Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

Oj oj, är det dålig form att ha två poster i rad? Lite tidigt för en tisdag, men hade just en online nomikai med f.d. kollegor eftersom jag snart lämnar landet..
https://swec.mths.se/IMG_4432.jpg
"Smoky" limited edition. Inte riktigt lika söt som vanligt, så det uppskattades.

IS !!!??? förstöra så fin dricka med is , ajajajaj

EDIT: mina ögon såg whiskey när jag såg den etiketten , vad är det egentligen ?

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mr_sQuinty:

IS !!!??? förstöra så fin dricka med is , ajajajaj

EDIT: mina ögon såg whiskey när jag såg den etiketten , vad är det egentligen ?

Verkar vara japansk whisky, så du har rätt med att förstöra fin dricka med is

Permalänk
Medlem

@mr_sQuinty: Haha lätt hänt när det står Yamazaki dessutom. Ume-shu / plum wine / plommon-vin, väldigt sött och ja, utmärkt med is.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gibbon_:

@mr_sQuinty: Haha lätt hänt när det står Yamazaki dessutom. Ume-shu / plum wine / plommon-vin, väldigt sött och ja, utmärkt med is.

Ja, jag googlade bara Yamazaki och fick upp "Yamazaki® Whisky is Suntory's flagship single malt whisky, from Japan's first and oldest malt distillery" 😁 Kollade inte längre än så

Permalänk
Medlem

Blir en liten Caol Ila distillers edition...
Fått tag i en ny flaska till sist
Fina grejer

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

En Keppo Pale Ale.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Mariestad 3,5%

Permalänk
Inaktiv

Idag blev det en Dugges Lemon Drip
Ganska trevlig IPA

Permalänk
Medlem

En Keppo Pale Ale.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

En Keppo Pale Ale.

Jag har börjat se ett mönster...

Permalänk
Medlem

Det är fredag igen. En Keppo Pale Ale.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Singel corn

🤘

Permalänk
Inaktiv

Idag blev det en av farsans hemgjorda ales

Permalänk
Medlem

Halvvägs genom två veckors karantän. Tur för mig så kan jag beställa från "mini-baren" till rimliga priser.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Igår blev det en Founders KBS Espresso

https://www.systembolaget.se/dryck/ol/founders-1074903

Doftade ljuvligt och smakade riktigt bra, men ändå en liten gnutta besviken: det saknades lite kropp/fyllighet och eftersmak för att den skulle kännas fullödig för det priset.

(Möjligt jag brände lite av smaklökarna på Octomoren vi drack innan )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W: Så inte riktigt lika bra som vanlig KBS alltså? För min del blev det en Sthlm Brewing Dryhopped mosaic farmhouse ale igår. Den var rätt fin. Testat ett par av Duckpond's grejer också, och de är riktigt kassa imho så det var skönt att dricka en god öl igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

@Roger W: Så inte riktigt lika bra som vanlig KBS alltså?

Hmm, Jag har inte druckit den vanliga på väldigt länge så är inte säker... Men jag har för mig jag inte tyckte den riktigt fullt ut var värd pengarna heller, så det är därför jag inte köpt den igen.
Så de är nog rätt jämbördiga "klassmässigt", men med lite olika smakinriktning. Möjligt jag faktiskt skulle föredra espressovarianten vid en direkt jämförelse!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

En Manhattan!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk

Skjutsat sambon till hennes "girls only party", tagit fram en San Miguel och drömmer mig tillbaka till bungalowen vi var i för två och en halv månad sen

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Datavetare

Vet inte riktigt vad man ska fira idag, men är ändå nationaldag. Bubbel och tårta är aldrig fel

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Sambon är och hälsar på sina föräldrar så jag passar på att ta en öl och spela lite.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Inte direkt det godaste jag druckit men skönt med färre kolisar! Dock fint glas! 😊

Permalänk
Inaktiv

Sitter med en Millennium Starköl, smakar inte så mycket men den funkar.

Måste stilla mina nerver efter 1.5 timmars bråk med att aktivera windows och jag inser att jag försöker med fel produktnyckel.
Lyckades tillslut

Permalänk
Medlem

Hävde i mig två "fålle" ikväll. Falcon Extra Brew 3,5%. Inte riktigt i samma liga som andra här

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Tröttnat på öl så blir rosevin här

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Joppis:

Hävde i mig två "fålle" ikväll. Falcon Extra Brew 3,5%. Inte riktigt i samma liga som andra här

Hehe Folköl är prima dricka

Permalänk
Medlem

En Bourbon i all sin enkelhet så här på midsommarafton! Glad Midsommar på er!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Inaktiv

Ett par av dagens skörd:

Brewdog Paradox Grain

Hop Notch Brewing Hello Sunshine!

Permalänk
Avstängd

Under semestern o ny gift o allt därtill så tar mig sen en whiky av märket famous och en kall norrlands

Edit: barn o fru sover äntligen sdå nu får man en stund för sig själv

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk

Flickvännen är bortrest, så det fick bli en Nikka Super Rare Old och följde upp med en Monkey Shoulder.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10