Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det är inte house of the Dead iallafall
(För lite zombies och för lite polygoner)

Jag har noterat vid ett flertal tillfällen att mitt minne gärna vill minnas spel som snyggare än dom var.
När jag spelade Full Throttle remastered trodde jag att jag spelade med originalgrafiken först och blev grymt förvånad när jag växlade över till orginal hur mycket sämre grafiken var än jag mindes

<edit stavfel>

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm kan spelet heta Maximum force månne?
Det är inte house of the Dead iallafall
(För lite zombies och för lite polygoner)

Skrivet av Mr Steed:

Jag har noterat vid ett flertal tillfällen att mitt minne gärna vill minnas spel som snyggare än dom var.
När jag spelade Full Throttle remastered trodde jag att jag spelade med originalgrafiken först och blev grymt förvånad när jag växlade över till orginal hur mycket sämre grafiken var än jag mindes

<edit stavfel>

Inte korrekt. Behövs fler ledtrådar, eller rent utav det rätta svaret?

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeanoBauer:

Inte korrekt. Behövs fler ledtrådar, eller rent utav det rätta svaret?

Det ser lite ut som Rise of the Triad, men jag tror inte att det är det spelet?

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeanoBauer:

Inte korrekt. Behövs fler ledtrådar, eller rent utav det rätta svaret?

Tror någon form av ledtråd. Vilken genre är det egentligen?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Tror någon form av ledtråd. Vilken genre är det egentligen?

Nu släppte det, Blood bath at red falls! Hittade föregångaren och länkades rätt sen 😁

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Nu släppte det, Blood bath at red falls! Hittade föregångaren och länkades rätt sen 😁

Mycket riktigt!

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Medlem

Yay!
Slänger in ett äventyr som kanske är lite lättare..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

218 sidor och det dyker fortfarande upp spel som man inte har en aning om vad det är
Visst är det ett PC spel @Videoapan ?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

218 sidor och det dyker fortfarande upp spel som man inte har en aning om vad det är
Visst är det ett PC spel @Videoapan ?

Jupp, jag spelade det på PC åtminstone. Det kom till Mac också och jag tror några konsoler

Edit: Efter koll i Wikipedia kom det till PC och Mac i hela världen samt två konsoler i Japan.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Jupp, jag spelade det på PC åtminstone. Det kom till Mac också och jag tror några konsoler

Edit: Efter koll i Wikipedia kom det till PC och Mac i hela världen samt två konsoler i Japan.

Jag har inte spelat detta men efter lite bläddrande bland äventyrsspel på Steam kom jag över Call of Cthulhu: Prisoner of Ice

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Jag har inte spelat detta men efter lite bläddrande bland äventyrsspel på Steam kom jag över Call of Cthulhu: Prisoner of Ice

Yes, det är rätt!
Ett halvbra äventyrsspel lite i stilen av Indiana Jones and the Fate of Atlantis men utan humorn. För oss som gillade H P Lovecraft var det en guldgruva dock och supersnyggt när det kom. Såg att konsolerna det kom till var PlayStation och Sega Saturn, undrar om det blev succé där..

Bollen är din!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Yes, det är rätt!
Ett halvbra äventyrsspel lite i stilen av Indiana Jones and the Fate of Atlantis men utan humorn. För oss som gillade H P Lovecraft var det en guldgruva dock och supersnyggt när det kom. Såg att konsolerna det kom till var PlayStation och Sega Saturn, undrar om det blev succé där..

Bollen är din!

Kul
Jag har alltid gillat Lovecraft men mest i låttexter till bra musik, inte läst så många böcker själv.
Jag ska leta fram ett spel och återkommer.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Då kommer ett som jag minns att jag njöt så otroligt av när jag upptäckte det, atmosfären i spelet var väldigt skönt och det var lagom svårt vill jag minnas och gav mycket speltid en regnig sommar.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Då kommer ett som jag minns att jag njöt så otroligt av när jag upptäckte det, atmosfären i spelet var väldigt skönt och det var lagom svårt vill jag minnas och gav mycket speltid en regnig sommar.

https://i.imgur.com/SBLI2lb.png
https://i.imgur.com/dTnMxKO.png

Tänkte först på min gamla favorit Redguard, men kanske troligare typ Pirates! ?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

ser ut som "pirates: the legend of black kat" till ps2
har orginal spelet kvar på min gamla ps2 men aldrig spelat klart det, var rätt ok vill jag minnas
har minnen av att jag och polaren spelade pvp striderna med skeppen med varsin kontroll och jag förlorade jämt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

ser ut som "pirates: the legend of black kat" till ps2
har orginal spelet kvar på min gamla ps2 men aldrig spelat klart det, var rätt ok vill jag minnas
har minnen av att jag och polaren spelade pvp striderna med skeppen med varsin kontroll och jag förlorade jämt

Korrekt! Spelade bara pve själv och varvade det, men det tog några timmar men det var det värt
Lite sugen på att spela det igen, jag har det kvar till min dammiga PS2 också.

Din tur!

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Tänkte först på min gamla favorit Redguard, men kanske troligare typ Pirates! ?

Inte spelat men det ser ju helt klart intressant ut

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

ok, ska bara komma på något att posta

edit: ok kom på ett spel som vi testar med, får se hur det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

ok, ska bara komma på något att posta

edit: ok kom på ett spel som vi testar med, får se hur det går.

https://puu.sh/FOita/5641af18f9.png

Xbox antar jag? Saknar koll på den konsolen..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Xbox antar jag? Saknar koll på den konsolen..

Kom till xbox men även andra konsoller

Ledtråd 1: är en spinoff titel av en välkänd serie till pc

Permalänk
Medlem

Chansar på The Bard's Tale?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Chansar på The Bard's Tale?

Inte rätt 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Kom till xbox men även andra konsoller

Ledtråd 1: är en spinoff titel av en välkänd serie till pc

Har inte sökt men får en svag känsla av neverwinter nights.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Har inte sökt men får en svag känsla av neverwinter nights.

Också fel, kommer en till ledtråd senare under kvällen om ingen gissat rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Också fel, kommer en till ledtråd senare under kvällen om ingen gissat rätt

Baldurs Gate: Dark Alliance.

https://youtu.be/bBEmpoaEcJU?t=25

EDIT:

Då jag är tämligen säker på att detta är rätt så fortsätter jag

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Baldurs Gate: Dark Alliance.

https://youtu.be/bBEmpoaEcJU?t=25

EDIT:

Då jag är tämligen säker på att detta är rätt så fortsätter jag

https://media.moddb.com/images/downloads/1/172/171614/retro_141.png

korrekt

Permalänk
Medlem

Argh vad irriterande jag tror jag vet vad det är, men kommer inte på namnet (kan ju vara helt fel dock), sitter och googlar som en galning genom genren för att lyckas hitta det men ingen lycka än

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Baldurs Gate: Dark Alliance.

https://youtu.be/bBEmpoaEcJU?t=25

EDIT:

Då jag är tämligen säker på att detta är rätt så fortsätter jag

https://media.moddb.com/images/downloads/1/172/171614/retro_141.png

Tribes?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Stämmer,

Gamla Starsiege: Tribes

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

så hette det ja, var precis det spelet jag tänkte på men lyckades inte komma på namnet