Är Beyerdynamic DT 990 Pro(250ohm) + Creative Sound BlasterX G6 en bra kombination eller finns det en bättre för ungefär samma pris?

Permalänk
Medlem

Är Beyerdynamic DT 990 Pro(250ohm) + Creative Sound BlasterX G6 en bra kombination eller finns det en bättre för ungefär samma pris?

Tjena, nyböjare här!

Märkte att livet är för kort för att vara snål så jag bestämde mig för att pensionera mina trogna Hyperx Cloud 2 och köpa mig ett par bra hörlurar, amp/dac plus en mic men micen funderar jag mer på sen.

Gjorde lite research och det här är tydligen en bra kombination. Undrar mest ifall det kanske finns en bättre kombination för ungefär samma pris så att jag inte missar något?

Permalänk
Medlem

@Ajntoin: Själv står jag inte riktigt ut med utseendet på den där dac/ampen. Jag köpte hem ett par Beyerdynamic DT 770 Pro (dock 80ohm-varianten) tillsammans med en Ifi Audio Zen Dac när min förra dac/amp slutade fungera. Kunde inte vara mer än nöjd med Zen Dacen, otrolig kvalitetskänsla, man blir beroende av att skruva på volymknappen.

Vet ju inte riktigt om det är så att du kanske Måste ha en mikrofoningång på din dac/amp tex. Men annars kan jag inte rekommendera den nog, jag brukar sällan använda "bass boost"-funktioner, men Ifi's "Truebass" funkar extremt bra faktiskt.

Vet inte om det hjälper dig. Den är några hundralappar dyrare, men det kan vara värt det, om inte annat för att den är mycket cleanare i utseendet

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Jag använder DT 770 250ohm i kombination med ett Asus Essence STX II, detta är mer av ett audio-file passande om man håller på med sånt vilket jag gör.

Jag ser Beyerdynamic som sådana om man inte prioriterar att spela och vill ha ett diskret ljudkort passande till spel.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Schiit gör schiitbra grejer, en Fulla 3 passar bra för dig om du ska ha mic med 3.5mm kontakt.
Har du funderat på att köra någon annan mikrofonlösning så tycker jag du ska spara ett tag/ lägga lite mer pengar på en O2+ODAC från HeadnHifi. Har själv haft en sedan 2017 och funkar galant med lurarna jag använder, den pallar till och med av mina DT880 600ohm.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Liten heads up gällande DT990, finns många online som klagar på att dom är för "ljusa", dvs att höga toner kan upplevs som lite obehagliga. Lyssna före du köper är min rekommendation.

Har en O2 liggandes om du befinner dig i Västerbotten, kör numera med Topping A30 och D30 till mina HD6XX.