VPN för Brittiska, Amerikanska Netlfix och Disney+?

Permalänk
Medlem

VPN för Brittiska, Amerikanska Netlfix och Disney+?

Hade tänkt att testa på en VPN tjänst för första gången just enbart för streaming, efter att ha läst en del trådar och tester så verkar NordVPN och ExpressVPN mest lämpligast, även om bandbredden kan ta stryk i anslutning till andra sidan havet. Men båda har 30 dagars prövotid vilket är ett stort plus.

Men är det någon här som har Nord eller Express på PC som komma åt Amerikanska eller Brittiska Netflix och Disney+?

Om du med Mullvad kan det trots https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.733501/mullvad-vpn hade det varit kul också.

Permalänk
Medlem

TorGuard ska vara bäst för sånt med Streaming Bundle, kod netflix så får man även 50% rabatt.

Permalänk
Medlem

Jag har NordVPN och det funkar bra att streama Amerikanska Netflix.
Skumma är att även om jag kopplar mig upp på svenska servers så kommer jag åt amerikanska netflix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenerim:

Jag har NordVPN och det funkar bra att streama Amerikanska Netflix.
Skumma är att även om jag kopplar mig upp på svenska servers så kommer jag åt amerikanska netflix.

Funkar bra för mig med NordVPN. Kommer åt de sidor jag ville.

Permalänk

TorGuard leverar bra med deras streaming bundle!

Permalänk
Medlem

OVPN ska ha en speciell inställning (kostar inte! extra) för att lättgöra streaming. Kanske kan vara något att prova deras testperiod?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv

Jag kör med ExpressVPN, överlägsen hastighet för mig, har testat alla som nämns här men ingen dög för mig, på tok för dålig hastighet, låg mellan 50-150mbit/s på min 1000mbit lina på alla jag testade utom ExpressVPN som jag har nu, ligger konstant mellan 300-400mbit/s vilket är otroligt bra, är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

OVPN ska ha en speciell inställning (kostar inte! extra) för att lättgöra streaming. Kanske kan vara något att prova deras testperiod?

Nä, är nöjd med NordVPN nu. Men kanske om deras ip adresser blivit upptäckta för stunden så kan det vara värt att prova det.

Skrivet av anon301768:

Jag kör med ExpressVPN, överlägsen hastighet för mig, har testat alla som nämns här men ingen dög för mig, på tok för dålig hastighet, låg mellan 50-150mbit/s på min 1000mbit lina på alla jag testade utom ExpressVPN som jag har nu, ligger konstant mellan 300-400mbit/s vilket är otroligt bra, är nöjd.

Kanske olika för alla över hur bra vissa tjänster funkar. Express var mitt andra val, men är nöjd med Nord nu ändå