lake S kommer ha mer än 18% bättre IPC än Skylake? Ice Lake baserad på Sunny Cove har enligt Intel redan 18% bättre IPC.

"enligt Intel"

Samma Intel som under flera år vilseledde investerare och sa att 10nm var "on-track"? Samma Intel som sa att man skulle släppa en "28 core 5GHz consumer CPU"? Den Intel? Jag avvaktar nog konkreta tester av tredje part innan jag tror på något Intel säger.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Dinkefing:

Ryktas om att Rocket Lake S får max åtta kärnor vilket är lite tråkigt. Men Intel har väl tidigt sagt att Rocket Lake S kommer ha mer än 18% bättre IPC än Skylake? Ice Lake baserad på Sunny Cove har enligt Intel redan 18% bättre IPC.

Intel har inte sagt att Rocket Lake kommer få 18 % bättre IPC, de sa att Sunny Cove har ~18 % bättre IPC jämfört med Skylake. Tester från bl.a. AnandTech och Phoronix visade att 18 % var lågt räknat, dessa två fick >= 20 % i sina tester. Det trista är att flyttalstester såg lågt större IPC-vinst jämfört med heltals-tester, heltalsprestanda är långt viktigare i praktiken. 18 % IPC är genomsnitt över alla tester och tyvärr är flyttalstester överrepresenterade i benchmarks

Är fortfarande lite oklart om Rocket Lake kommer använda Sunny Cove (som är det Ice Lake använder) eller Willow Code (det Tiger Lake kommer använda). Det Intel sagt om Tiger Lake är "double digit performance improvement", men det innefattar ju både IPC och frekvensökning där den senare är okänd just nu.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Skrivet av Yoshman:

Intel har inte sagt att Rocket Lake kommer få 18 % bättre IPC, de sa att Sunny Cove har ~18 % bättre IPC jämfört med Skylake. Tester från bl.a. AnandTech och Phoronix visade att 18 % var lågt räknat, dessa två fick >= 20 % i sina tester. Det trista är att flyttalstester såg lågt större IPC-vinst jämfört med heltals-tester, heltalsprestanda är långt viktigare i praktiken. 18 % IPC är genomsnitt över alla tester och tyvärr är flyttalstester överrepresenterade i benchmarks

Är fortfarande lite oklart om Rocket Lake kommer använda Sunny Cove (som är det Ice Lake använder) eller Willow Code (det Tiger Lake kommer använda). Det Intel sagt om Tiger Lake är "double digit performance improvement", men det innefattar ju både IPC och frekvensökning där den senare är okänd just nu.

Nej det är sant att Intel inte sagt att Rocket Lake S kommer ha mer 18% bättre IPC än Skylake men det är ganska självklart då Sunny Cove redan har det. Är dessa mobila processorer som de gjort om för den stationära marknaden med tanke på kärnantalet?

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Dinkefing:

Nej det är sant att Intel inte sagt att Rocket Lake S kommer ha mer 18% bättre IPC än Skylake men det är ganska självklart då Sunny Cove redan har det. Är dessa mobila processorer som de gjort om för den stationära marknaden med tanke på kärnantalet?

Poängen är att de flesta förutsätter att Rocket Lake kommer använda Willow Cove, d.v.s. samma som Tiger Lake, inte Sunny Cove, samma som Ice Lake.

Willow Cove kommer rimligen ha högre IPC jämfört med Sunny Cove, hur mycket vet vi inte än men Intel har som sagt nämnt "double digit performance improvement" i Tiger Lake över Ice Lake. Fråga är bara hur mycket av det som är IPC.

Vidare pekar läckor på att Rocket Lake bara har 0,5 MB L2$. Det kan endera bero på att det faktiskt är Sunny Cove som även i Ice Lake har just 0,5 MB L2$. Eller så kan det ändå vara Willow Cove, men man har skalat ner storlek på cache för att kretsen inte ska bli allt för stor på 14 nm. Cache tar mycket plats och det är något som är tacksamt att skruva upp på mindre noder då det inte totalt havererar kretsens strömförbrukning, halva kretsytan i Zen2 CPU-chipplet är cache!

Om det skulle visa sig att Rocket Lake bara har 0,5 MB L2$ kanske det är mindre viktigt om det är Sunny Cove eller Willow Cove då huvudnyheten i Willow Cove är cache-relaterade. Willow Cove i Tiger Lake har 1,25 MB L2$, en rätt stor procentuell ökning!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

rykten säger att amds zen 3 kommer att få 20% + i singeltrås prestanda.. jävligt sjukt isf

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Medlem

Rocket Lake , undrar om raket mannen hjälper till med att tillverka denna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Ryktas om att Rocket Lake S får max åtta kärnor vilket är lite tråkigt. Men Intel har väl tidigt sagt att Rocket Lake S kommer ha mer än 18% bättre IPC än Skylake? Ice Lake baserad på Sunny Cove har enligt Intel redan 18% bättre IPC.

18% my ass

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wittwang:

Haha, det kanske blev lite väl många namn där, men här kommer den efterfrågade kartan!

Familj

Arkitektur

Generation

Teknik

Lanseringsår

Coffee Lake Refresh

Skylake

Nionde

14 nanometer++

2018

Ice Lake

Sunny Cove

Tionde (Bärbara)

10 nanometer+

2019

Comet Lake

Skylake

Tionde (Bärbara & stationära)

14 nanometer++

2020

Tiger Lake

Willow Cove

Elfte (Bärbara)

10 nanometer++

2020

Rocket Lake

Willow Cove

Elfte (Stationära)

14 nanometer++(?)

2021(?)

Haha ja ligger de ännu kvar på 14nm++ i 2021 så kommer Intel att få det riktigt tufft.

Permalänk
Skrivet av ExcZist:

Rocket Lake , undrar om raket mannen hjälper till med att tillverka denna

Raketost?

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av MonkeN:

rykten säger att amds zen 3 kommer att få 20% + i singeltrås prestanda.. jävligt sjukt isf

Om det är något företag man inte skall lita på vad de säger (och rykten därifrån) är det AMD. De ljuger ju direkt på lådan av sina produkter.

Permalänk
Medlem

Påminner om när mycket effektivare Intel Dothan/Pentium M började användas av entusiaster på stationära datorer då Pentium 4 sjöng på sista versen.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Om det är något företag man inte skall lita på vad de säger (och rykten därifrån) är det AMD. De ljuger ju direkt på lådan av sina produkter.

Vad står det på lådorna då?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Vad står det på lådorna då?

En single-core frekvens som inte är möjligt att nå för alla samt att efter deras nerf (som kom efter recensionerna) så är det svårare att nå de klockfrekvenser på fler kärnor som utlovades.

Permalänk

Läckan gav ej så mycket information. Men ddr5 känns som det stora i kommande processorer. Ska man enbart ha dubbla minneskaneler +10 core och en inbyggd gpu som duger åt nästan alla (undantag gamers och några andra), så behöver man ha bra hastigheter mot ramminnet.

Frågan är när den dagen kommer så man bör säga nej, jag väntar in ddr5. Det beror på många saker som ens tålamod och mängden ddr4 minne man köper. På mainstreamplattformen så klarar de ej av mycket minne och minne är idag billigt, men kanske är detta enbart något för hedt och threadripper att tänk på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Om det är något företag man inte skall lita på vad de säger (och rykten därifrån) är det AMD. De ljuger ju direkt på lådan av sina produkter.

De har iofs rent IPC-mässigt överlevererat med Zen, Zen+ och Zen2 och aldrig rent officiellt lovat något de inte kunnat förverkliga. Alla dessa rykten om Zen3:s IPC har ju inte kommit från AMD heller, bara spekulationer från olika mer eller mindre trovärdiga ryktesspridare.

Det där med boosten på Ryzen 3000 var ju klantig marknadsföring. Det påverkar inte produkten alls, och prestandamässigt var det toppklass.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av hockexx:

18% my ass

De 18 % Intel hävdade som IPC ökning från Skylake till Sunny Cove verkar faktiskt väldigt konservativt.

Jämför man t.ex. i7-8086K (Skylake med max turbo 5,0 GHz), i7-10510U (Skylake med max turbo 4,9 GHz) samt i7-1065G7 (Sunny Cove med max turbo 3,9 GHz) i Geekbench 5.1 single-thread kan man se

  • i7-8086K och i7-10510U har i princip identiskt resultat, det visar att GB5 fungerar som tänkt: d.v.s. man testar "burst-prestanda" så även med 15 W TDP används maxboost

  • i7-1065G7 har också nära nog identiskt resultat

För att detta ska gå ihop måste alla dessa ha samma frekvens * IPC produkt, d.v.s. de har samma absolut prestanda per tråd men olika frekvens.

IPC i GB5.1 måste därför vara 26-28 % högre hos Sunny Cove jämfört med Skylake.

Det trista kommer när man bryter ned det hela i heltalsprestanda resp. flyttalsprestanda, det är långt större IPC vinst för den senare men heltalsprestanda är lång viktigare i praktiken. Men det är ett klart lyft även för heltal.

Att jämföra IPC hos laptops med väldigt olika maxfrekvens i multitrådfall är väldigt svårt, man måste i praktiken använda sig av ett program som kontinuerligt mäter frekvens samt utförd mängd arbete. Finns sådan, t.ex. perf i Linux, men inte precis någon information man ser i normala artiklar. Phoronix har jämfört tre laptop CPUer, i7-8550U, i7-8650U samt i7-1065G7.

Slutsats:
"Lastly is the geometric mean for looking at a composite of all of the CPU benchmarks carried out for this comparison. In moving from the Kabylake-R to Whiskey Lake model was a 5.8% improvement but moving from Whiskey Lake to the new Ice Lake Dell XPS 7390 represented a 24% improvement in the overall performance."

i7-1065G7 hade 24 % högre absolut prestanda, det trots maxturbo på 3,9 GHz medan i7-8650U har en maxturbo på 4,6 GHz. Men här har man insikten att ett par tester är typiska HPC-fall och där ger AVX-512 stödet i Sunny Cove enorm boost. GB5.1 fallet ovan är en långt bättre måttstock på IPC-ökning.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

@Aktsu: Jo, trodde det var något annat som jag missat!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Aktsu:

En single-core frekvens som inte är möjligt att nå för alla samt att efter deras nerf (som kom efter recensionerna) så är det svårare att nå de klockfrekvenser på fler kärnor som utlovades.

Jag kan faktiskt få min 3900X att nå 4,625 GHz på en kärna och 4,600 GHz på annan om man kör detta program

int main(int argc, char *argv[]) { asm("loop: \n" "nop\n" "nop\n" "nop\n" "nop\n" "jmp loop\n"); return 0; }

Det är i.o.f.s. det enda program jag nått utsatt frekvens med och för den som kan lite x86-assembler är det alltså ett program som gör absolut ingenting i en tight loop

Rent tekniskt betyder det ändå att AMD håller sin utfästelse om frekvens.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Det där med boosten på Ryzen 3000 var ju klantig marknadsföring. Det påverkar inte produkten alls, och prestandamässigt var det toppklass.

Klart det påverkar produkten om du har lägre klockfrekvenser än utlovat (och recenserat), du har då en produkt som är sämre än vad den marknadsfördes som. Min 3700X kommer t.ex. idag efter nerfar upp i 200-250 MHz lägre klockfrekvens vid spelande än Sweclockers recensionsexemplar (som nådde de 4.2 GHz man skulle), så ca 5% lägre klock vilket ju ger en prestandaförlust.

Att kalla de toppklass prestandamässigt vet jag inte om jag skull sträcka mig till, kanske om man pratar produktivitet men då hade jag nog tagit Threadripper istället oavsett.

Skrivet av Yoshman:

Jag kan faktiskt få min 3900X att nå 4,625 GHz på en kärna och 4,600 GHz på annan om man kör detta program

int main(int argc, char *argv[]) { asm("loop: \n" "nop\n" "nop\n" "nop\n" "nop\n" "jmp loop\n"); return 0; }

Det är i.o.f.s. det enda program jag nått utsatt frekvens med och för den som kan lite x86-assembler är det alltså ett program som gör absolut ingenting i en tight loop

Rent tekniskt betyder det ändå att AMD håller sin utfästelse om frekvens.

Haha, jag får väl testa något liknande. Kanske kan även min 3700X nå utlovad klock i ett liknande scenario. I så fall är det ju inte ren lögn utan bara riktigt vilseledande av AMD. Står det ett nummer på lådan bör det gå att nå i vanliga program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Klart det påverkar produkten om du har lägre klockfrekvenser än utlovat (och recenserat), du har då en produkt som är sämre än vad den marknadsfördes som. Min 3700X kommer t.ex. idag efter nerfar upp i 200-250 MHz lägre klockfrekvens vid spelande än Sweclockers recensionsexemplar (som nådde de 4.2 GHz man skulle), så ca 5% lägre klock vilket ju ger en prestandaförlust.

Att kalla de toppklass prestandamässigt vet jag inte om jag skull sträcka mig till, kanske om man pratar produktivitet men då hade jag nog tagit Threadripper istället oavsett.

Jag har en 3700X och når ca 4,15-4,2 när jag spelar. Singeltrådat når min CPU 4,4 också i nån ms här och där. Zen2 har ett beteende som liknar Nvidias GPU:er. Klockfrekvenser är enormt beroende av en massa olika faktorer. Min körs förvisso i ett välventilerat chassi med en NH-D15, det är inte säkert att den hade nått samma frekvenser i ett varmare scenario.

Där har AMD fallerat, i att vara tydliga från början om vad som gäller för potentiella kunder. Sedan kan man ju diskutera hur mycket skillnad 25MHz här och där gör i realiteten, det är ofta mindre än 1% skillnad i rena syntetiska tester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Jag har en 3700X och når ca 4,15-4,2 när jag spelar. Singeltrådat når min CPU 4,4 också i nån ms här och där. Zen2 har ett beteende som liknar Nvidias GPU:er. Klockfrekvenser är enormt beroende av en massa olika faktorer. Min körs förvisso i ett välventilerat chassi med en NH-D15, det är inte säkert att den hade nått samma frekvenser i ett varmare scenario.

Där har AMD fallerat, i att vara tydliga från början om vad som gäller för potentiella kunder. Sedan kan man ju diskutera hur mycket skillnad 25MHz här och där gör i realiteten, det är ofta mindre än 1% skillnad i rena syntetiska tester.

Ja då kanske du har en bättre binnad CPU helt enkelt. Problemet AMD gjort är att släppa CPUer som de efter släppet och recensioner har dragit ner temperaturgränserna på. Det gör ju att hur tur man hade med sin CPU gör stor skillnad för vilka klockfrekvenser man når vid olika temperaturer.

Hela debaklet med detta gör att iaf jag sneglar mer på Intel 10th gen som ersättare för min 3700X än på Ryzen 4000. Där vet man iaf att den CPU man får når upp till specifikationerna, det okända är hur mycket överklockning de klarar (och man slipper oroa sig för AMDs nerfhammer).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Om det är något företag man inte skall lita på vad de säger (och rykten därifrån) är det AMD. De ljuger ju direkt på lådan av sina produkter.

detta rykte kommer från oems.. Dessutom handlar de om Pre preductions sampels.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Ja då kanske du har en bättre binnad CPU helt enkelt. Problemet AMD gjort är att släppa CPUer som de efter släppet och recensioner har dragit ner temperaturgränserna på. Det gör ju att hur tur man hade med sin CPU gör stor skillnad för vilka klockfrekvenser man når vid olika temperaturer.

Hela debaklet med detta gör att iaf jag sneglar mer på Intel 10th gen som ersättare för min 3700X än på Ryzen 4000. Där vet man iaf att den CPU man får når upp till specifikationerna, det okända är hur mycket överklockning de klarar (och man slipper oroa sig för AMDs nerfhammer).

AMD:s marknadsavdelning är enormt inkompetenta. De gör misstag på misstag och verkar allmänt ovilliga att lära sig. De skulle varit tydligare med en hel del rörande Zen2. Men då CPU:er alltid handlat om frekvenser historiskt så kände de väl att de var tvungna att trycka lite siffror på lådan.

Förhoppningsvis blir CPU:er som GPU:er snart, där frekvenserna är irrelevant (alla toppar ju ut runt 5GHz trots allt) och reell prestanda i den last en vill ha är det som betyder något. Det skulle få en hel del personer att inte känna sig lurade.

Jag har en kamrat som har en identisk modell av 1080Ti, och hans kort ligger stock regelmässigt ca 50MHz över mitt exemplar, otur för mig. Men det är ok, för Nvidia har inte lovat mig en optimistisk specifik högsta frekvens. Där kommer AMD och Intel landa snart på CPU-sidan också vad det lider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Jag kan faktiskt få min 3900X att nå 4,625 GHz på en kärna och 4,600 GHz på annan om man kör detta program

int main(int argc, char *argv[]) { asm("loop: \n" "nop\n" "nop\n" "nop\n" "nop\n" "jmp loop\n"); return 0; }

Det är i.o.f.s. det enda program jag nått utsatt frekvens med och för den som kan lite x86-assembler är det alltså ett program som gör absolut ingenting i en tight loop

Rent tekniskt betyder det ändå att AMD håller sin utfästelse om frekvens.

När jag körde med hwinfo i början med min 3900X och lät det ligga på under normal användning så hade alla mina kärnor någon gång gått över 4.6GHz, tror inte mitt exemplar är något golden-sample i övrigt (kanske ska testa manuell klockning ändå?)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P